Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: Bendix Rozrusznik

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Metoda druga polega na podaniu + 12 grubym kabelkim bezpośrednio z aku. bez wykręcania z głowicy i można ją stosować do każdego rodzaju świec. Świeca żarowa jest niczym innym jak grzałką. Sprawdzanie polega na obserwacji czy zaiskrzy czy nie. Jest to niezbyt dokładna metoda, ale przynajmniej dowiesz się, które świece działają

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/watch?v=MNbjm...eature=related
    Czyli podobna metoda jak do tej na filmie, ale tu za - aku robi, gwint nasadkowy (przylegajacy do bloku silnika). Jak zaiskrzy to swieca jeszcze sie do czegos nada?

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Częścią gwintowaną (obudową) świeca dostaje - 12 V z głowicy, Trzeba tylko odpowiednio grubym kabelek podpiąć się do + klemy akumulatora, a drugim końcem kabelka dotknąć na chwilę końcówkę świecy. Sprawna świeczka spowoduje, że na końcu kabla zaiskrzy, co oznacza, że jest dobra. Trzeba bardzo uważać, żeby nie dotknąć końcówką z + do masy.
    Acha, zapomniałem dodać, że zaiskrzenie w niczym świecy nie zaszkodzi

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Dzieki za opis.(Aby nie zewrzeć + z blokiem, mozna zrobic z kartonu walec i wlozyc go w "tunel"). Widze ze jestes w temacie to, powiedz mi jeszcze jak mozna sprawdzic przekazniki.

    Mysle ze koncowke(przekaznika) nakładana na świece nalezy zdjac, wlozyc do niej kabel z multimetru natomiast drugi koniec do bloku silnika. Przekrecic stacyjke i jak pojawi sie napieci 5v to wszystko jest ok. Czynnosc powtorzyc dla kazdej swiecy.
    Dobrze mysle???
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 07-02-2012 o 00:01

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Rozumiem, że chcesz sprawdzić czy automat podaje prąd do świeć? W oplach, Volvo napięcie podawane jest w granicach 12 V więc nie bardzo rozumiem te 5 V... ale sposób sprawdzenia jest jak najbardziej prawidłowy

  6. #26
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Najlpszym sposobem jest mierzenie opornosci swiecy, jak mniejsze niz 5 oma to swieca jest ok. Tylko ta opornosc mierzy sie przed czy po nagrzaniu siecy(bo opornosc rosnie wraz z temperatura)?

    Kombinuje ze mozna by zjac przewod doprowadzajacy prad do swiecy i sprawdzic opornosc multimetrem, da sie tak?

    ---------- Post added at 08:13 ---------- Previous post was at 00:18 ----------

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    Rozumiem, że chcesz sprawdzić czy automat podaje prąd do świeć? W oplach, Volvo napięcie podawane jest w granicach 12 V więc nie bardzo rozumiem te 5 V... ale sposób sprawdzenia jest jak najbardziej prawidłowy
    chodzilo mi ze do swiecy z przekaznika dochodzi 5A a nie V. Wiec jak podamy mu napiecie prosto z aku, to nic jej nie bedzie?
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 07-02-2012 o 00:21

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Możesz śmiało podać napięcie z klemy plusowej, pobór prądu zależy od mocy urządzenia (świeca weźmie tyle prądu ile jej trzeba ). Rezystancję mierz na zimnych świecach
    Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 07-02-2012 o 08:24

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    Możesz śmiało podać napięcie z klemy plusowej, pobór prądu zależy od mocy urządzenia (świeca weźmie tyle prądu ile jej trzeba ). Rezystancję mierz na zimnych świecach
    I da sie bez wykrecenia swiec zmierzyc rezystancje???

    Dzisiaj odpalilem z rana cisnienie cr na listwie ok.Na blacie mialem -9 stopni i odpalil mi od pierwszego zakrecenia.
    Wiec sprawdze swieczki, jak potwierdzi się domniemanie ze opornosc mozna sprawdzic bez wykrecania i jesli beda dobre to pozostaje mi tylko i wylacznie rozrusznik

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał odzi Zobacz post
    Jak mozna sprawdzic czy bendix sie wysuwa słuchac to jakos mocno???
    Jeżeli przy wcześniejszym odpalaniu było słychać taki charakterystyczny "pisk" silnika to może oznaczać uszkodzony bendix. Jeżeli rozrusznik kręci ale nie chce odpalić, to mogą być jakieś przewody pęknięte na zlutowaniu. Wiem, że gdzieś tam miałem kiedyś podobną historię. A zastanawiałeś się nad pompą paliwową? Jeżeli rozrusznik kręci, ale nie odpala, to może własnie pompa.

  10. #30
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    Możesz śmiało podać napięcie z klemy plusowej, pobór prądu zależy od mocy urządzenia (świeca weźmie tyle prądu ile jej trzeba ). Rezystancję mierz na zimnych świecach
    http://swiatmotoryzacji.com.pl/Numery/pdf/122010.pdf
    strona 14 cytat
    "najpewniejszą metodą będzie ich wymontowanie i ostrożne, na krótki czas podłączenie każdej, koniecznie poprzez kilkudziesięcioamperowy bezpiecznik, bezpośrednio do akumulatora. Jeśli któraś nie rozgrzewa się, świadczy to o przerwaniu (przepaleniu) spirali grzejnej, gdy bezpiecznik ulega przepaleniu – o wewnętrznym zwarciu.

    Cytat 2
    "Warto tu zwrócić uwagę, że z nieufnością należy też podchodzić do komunikatów testera diagnostycznego o niesprawności którejś świecy.
    W przypadku niektórych sterowników zdarza się bowiem, że podają one testerowi taką informację, gdy skorodowane (zabrudzone) jest połączenie sterownika z przewodem masowym lub nastąpiło uszkodzenie stopnia końcowego w samym sterowniku. Dodać też koniecznie trzeba, że oprócz sprawdzenia samych świec, skontrolować trzeba
    również, czy w czasie gdy pracują, nie dochodzi do przerw w ich zasilaniu, ewentualnie wyraźnego spadku napięcia. Tylko bowiem świeca zasilana tak jak należy, osiąga odpowiednią temperaturę.
    Pytania1: Jak w naszej belli sprawdzic przewód masowy???????
    Pytanie2: Spadki napiecia moze powodowac regulator napiecia jak go sprawdzic????


    Oprocz tego nalezy sprawdzic przekazniki metoda opisana wyzej!!!!!!!!!!!



    Pyatnie3:A JAKIE SA W TAKIM PRZYPADKU WADY MIERZENIA OPORNOSCI SWIECY???????????????
    edit:
    Nie ma wad
    http://swiatmotoryzacji.com.pl/index...=czytaj&id=385
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 07-02-2012 o 12:04

Podobne wątki

  1. Bendix do wymiany ?
    Utworzone przez zasit w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 23:51
  2. [146] Klocki BENDIX czy warto ?
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-02-2012, 22:46
  3. Rozrusznik - bendix?
    Utworzone przez stavu w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-01-2011, 07:45
  4. 147 i suchy bendix
    Utworzone przez alazif w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-06-2010, 15:48
  5. bendix rozrusznika
    Utworzone przez lukaswisniewski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-11-2007, 01:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory