Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Kod silnika 1,6 TS

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie Kod silnika 1,6 TS

    Jak w temacie - jak rozpoznać z jakim silnikiem ma się do czynienia?? Mam 1,6 w którym obróciła się panewka. Kupiłem drugi silnik i chciałem zmienić rozrząd i stąd to pytanie, są 2 1,6 a mianowicie AR67601 i AR32102. Sprawa jest o tyle ciężka że silnik jest bez osprzętu więc na zewnętrzne rozpoznanie nie ma szans. Przeszukałem forum i ponoć jest jakiś kod na bloku silnika - nie znalazłem nic co by przypominało kod silnika zarówno na jednym i drugim bloku. Jak to rozpoznać??

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nie wiem jak z 1.6 jest ale bynajmniej z 1.8 cf2 a cf3 jest roznica jak sie okazuje w wysokosci tloka,grubosci uszczelki glowicy natomiast wal jest ten sam czy pompa oleju,miska i rozrzad nie sadze by sie roznil.Glowice pasuja

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał darek2116 Zobacz post
    Nie wiem jak z 1.6 jest ale bynajmniej z 1.8 cf2 a cf3 jest roznica jak sie okazuje w wysokosci tloka,grubosci uszczelki glowicy natomiast wal jest ten sam czy pompa oleju,miska i rozrzad nie sadze by sie roznil.Glowice pasuja
    Rozrząd się właśnie różni - są 2 paski, jeden 163 zęby a drugi 166 zębów. Wiem że to można policzyć ale pytanie tylko czy jest inny sposób na identyfikację kodu silnika??

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Już wiem trochę więcej.
    Różnica w rozrządach polega na różnicy średnicy koła napędzającego pompy wodnej - większa średnica, mniejsza ilość zębów paska.
    Jest też różnica w samej budowie silnika - inne są bloki pomiędzy CF2 i CF3. CF2 ma mniejszy skok tłoka, większe tłoki i większą średnicę mają czopy wału na korby.
    Posiada ktoś może dane techniczne 1.6 TSa?? Potrzebuję dokładnie jakie skoki tłoka mają CF2 i CF3. Średnice tłoków są te same

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    A według numeru VIN nie da się rozkodować? Może Eper pomoże.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwasnybartek Zobacz post
    A według numeru VIN nie da się rozkodować? Może Eper pomoże.
    Według VINu w EPERze są 2 rodzaje 1.6 TS - AR67601 i AR32301. Już do tego doszedłem że fabrycznie siedział tam AR67601. Nowy silnik który kupiłem ma nieznaną przeszłość - wiem tylko tyle że jest z 2000 r czyli niewiele. Cały myk polega na tym aby rozszyfrować jakie są tak na prawdę różnice pomiędzy tymi dwoma silnikami. Co nieco już wiem o czym pisałem wyżej ale to wciąż za mało

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ziomek_z
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 T.S. 1999
    Postów
    115

    Domyślnie

    ja byłem kiedys w salonie alfy pytac o numer silnika to mi powiedzieli ze musza rozebrac pol przodu zeby odczytac numer i caly dzien w serwisie

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Według AUTODATY silniki 67601 były montowane na samym początku produkcji AR156, w 1997 i 1998 r. Silniki te miały system wtrysku Bosch M. 2.10.4. i był do nich stosowany 4 - pinowy przepływomierz, którego cena jest teraz znacznie wyższa niż późniejszych 5-pinowych stosowanych do wtrysku Bosch M. 1.5.5.
    Pewności całkowitej nie mam, ale chyba wszystkie silniki 67601 miały metalową pokrywę zaworów.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Według AUTODATY silniki 67601 były montowane na samym początku produkcji AR156, w 1997 i 1998 r. Silniki te miały system wtrysku Bosch M. 2.10.4. i był do nich stosowany 4 - pinowy przepływomierz, którego cena jest teraz znacznie wyższa niż późniejszych 5-pinowych stosowanych do wtrysku Bosch M. 1.5.5.
    Pewności całkowitej nie mam, ale chyba wszystkie silniki 67601 miały metalową pokrywę zaworów.
    A widzisz to już coś więcej info z tą przepływką. 67601 ma plastikową obudowę, przynajmniej u mnie - na 100% jest 67601 i jest plastik ale może być że to model przejściowy silnika bo to 99'
    Dzisiaj natomiast mam kolejne info - bloki 67601 i 3210X różnią się od siebie - zewnętrznie jest podobnie ale wewnętrznie wał jest inny, inne jest wykorbienie wału no i sam blok jest krótszy o jakiś 1 cm
    Ostatnio edytowane przez YaSIuVKP ; 14-02-2012 o 21:51

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też mam 99 r. i pamiętam, że gdy padł mi przepływomierz to w sklepie alfy we Wrocławiu oferowano mi na podstawie nr VIN 4 pinowy za 650 zł. Podobnie było w sklepie firmowym przy ASO. A ja cały czas im mówiłem, że mam 5 pinowy i o inny mumerze, niż chcą mi sprzedać.
    Widocznie właśnie te zmiany następowały dość szybko i były błędy w katalogach.
    Mam też oryginalną instrukcję obslugi do mojego samochodu i tam w tabeli silników figuruje tylko silnik 67601 dla modelu o poj. 1,6, ale też mam plastikową pokrywę zaworów i wtrysk M 1.5.5.
    Teraz się zaczynam zastanawiać, jaki faktycznie mam silnik. Pasek rozrządu mam 166 zębów.
    Z tego by wyglądało, ze silnik 67601 przechodził w krótkim czasie duże modyfikacje od zmiany pokrywy zaworów do zmiany systemu wtryskowego.
    Z tego, co widzę w autodacie to wszystkie AR 145 i 146 o poj. 1,6 do 1999 r. miały właśnie silnik 67601.

Podobne wątki

  1. [159] Komora silnika - skrzypienie przy uruchamianiu silnika, przyspieszaniu i na dziurach
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 11-01-2017, 14:13
  2. Pompowy PODGRZEWACZ SILNIKA grzałka silnika
    Utworzone przez sixtus w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-08-2014, 14:55
  3. Brak mocy silnika zapalona lampka silnika
    Utworzone przez christofe w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:59
  4. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-09-2012, 21:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory