AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Sprawdzicie na rozgrzanym silniku ( np jak wrócicie z trasy ) czy rura doprowadzająca do chłodnicy jest ciepła.
- Jeśli tak i a na wskaźniku daleko do 90C to znaczy ze termostat jest do wymiany. ( nie domyka się lub otwiera się za wcześnie)
- A jeśli macie zimną rurę i daleko do 90C to po prostu jest tak zimno ze silnik nie zagrzał się na tyle by używać chłodnicy i wszystko jest ok.( JTD się nie grzeją jak inne diesle)
Ważne
Oczywiście powyższe sie sprawdza jeśli wasze wskazania temperatury pokrywają się z temperaturami z kompa. Bo może być tak ze po prostu komuś źle wskaźnik pokazuje, a wszystko jest dobrze.
Ja ta metodą rok temu doszedłem ze termostat mam do wymiany, wymieniłem termostat na oryginał. Teraz mimo ze np mam trochę ponad 70C (przy obecnych mrozach) to wiem ze wszystko jest ok.
Dodam ze mam :
- zablokowany EGR
- nową chłodnicę, przez co o wiele wiele zwiększyło się chłodzenie silnika nawet gdy chłodnica nie dostaje ciepłego chłodziwa. ( dużo więcej powietrza dostaje się na silnik ) Myślałem o jakieś blokadzie między chłodnicą a silnikiem na zimę , ale ktoś pisał ze to daje znikome rezultaty.
Środkowa kreska na wskaźniku kabinowym to 80C - wskaźnik nie jest liniowy. Radzę wszystki przeczytać podwieszony temat:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html
będziecie ekspertami
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Każdy diesel rozgrzewa się podczas jazdy a nie na postoju
Szybko odkopuje aby dostać jedną odpowiedź.
Jeździłem wczoraj na mieście z wyłączonym nawiewem, aby sprawdzić temperaturę. Doszło do 1szej kreski - wróciłem sobie na parking, podłączam do kompa i temp tylko 77st (temp zewnętrzna 2 st). Jak jechałem wcześniej autostradą (temp. około 5 st) 150km/h przez 2h to też nie przekroczyło 1szej kreski.
Termostat do wymiany?
Raczej nie, koledzy wcześniej pisali że temperaura otwarcia to 78 stopni, jest do tego zimno... ja bym obstawiał że jest ok.
Swego czasu w TS też miałem temp. około 80, 85. Wymieniłem termostat i jest teraz 90. Dogrzewa się tak samo, w miarę szybko, tylko do innej temperatury. Niestety po czasie dowiedziałem się że ten który miałem, z lat 98 - 00 otwiera się przy 82 st. C, a te po lifcie, od 2000 otwierają się przy 89 chyba albo 90. I tylko takie są w sprzedaży...
Wniosek - pieniądze w błoto. Niby nie dużo, bo tylko 100, ale można było w coś innego zainwestować. Radzę zapoznać się najpierw z tematem, zanim wydacie niepotrzebnie sos.
Pozdrawiam!
Ile można wkółko pisać to samo. Wymieniłeś kolego dobry oryginalny fabrycznie montowany w tym samochodzie termostat Behra na nowy zamiennik termostatu rónież produkcji Behra - różnią się temperatura otwarcia i temperatura jaką utrzymuje silnik. Efekt jast taki że masz 10 stopni wyższa temperaturę silnika i kieszeń lżejsza o 200-300zł
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)