Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Zwara AR 156

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie Zwara AR 156

    Kurcze Panowie no szlak mnie trafił
    Dziś podłączyłem aku do ladowania zostawiłem auto w garażu a tu za 3 h tata mówi że mi się prawe tylne światło postojowe świeci
    Myśle sobie nie możliwe przecież stacyjka wyłączona
    Odłączam prostownik - światło gaśnie

    No to miernik w łapę i mierzymy
    Kostka ma 4 piny
    1-czarny
    2-żółty
    3-niebieski
    4-żółtoczerwony

    (Wyniki inne niż zero)
    1+2 = 0,65V
    1+4= 10,44V
    2+3=0,65V
    2+4=9,6V
    3+4=10,4V

    Żarówka pod prostownikiem ujawniła się tylko dlatego że w trakcie ladowania napięcie bylo większe i włókno się minimalnie rozżarzyło

    Noż cholerny świat. Trzeba szukać jakiegoś punktu zaczepienia

    Wypiąłem kleme - Wpiąłem miernik na A

    Pobór prądu - 0,22A
    no to lecimy po wszystkich bezpiecznikach
    Trafiam na bezpiecznik 10A oznaczony w instrukcji jako nr 6



    Po jego wyjęciu pobór spadł do 0,04A
    z załączonym alarmem i wyjętym bezpiecznikiem również 0,04A

    Po włożeniu bezpiecznika i podpięciu wtyczki do lewego tylnego światła nadal 0,04A po włożeniu kostki do prawego tylnego światła ponownie 0,22A

    Czyli wiemy już że zwarcie występuje na bezpieczniku nr 6 i prawym tylnym świetle ale co dalej ??
    Nie mam pojęcia czego i jak szukac :/

    Dziwi mnie również że według instrukcji bezp. nr 6 odpowiada za przednie prawe i tylne lewe swiatło pozycyjne a bezp. nr7 za przednie lewe i tylne prawe swiatło pozycyjne a u mnie jest na odwrót ale sprawdze to jeszcze raz jutro wieczorem

    Teraz już wiem że ta awaria wystąpiła około 2-3 lat temu i załatwia mi drugi aku :/ Byłem wtedy nawet na pomiarach ale elektryk stwierdził ze pobor 0,2A jest w normie
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 09-02-2012 o 08:18
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Dziś jeszcze raz dokladnie wszystko posprawdzalem

    Nie wiem czemu ale u mnie okablowanie nie zgadza się z tym co jest w instrukcji

    Bezpiecznik nr 6 obsluguje:
    swiatła postojowe -lewy tył, lewy przód
    tablica rejestracyjna
    prawy stop

    Bezpiecznik nr 7 obsluguje:
    swiatła postojowe -prawy tył, prawy przód
    lewy stop

    Pomierzyłem również napięcia w pozostałych kostkach lamp
    Lewy tył
    1- czarny
    2- czerwono czarny
    3- niebiesko czarny
    4- żółto czarny

    Wyniki inne niż zero

    1+2= 0,3V
    1+4=0,3V
    2+3=0,3V
    3+4=0,3V

    Napięcie w oprawkach oświetlenia tablicy 0,52V

    Pomimo wyłączonej stacyjki na bezpieczniku
    nr 6 napięcie 11,76V
    nr 7 napięcie 10,6V

    Następnie zabrałem się za stacyjke. Po wypięciu wszystkich kostek od niej, a także od manetek i przekaźników pobór prądu z aku nadal wynosił 0,22A a we wszystkich kostkach od świateł postojowych było napięcie.

    Kolejny wybór padł na zegary.
    Wykręciłem prędkościomierz zero efektu. Wykreciłem obrotomierz i bach pobór od razu spadł do 0,04A a napięcie na wtyczkach zginęło

    Teraz pytanko czy z tym zegarem da coś się zrobić czy pozostaje tylko zakup innego z jakiegoś rozbitka ??

    Tu znalazłem jakiś opis ale elektronikiem nie jestem wiec te symbole nic mi nie mówią
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1417485.html

    i coś podobnego
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...h_lampach.html

    Po otwarciu zegara od razu widać że uszkodzeniu/przegrzaniu uległ jakiś układ o oznaczeniach VND810MSP 302114MRC
    Niestety nie wiem gdzie coś takiego mozna kupic, lutownice mam ale nigdy czegoś takiego nie lutowałem więc tu tez może byc problem :/
    Boje sie kupić z allegro bo chociaz uzywki sa nawet po 25-50zl nie wiadomo czy beda mialy sprawny ten uklad
    Czy to częsta przypadłość AR ??









    Ostatnio edytowane przez Szef ; 09-02-2012 o 17:46
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Piszę sam pod sobą ale już trudno
    Zrobiłem rozpoznanie tematu Niestety otrzymałem informację iż takiego układu w Polsce nie dostanę Potwierdzał by to fakt że w internecie najbliżej mozna to dostać chyba w UK

    Problem ten nie występuje tylko w AR ale również w oplach

    http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=48569

    http://www.zafiraklub.pl/forum/print...11d7fd41f7c7f9

    Piszę sam pod sobą ale już trudno
    Zrobiłem rozpoznanie tematu Niestety otrzymałem informację iż takiego układu w Polsce nie dostanę Potwierdzał by to fakt że w internecie najbliżej mozna to dostać chyba w UK

    Problem ten nie występuje tylko w AR ale również w oplach

    http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=48569

    http://www.zafiraklub.pl/forum/print...11d7fd41f7c7f9

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...nie_gasna.html
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 10-02-2012 o 19:37
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc
    Może jeszcze podpowiesz czy trudno będzie coś takiego przelutowac np w serwisie RTV
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Roboty z wylutem starego i wlutowaniem nowego na 15 do 30 minut w zależności od doświadczenia lutującego.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Sprawa już rozwiązana chociaż nie było łatwo

    Dzięki pomocy Tomka zdobyłem używany obrotomierz od starszej AR Niestety okazało się że poza różnicą w kontrolkach błędu ( stary marchewka - u mnie silniczek EOBD ) różnica występuje również w układzie pokazującym przepaloną żarówkę. Tak więc pomimo sprawnego układu odpowiadającego za światła postojowe ( na wyłączonej stacyjce napięcie w kostce 0,37 V - tak jak w AR Tomka ) z podmianki nic nie wyszło.

    Nie ukrywam, że trochę się tym podłamałem gdyż dostanie obrotomierza z kontrolką EOBD na allegro graniczy z cudem a koszt nowego to około 700 zł

    Wszystko wskazywało już na konieczność zakupu układu i jego przelutowanie http://pl.rs-online.com/web/p/products/0445715/ aż tu nagle trafiłem na nowiutki obrotomierz z kontrolką EOBD za 100zł ( jakiś leżak magazynowy z czerwca 2001 roku.) Jego jedynym mankamentem była czarna tarcza i oczywiście brak pewności że będzie działał prawidłowo ( inne numery )




    Postanowiłem jednak zaryzykować. Obrotomierz przyszedł podłączyłem i wszystko lata tak jak powinno. Gdyby ktoś w przyszłości borykał się z takim kłopotem to podpowiem że obrotomierze o numerach 60669696 i 60669695 są identyczne po za kolorami tarcz.



    Posiadają też te same układy VND810M SP305119 MRC






    Wystarczy jedynie rozebrać obrotki i przełożyć cyferblaty
    Obecny pobór prądu a aku to 0,03-0,04A a napięcie na kostkach od świateł mijania wszędzie równiutko po 0,37V
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

Podobne wątki

  1. Pomocy!!!!!zwara
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-01-2010, 22:30
  2. [164] Elektryka- zwara- wywala bezpiecznik
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-05-2008, 12:10
  3. [164]Elektryka-światła kabinowe-zwara
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-10-2007, 14:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory