Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Reanimacja funi, edukacja, jak zacząć?

  1. #1
    Bladositto
    Gość

    Domyślnie Reanimacja funi, edukacja, jak zacząć?

    Witam.Jestem przeciętnym śmiertelnikiem (informatyk), nie posiadającym przygotowania do pracy jako mechanik. Od dawna mam straszną chęć "zrobić na bóstwo" moją funie. Zarówno pod względem mechanicznym jak i wizualnym. Ot taki mały projekt.Moje pytanie brzmi - jak się doedukować, aby pomysł nie okazał się poraszką? Są jakieś sensowne materiały o Alfie 156? Jej budowa, parametry itd.Temat może brzmi infantylnie, ale to nie jest pomysł realizowany na gorąco. To takie małe marzenie, któremu jestem gotów poświęcić rok do 3 lat

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sasza
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Pł‚ock, Poland, Poland
    Auto
    AR Giulia 2.0 Veloce Q2 Ti
    Postów
    272

    Domyślnie

    Dział tuning, zrób to sam posiada wiele obszernych wypowiedzi na temat różnych przeróbek i napraw do samochodu
    <-- Mi amore, meravigliosa belladona

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    reanimacja :
    proszę :
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...win_spark.html

    co do pomocy
    elearn
    dte
    eper
    instrukcja obsługi
    ( dostępne w dziale 156 do zassania )

    tyle chyba znam








  4. #4
    Bladositto
    Gość

    Domyślnie

    Temat DarasBB'a widziałem i zmotywował mnie jeszcze bardziej. Powiedzcie mi, myśląc przyszłościowo, jest sens rozebrać na części pierwsze silnik? wszystko wyczyscić, przesmarować? Silnik działa, ale ma już ponad 200 tys przebiegu. Zastanawiam sie czy to polepszy jego stan, spalania, osiagi itd?

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    ja tam wyznaję zasadę - jak działa to nie ruszaj








  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    (...)
    co do pomocy
    elearn
    dte
    eper
    instrukcja obsługi
    ( dostępne w dziale 156 do zassania )
    znalazlem jezscze pare innych aplikacji
    TecDoc
    AutoData
    Vivid workshopdata

    znalazlem tez niedawno aplikacje bosha BOSCH ESI TRONIC, niestety trudno ja znalezc,np ta chomikowa jest udostepniana za odpowiednia oplata..
    http://chomikuj.pl/DONVITO/*23BOSCH+ESI+TRONIC+2011*23

    z Eperem jest taki problem, ze nazwy obok niewiele mowia, trudno sie zorientowac co do czego sluzy

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    200 tyś to czas najwyższy aby rozmontować silnik sprawdzić wszystkie wymiary czy osiągneły granice zużycia, zregenerować głowicę , zmontować i cieszyć się następnymi 200tyś .

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    jĘŻELI DZIAŁA TO POCO ROZKŁADAĆ ,przestanie chodzić to rozłożysz i zregenerujesz. Pralke automatyczną rozkładasz po 3-5 latach

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Ale pamiętaj - zanim rozłożysz silnik, musisz poznać tonę informacji. Nie można od tak rozłożyć silnika i go złożyć. Po zdjęciu głowicy prawdopodobnie będziesz musiał ją splanować. Dochodzi do tego problem rozrządu, odpowiedniego ustawienia, nie wiem jak tam w JTD ogólnie chyba trochę prościej niż w mojej 2.0 TS. Bardzo dużo rzeczy i nie można sobie pozwolić na pomyłkę. Co do reszty - ja tam uważam, że powinieneś zobaczyć na żywo. Tutaj mniej teorii a więcej praktyki. Potrzeba do czegoś takiego dość sporego garażu, żeby ogarniać wszystko, no i dobrych narzędzi.

  10. #10
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał NOE
    200 tyś to czas najwyższy aby rozmontować silnik sprawdzić wszystkie wymiary czy osiągneły granice zużycia, zregenerować głowicę , zmontować i cieszyć się następnymi 200tyś .
    Remont Diesla po 200 tyś km - przecież on przeżywa dopiero półmetka swego kresu. jeszcze nie widziałem diesla po tym przebiegu w opłakanym stanie kwalifikującym się do regeneracji. wiadomo, turbina, dwumas i inne pierdoły mogą się sypnąć ale sam silnik nie powinien. jeśli nie dmucha, nie bierze oleju płynu chłodniczego to po cholerę go ruszać? no chyba, że ktoś cierpi na nadmiar gotówki
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 13-02-2012 o 16:42

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. od czego by tu zacząć...
    Utworzone przez poulkid84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 18:53
  2. mały Psikus mojej Funi ....
    Utworzone przez cezary156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2009, 15:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory