Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] 2,4 + chip i sprzęgło

  1. #1
    perlit
    Gość

    Domyślnie [156] 2,4 + chip i sprzęgło

    Witam,
    Maja Alfa to 156 SW 2,4 JTD 150KM + chip (od 14 marca jest 197/362), rocznik 2002, przebieg 214tyś. Moment specjalnie został obniżony ze względu na sprzęgło ale sprzęgło chyba i tak nie było w zbyt dobrym stanie (auto kupiłem w październiku) bo chyba dziś powiedziało papa.
    Objawy są takie, że na 4 i 5 biegu przy dociskaniu z niskich obrotów przez chwilę przyspiesza normalnie a gdzieś od 2,5tyś obroty idą ostro w górę gdzieś do 4,5tyś a przyspieszenie jest marne. Na niższych biegach wydaje mi się, że wszystko jest w porządku.
    Czyli raczej sprzęgło do wymiany.
    I tu mam pytanie.
    Jak już i tak muszę wymienić sprzęgło to może warto wymienić na bardziej wytrzymałe czyli na to ze 156 2,4 jtd po 2003 roku czyli 175KM lub na to ze 159 2,4 jtdm o mocy 200KM. Tylko zupełnie nie wiem czy te sprzęgła z mocniejszych silników będą pasowały do mojej Alfy??
    Może ktoś z Was coś takiego ćwiczył?
    Proszę o porady i sugestie.
    Robert

  2. #2
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    tak jak mówidsz sprzegło do wymiany, tez nie mam pojecia czy z mocniejszych silników pasuje sprzegło, ale mysle ze mozna kupić dedykowane do tego silnika z tego rocznika tyle ze badziej wytrzymałe, najlepiej popytać w jakiejs firmie tuningowej typu v-tech.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Popytaj o spieka u Radzikowskiego, wychodzi w cenie oryginału a jest nie do zaj...nia. Tu masz linka: http://www.sprzegla.com/

  4. #4
    kasbak
    Gość

    Domyślnie

    A ja mam pytanie co z przegubami,może tzeba też wymienić na mocniejsze?mam zamia zwiększyć moc w mojej belli ze 175 do ....?ale troszke się boję o cały układ przeniesienia napędu.Perlit powiedz mi co ze spalaniem,wzrosło?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasbak
    A ja mam pytanie co z przegubami,może tzeba też wymienić na mocniejsze?mam zamia zwiększyć moc w mojej belli ze 175 do ....?ale troszke się boję o cały układ przeniesienia napędu.Perlit powiedz mi co ze spalaniem,wzrosło?

    Nie ma mozliwosci żeby się coś stało z przegubami, spokojnie możesz kręcić do 220-230 KM, a jeżeli chodzi o spalanie to powinno srednie spaść nawet do 1 litra/100km

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Sprzegla nie beda pasowaly niestety z nowszych modeli
    Pozostake tylko spiek i wzmocniony docisk (ale 2mas i tak sie rozleci) tyle ze na tym sie nie da smigac . lepiej jest na traktorze
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał bosniak_sg
    Cytat Napisał kasbak
    A ja mam pytanie co z przegubami,może tzeba też wymienić na mocniejsze?mam zamia zwiększyć moc w mojej belli ze 175 do ....?ale troszke się boję o cały układ przeniesienia napędu.Perlit powiedz mi co ze spalaniem,wzrosło?

    Nie ma mozliwosci żeby się coś stało z przegubami, spokojnie możesz kręcić do 220-230 KM, a jeżeli chodzi o spalanie to powinno srednie spaść nawet do 1 litra/100km
    przy takim spokojnym setupie gumowe paski rozrzadu lataja naookolo
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  8. #8
    klimekkk
    Gość

    Domyślnie

    przy takim spokojnym setupie gumowe paski rozrzadu lataja naookolo

    A co mają paski do mocy silnika?
    pasek ma napędzać wałek rozrządu a to czy masz silnik ustawiony na 150 czy 200 koni absolutnie nie zmienia jego oporów, a więc nie zwiększają się obciążenia dla paska!
    Co do spieków to proponuje poczytać trochę opis na podanej stronie - sprzęgło załącza lub nie - brak półsprzęgła, da się znieść ale szarpanie przy każdyum ruszeniu na światłach do przyjemności należało napewno nie będzie. Wzmocnienie docisku to dobry pomysł!

  9. #9
    perlit
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    bosniak_sg
    Cześć Dawid. Dzięki za linka ale też ich znalazłem. Znalazłem też Chojnackiego i dziś dostałem ofertę od niego na wzmocnione sprzęgło. Nie wiem jeszcze co zrobię (jakie sprzęgło kupię, oryginalne czy jakieś wzmocnione) ale muszę się decydować bo autko coraz słabiej jeździ.

    kasbak
    To już czwarty zmodyfikowany turbo diesel u mnie w rodzinie i nie było przypadków żeby coś padło typowo z powodu podniesienia mocy i momentu. A punciak jeździ już parę lat na podciągniętym programie. Teraz to sprzęgło ale nasz mechnik twierdzi, że sprzęgło pada bo już nadszedł jego czas (ponad 200tyś licznikowo) a nie z powodu modyfikacji.
    Jak na razie w mojej Alfie oprócz zawieszenia (wiadomo) i teraz sprzęgła, wszystko gra.
    Mam nadzieję, że w czasie wymiany sprzęgła nie okaże się, że koło dwumasowe też jest rozklekotane bo koszty zrobią się znaczne.
    A co do zużycia paliwa to wszystko zależy od prawej nogi kierownika.
    Powiedzmy, że ja na ogół jeżdżę bez szaleństw ale czasem trzeba uwolnić moc
    No i przy mojej jeździe zużycie raczej trzyma się na poziomie sprzed chipowania czyli 7-7,5 l.
    To jest jazda 70-80% po mieście i po okolicach. Tylko, że ja auto mam od października a chip od marca tak że jeszcze nawet nie wiem jak auto pali w lecie.

    Dzięki za odpowiedzi
    Robert

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał klimekkk
    przy takim spokojnym setupie gumowe paski rozrzadu lataja naookolo

    A co mają paski do mocy silnika?
    pasek ma napędzać wałek rozrządu a to czy masz silnik ustawiony na 150 czy 200 koni absolutnie nie zmienia jego oporów, a więc nie zwiększają się obciążenia dla paska!
    Co do spieków to proponuje poczytać trochę opis na podanej stronie - sprzęgło załącza lub nie - brak półsprzęgła, da się znieść ale szarpanie przy każdyum ruszeniu na światłach do przyjemności należało napewno nie będzie. Wzmocnienie docisku to dobry pomysł!
    moment idzie w parze z moca, wiec sam sobie odpowiedz pasek gumowy przy 200km to bedzie jakies 400nm )
    3 x 147 na modlinie i berlinie na zawodach widzialem sypiace sie przy starcie
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

Podobne wątki

  1. [159] Chip - Ile NM wytrzyma sprzęgło - 2.0 170 KM
    Utworzone przez matt79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-11-2015, 10:15
  2. [159] oryginalne sprzęgło a sprzęgło LUK
    Utworzone przez Ultra Violence w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 14:36
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  4. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  5. [159] chip 2.4 jtd
    Utworzone przez kkulczyk w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-07-2010, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory