Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Temat: sterowanie wariatorem TS 8v

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Sprawdź numer jaki jest na ECU, żeby mógł wysterować wariata powinien mieć taki numer jak podałem wyżej. 1.7 ma natomiast 0 261 203 846.

  2. #12
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał maicher Zobacz post
    Ale program serwisowy pokazywał, że ten sam sterownik jest do 1.8. Dziwne.
    Wszystkie 155 są na Motronicu 1.7 prócz Q4 która jest na MM i TS 16V.Nie model jest ważny co jego typ (wersja).
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie

    Przy jakich obrotach wariator dokonuje zmiany faz rozrządu w 2.0 ts 8v? Czy podczas przyspieszania można to odczuć?

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Można, czuć że auto wyraźnie lepiej ciągnie, ja mam wrażenie że u mnie to 2 i 4krpm kiedy czuć zmiany.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar krycho91
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radzyń Podlaski
    Auto
    164 T.S
    Postów
    620

    Domyślnie

    u mnie czuć tylko od 4 tys ale to tak mocno w stosunku do niższych obrotów. Gdzieś wyczytałem że to objaw kończącego się wariatora. Czy to prawda??
    Ze 164 trudno się wyleczyć

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Nie wiem, na temat uszkodzonego wariata w 8V ciężko coś znaleźć bo są trwałe a nawet jeśli ktoś ma uszkodzony to nawet o tym nie wie bo nie daje żadnych objawów. Dopiero na hamowni można po przebiegu wykryć czy na 100% jest walnięty.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Ja tymczasem zakupiłem zawór sterowania wariatem, całą podstawę kolektora oraz - dla poprawy wyglądu - aluminiowy kolektor dolotowy.

    Będzie się działo

  8. #18
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Ciekawe czy masz wyjście (przewody) z ECU na solenoida.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał krycho91 Zobacz post
    u mnie czuć tylko od 4 tys ale to tak mocno w stosunku do niższych obrotów. Gdzieś wyczytałem że to objaw kończącego się wariatora. Czy to prawda??
    U mnie 3 zapięta i tak od 3 tys zaczyna się dziać. O 2 już nie wspomnę bo zaraz mnie odcinka łapie . Ale od 2 tys do 3 tys to mnie słabsze auta robią dlatego zastanawiałem się czy ten wariator w ogóle jest potrzebny skoro silnik ma taką charakterystykę, że moment jest wysoko, a miedzy 2 a 3 tys nic się nie dzieje.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar krycho91
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radzyń Podlaski
    Auto
    164 T.S
    Postów
    620

    Domyślnie

    mnie tam mojego tsa mało kto wyprzedza a wariator, fajnie że jest. Ten silnik lubi obroty i najlepiej się czuje powyżej 3-3,5tys. Jeżdżąc poniżej jest trochę mulasty no i dla tego silnika nie jest to też dobre.
    Ze 164 trudno się wyleczyć

Podobne wątki

  1. Problem z wariatorem
    Utworzone przez italianovero w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2012, 09:39
  2. [146] Problem z wariatorem
    Utworzone przez discits w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2010, 10:56
  3. [145] usterka z wariatorem
    Utworzone przez jacek-siwy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 10:44
  4. [146] Elektromagnes sterujący wariatorem
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-04-2008, 12:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory