no dokładnie o to chodzi:/ Wie może ktoś czy mogę zamiast tego 140KM silnika wrzucić JTD-M 150 KM??
no dokładnie o to chodzi:/ Wie może ktoś czy mogę zamiast tego 140KM silnika wrzucić JTD-M 150 KM??
Wiem, że z tym może byc ciężko podczas takiej akcji, ale próbowałeś zamknąc przepustnicze gasząca - odcinającą dopływ powietrza do silnika?
Jak ci turbina poleci i zassa olej na gary to sie przekonasz...Oczywiście nie życzę tego nikomu...Wiadomo ,że w panice człowiek nie myśli ale tak jak właściciel świętej pamieci Aliny 1,9 pamietajcie ,że jak was takie co spotka to próbujcie zdusić go biegiem i wtedy chamulec i modlic sie żeby nie rozdupcyło rozrządu....Moj kolega miał ten problem ale w Renault Magnum w czasie jazdy , dobrze ,że chłopina kumaty bo takim wozem to w rozpędzie można chałupę przestawic![]()
majster w moim przypadku trwało to góra 20-30 sekund, nie było czasu na takie coś. Jedyne czego próbowałem to zacisnąć wąż na dolocie...
Szkoda, bo myślałem, że można nią zdławic silnik, gdyż na luzie już sie o tym przekonałem, że sie da wystarczy tylko poruszyc tym małym siłowniczkiem i sie zamyka wyłączajac silnik tak jakby wyłączyliśmy by go z kluczyka.
Dlatego tylko pytam, czy przy takim obciążeniu silnika to coś da, choc wydaje mi sie to dziwne, bo gdy wyłączysz zapłon to ten siłownik powinien ruszyc klapke tej przepustnicy, aby ją zamknąc. Lecz nie wiem jak działa na niego obciązenie w postaci pędzoącego pod znaczym ciśnienim sprężonego powietrza - może ma za mało siły aby ją zamknąc? Chociaz paluchem powinno sie dac mocniej to naciskającChoc tego sie raczej już nie dowiemy.
ja pie.... współczuję kolego, nie czytałem jeszcze o czymś takim
ANGELS & AIRWAVES ... AND ALFA
pozostaje współczuć ale i trzeba jakoś koledze pomóc... znalazłem jakiś silnik tutaj jakiś znalazłem za 2 000PLN
http://allegro.pl/silnik-alfa-romeo-147-1-9-jtd-140km-igla-i2067495253.html
i jeszcze jeden
http://allegro.pl/silnik-kompletny-a...088336772.html
---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:18 ----------
i przypominam jak kupisz coś i okaże się bublem masz prawo do odstąpienia od umowy kupna w ciągu 14dni... ale jakiś dowód zakupu miej... więc od jakieś firmy kupuj
jeśli tak krótko to znaczy że miałeś niski stan oleju co też mogło się przyczynić do uszkodzenia łożysk turbo
próby zgaszenia silnika biegiem często kończą się rozwaleniem skrzyni sprzęgła i dwu masy, myślałem jeszcze nad zatkaniem czymś wlotu przed filtrem albo uciąć nożem węża z tym że olej może być bardzo gorący.
RoBeRt 147 dzięki, szukałem na allegro, ale tych nie widziałem, jutro za nimi podzwonię
---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:44 ----------
Seweryn80 dzień wcześniej uzupełniłem stan do 3/4 wskaźnika, przejechałem na tym jakieś 25 km, a po wszystkim miska była sucha... turbo jest wyciągnięte i jest ok...
tutaj znalazłem jeszcze piszą 150KM że ma ale zadzwoń się spytać czy na pewno bo na pierwszy rzut oka wygląda tak jak 140KM u szwagra w Alfie 156
http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-147-silnik-1-9-jtd-16v-150km-192a500-i2109646085.html
ale chyba 140KM i 150KM wyglądają tak samo...
ale właśnie... niech się inni wypowiedzą bo pytałeś o 150KM JTD a co powiecie o Alfie GT ma JTD 16V i też ma 150KM a silnik jest chyba ten sam co 140KM... będzie pasował?? bo takie też są na allegro np.:
http://moto.allegro.pl/silnik-alfa-r...115808599.html
może ten z 1 linka ma 150KM i jest też z GT
---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 21:34 ----------
aj chyba nie podejdzie... myślałem że GT była robiona od 2002-2003r a patrze że od 2004 więc po FL... ale może ktoś już takie coś robił?? kompem to się aby nie różni czasami??
Ostatnio edytowane przez RoBeRt 147 ; 17-02-2012 o 21:40