Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: [146] Moje wielkie boje z Alfą

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    wymiana na chybil trafil to raczej nie jest dobry sposob.nic nie piszesz czy robiles kiedykolwiek diagnoze u fachowca od alf..
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    wymiana na chybil trafil to raczej nie jest dobry sposob.nic nie piszesz czy robiles kiedykolwiek diagnoze u fachowca od alf..
    AFIK nie raz i to u różnych, sprawa QBUSa jest dokładnie opisana na forum .
    FORZA ITALIA !

  3. #13
    Rosik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBUS
    masz na myśli tą gumową rurę od filtra powietrza, z czujnikiem temperatury, przepływomierzem i przepustnicą?
    najlepiej sprawdzić całą drogę jaką przebywa powietrze od wlotu do silnika. Przyczepiłem się do tego lewego powietrza, bo u mnie tak było (tylko były gorsze objawy - obok falujących obrotów kompletny brak mocy, gaśnięcie silnika itp.) A brało mi lewe powietrze tam, gdzie kolektor ssący łączy się z blokiem silnika

  4. #14
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    wymiana na chybil trafil to raczej nie jest dobry sposob.nic nie piszesz czy robiles kiedykolwiek diagnoze u fachowca od alf..
    Byłem u dwóch fachowców w Krakowie - we Wróblowicach i na Saskiej.
    Auto było podpinane niezliczoną ilość razy pod kompa - nie ma żadnych błędów (ani zapisanych, ani błędu bieżącego czujnika).

    Do ASO jak pojadę to za diagnozę pt. "na pewno przepływomierz i sonda lambda" zapłacę 250 złotych.

    Zarówno na Saskiej jak i we Wróblowicach widzieli na własne oczy objaw (i mimo, że nie bezpośrednio to rozkładają ręce i słyszę ciągle tą samą śpiewkę "przepływkowo-sondową").

    Usterka jest cholerna - albo coś gdzieś od czasu do czasu nie styka (na tyle, krótko, że komp nie łapie błedu, lub z czujnika, którego błąd komputer nie wykrywa), albo jakiś czujnik ma usterkę, która pojawia się i znika.

    Książkę serwisową przeczytałem chyba ze 20 razy, co gdzie i jak steruje to znam już na pamięć. Wiem, które czujniki są powodują zapalenie marchewy po odpięciu, a które nie, jak komputer robi recovery przy awarii któregoś z nich, bez działania których w ogóle się nie da jechać...

    Po prostu masakra jest straszna, a ja jestem już u kresu sił .

  5. #15
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rosik
    Cytat Napisał QBUS
    masz na myśli tą gumową rurę od filtra powietrza, z czujnikiem temperatury, przepływomierzem i przepustnicą?
    najlepiej sprawdzić całą drogę jaką przebywa powietrze od wlotu do silnika. Przyczepiłem się do tego lewego powietrza, bo u mnie tak było (tylko były gorsze objawy - obok falujących obrotów kompletny brak mocy, gaśnięcie silnika itp.) A brało mi lewe powietrze tam, gdzie kolektor ssący łączy się z blokiem silnika
    A czyli już w tym miejscu. We wtorek uczulę mechanika, żeby to dokładnie sprawdził. Dzięki za radę .

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee
    Cytat Napisał lesio146
    wymiana na chybil trafil to raczej nie jest dobry sposob.nic nie piszesz czy robiles kiedykolwiek diagnoze u fachowca od alf..
    AFIK nie raz i to u różnych, sprawa QBUSa jest dokładnie opisana na forum .
    widocznie sa to faktycznie ROZNI :mrgreen:
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #17
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Panowie.

    Dzisiaj przyuważyłem dodatkowy objaw. Zaraz przed fazą na opadanie obrotów, kiedy stoję na skrzyżowaniu przez chwilę widać minimalne falowanie obrotów na biegu jałowym.

    Wygląda to tak: stoję sobie, auto ma ładnie idealne 900 obrotów. Nagle wskazówka zaczyna DELIKATNIE się poruszać 900-1000-900-800-900-1000. Zaraz po tym jak ruszę i wrzucę na luz to obroty spadną za nisko. Tak jest przez jakiś czas dopóty naprawdę mocno nie przygazuję (aż prawie do odcięcia) - to pomaga, ale nie zawsze. Podobnież jak się zatrzymam, obroty spadną za nisko, ale nie ruszam tylko postoję parę sekund to w 90% później już nie faluje (na następne 2 dni)...

    Ja próbuję sobie powiązać jakiś czujnik z takimi objawami (oprócz przepływomierza i sondy lambda, krokówki, elektromagnesu wariatora, świec i kabli rzecz jasna, które sprawdziłem i są sprawne), ale jakoś nie bardzo mogę sobie dopasować, który to mógłby być...

    BTW - mam przepływomierz 4 pinowy, a obok niego w rurę wkręcony taki plasticzek z wtyczką dwupinową. Wyjąłem ten plasticzek i jest tam na końcu taka główka plastikowa - przypuszczam, że to dodatkowy czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jego odpięcie nie powoduje zgłoszenia błędu przez komputer.

  8. #18
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBUS
    BTW - mam przepływomierz 4 pinowy, a obok niego w rurę wkręcony taki plasticzek z wtyczką dwupinową. Wyjąłem ten plasticzek i jest tam na końcu taka główka plastikowa - przypuszczam, że to dodatkowy czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jego odpięcie nie powoduje zgłoszenia błędu przez komputer.
    Tak, to jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. Odpięcie go powoduje ustawienie przez Motronica'a stałej wartości temperatury równej 20 st. C

  9. #19
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał xaraf
    Cytat Napisał QBUS
    BTW - mam przepływomierz 4 pinowy, a obok niego w rurę wkręcony taki plasticzek z wtyczką dwupinową. Wyjąłem ten plasticzek i jest tam na końcu taka główka plastikowa - przypuszczam, że to dodatkowy czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jego odpięcie nie powoduje zgłoszenia błędu przez komputer.
    Tak, to jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. Odpięcie go powoduje ustawienie przez Motronica'a stałej wartości temperatury równej 20 st. C
    Czyli właśnie tak jak myślałem. Dzięki za info.

    A odpięcie/uszkodzenie tego czujnika jakie może dawać objawy?

  10. #20
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Odgrzewam temat.

    Jestem w fazie wymiany czujnika położenia wałka rozrządu.

    Obecnie jeżdzę na odpiętym elektrozaworze sterującym wariatorem (to co już kiedyś pisałem) i tym czujniku wałka (myślałem, że auto nie będzie jeździło, ale o dziwo jeździ, tylko pali się kontrolka CHECK ENGINE).

    I przy takiej konfiguracji nie faluje (jest super idealnie - przy podpiętym samym czujniku wałka faluje, ale bardzo minimalnie).

    W czwartek będziemy z moim mechanikiem wymieniać ten czujnik (trzeba niestety znowu zrzucić rozrząd, pasek i koło na wałku wydechowym).

    Jeżeli to nie pomoże to odpinam elektromagnes i będę jeździł bez zmiennych faz - auto zachowuje się wtedy trochę inaczej, ale ciągnie raczej tak samo no i nie będę musiał patrzeć non stop na obrotomierz czy czasem nie zgasł. Po prostu już mam tego serdecznie dość...

Podobne wątki

  1. Moje boje czyli trudna miłość...
    Utworzone przez MCR w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-03-2014, 21:57
  2. NO CD PLAYER czyli moje boje o Loudlinka
    Utworzone przez maestro w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-12-2012, 10:25
  3. [164] Moje Boje z 164 - PILNE
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 06:31
  4. Moje boje z alfą 146
    Utworzone przez ViruS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-09-2008, 18:59
  5. zakonczylem boje i sie boje
    Utworzone przez psikszczecin w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-01-2008, 17:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory