Strona 84 z 191 PierwszyPierwszy ... 34747576777879808182838485868788899091929394134184 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 831 do 840 z 1904

Temat: alfaholicy słupsk

  1. #831
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Maciek alfa ładna,cena też tylko dolicz akcyze za 2,4.
    Jeżeli chodzi o pedał gazu to ja strasznie strachliwy jestem i raczej nie szaleje na drodze,czsem przycisne gazu ale staram sie jechać jedną prędkością bez gwałtownych pszyspieszeń no chyba że trzeba. Jak ją kupiłem to był okres prubowania sił ale sie wyszalałem i wiem na co alfe stać a inni w swoich super wozach co myślą mam wiecie gdzie,jadę tak jak mi wygodnie bez utrudniania innym chyba że ktoś zachowuje sie jak cham to ja mu też po chamsku.

  2. #832
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Rozumiem, że to było do mnie więc odpowiadam: średnia 95 km/h na dystansie ponad 3 tys. km, to jest autostrada 150-170 km/h a potem jednak trochę bocznych dróg (również góry), zwiedzanie, dojazdy na miejscu, za dużo trzeba by było opisywać. A przy tym trzeba zachować rozsądek podczas podróży wakacyjnej, obciążonym samochodem no i trochę widoków pooglądać. Uważam że nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń. W tym roku chcę podobną trasę zrobić więc może uda się potwierdzić wynik, bo poprawiać nie mam zamiaru.
    Nie wątpię w to że Twoja AR może tyle spalić. myślę tylko że gdybym ja miał taki zapas mocy, nie potrafił bym się powstrzymać od dynamicznego przyspieszania. a wtedy spalanie bylo by dużo większe. kolejną sprawą jest to że zazwyczaj to co pokazuje komputer to jedno, a to co wychodzi przy tankowaniu pod korek to drugie. tak czy inaczej jeśli średnia była by większa nawet o pół litra, to i tak niezły wynik

    ---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 22:11 ----------

    Cytat Napisał TIO_2007 Zobacz post
    Maciek alfa ładna,cena też tylko dolicz akcyze za 2,4.
    Jeżeli chodzi o pedał gazu to ja strasznie strachliwy jestem i raczej nie szaleje na drodze,czsem przycisne gazu ale staram sie jechać jedną prędkością bez gwałtownych pszyspieszeń no chyba że trzeba. Jak ją kupiłem to był okres prubowania sił ale sie wyszalałem i wiem na co alfe stać a inni w swoich super wozach co myślą mam wiecie gdzie,jadę tak jak mi wygodnie bez utrudniania innym chyba że ktoś zachowuje sie jak cham to ja mu też po chamsku.
    a ja mam trochę odwrotnie...zazwyczaj dość dynamicznie przyspieszam, ale później jadę bez niepotrzebnego naginania przepisów...zwyczajnie lubię gdy delikatnie dociska do fotela, a żona siedząca obok mocniej ściska uchwyt w drzwiach... no ale też nie można Bóg wie czego oczekiwać od JTDka 115konnego...

    Ps. Faktycznie, zapomniałem o tej wysokiej akcyzie dla samochodów z silnikami powyżej 2l. ile tego było? bo już nie pamiętam...

  3. #833
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Chyba 20%

    ---------- Post added at 07:49 ---------- Previous post was at 07:45 ----------

    Moja żona za to "hamuje" zanim ja zaczne, strasznie sie stresuje i dlatego ostatnio woli jechać z tyłu.

  4. #834
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciekm88 Zobacz post
    ... no ale też nie można Bóg wie czego oczekiwać od JTDka 115konnego...
    Kolego, miałem też kiedyś takie 115 KM, faktycznie rewelacji nie było ale jak założyłem sobie boxa z dobrej firmy, to efekt był niesamowity, zwłaszcza w pewnym zakresie obrotów. Przyrost momentu był tak gwałtowny (oczywiście jeżeli kierowca chciał ten efekt osiągnąć), że odczucia były podobne do tych przy otrzymaniu kopaniaka w d... .
    A co do porównania zuzycia z komputera z faktycznym, to różnica niewielka, raczej w granicach błędu statystycznego, wynikająca chyba z niedokładności samego tankowania. Jeśli chodzi o wyższą prędkość przelotową na autostradzie, to gdybym jechał cały czas w granicach 180 km/h byłoby ok. 7 l. Ale to było sprawdzone w mojej poprzednie AR 166, takiej samej jak mam obecnie ale z chipem na ok. 200 KM i odpowiednim do zmian momentem. Z drugiej strony miałem w niej koła 225/45/17, szersze niż obecnie więc trudno te dwa auta tak prosto porównać.

  5. #835
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Piket
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Potęgowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,5 V6 24V 197KM
    Postów
    256

    Domyślnie

    Panowie co z niedzielą?
    Moja Alfa pochłania fortunę na ubezpieczenie, serwis i paliwo. Ale kiedy ją prowadzę, czuję się, jakbym miał milion dolarów i uśmiech na mej twarzy trwa cały dzień!

  6. #836
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Kolego, miałem też kiedyś takie 115 KM, faktycznie rewelacji nie było ale jak założyłem sobie boxa z dobrej firmy, to efekt był niesamowity, zwłaszcza w pewnym zakresie obrotów. Przyrost momentu był tak gwałtowny (oczywiście jeżeli kierowca chciał ten efekt osiągnąć), że odczucia były podobne do tych przy otrzymaniu kopaniaka w d... .
    A co do porównania zuzycia z komputera z faktycznym, to różnica niewielka, raczej w granicach błędu statystycznego, wynikająca chyba z niedokładności samego tankowania. Jeśli chodzi o wyższą prędkość przelotową na autostradzie, to gdybym jechał cały czas w granicach 180 km/h byłoby ok. 7 l. Ale to było sprawdzone w mojej poprzednie AR 166, takiej samej jak mam obecnie ale z chipem na ok. 200 KM i odpowiednim do zmian momentem. Z drugiej strony miałem w niej koła 225/45/17, szersze niż obecnie więc trudno te dwa auta tak prosto porównać.
    nie mam zamiaru zakładać żadnego Boxa...zbyt wiele negatywnych opinii słyszałem. wolał bym zainwestować te kilka stówek i zrobić chipa w pit stopie, lub też nawet podjechać do znanego na forum "cinka" z gliwic gdy będę u siebie w wlkp. ale to odległe plany...

  7. #837
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Mimo wczesnej pory, nie mogę zwlekać z odpowiedzią żebyś sobie nie zepsuł auta. Nie musisz zakładać boxa kupionegho u mnie, nie musisz chipować za moim pośrednictwem (zajmuję się tym od połowy lat 90-tych, sprzedaję rozwiązania V-Techu z Krakowa, większość chipowanych Alf i Fiatów na naszym terenie, a w szczególności tych, które zostały "dozbrojone" przez serwis, była wyposażana w elektronikę V -Techu sprzedawaną przeze mnie). Ale jako miłośnik Alf i człowiek utożsamiający się z ich użytkownikami, nie chciałbym abyś później żałował zastosowania rozwiązań pochodzących ze źródeł o krótkiej wiedzy. Zmienić mapę potrafi każdy, kto potrafi skorzystać z oprogramowania, zwiekszyć moc i moment w wyniku tych zmian potrafi już tylko jakieś 30% z tych osób, natomiast dokonać tego w taki sposób, żeby silnik pracował jeszcze bezawaryjnie przez wiele km potrafi już niewiele osób. Nawet przedstawiciele V-Techu w różnych miastach Polski nie zmieniają map tylko wczytują programy z V-Techu, czasem, jeżeli dysponują hamownią, robią to hamując auto i na bieżąco konsultując wyniki z centralą. Firm o tym profilu w Polsce jest mnóstwo ale o takim doświadczeniu i uznaniu w środowisku raczej nie ma. Poza RP również są w czołówce. Jeżeli rozważasz wykonanie zmian w tak odległytm od nas miejscu jak Gliwice to pojedź już kawałek dalej, do Krakowa. A co do boxów i negatywnych opinii to powiem tylko tyle: używam ich w swoich samochodach "od zawsze", niektórymi autami jeździłem od nowości do nawet ponad 300 tys km i nic złego się nie działo. Ale miałem już w warsztacie auta, w których zastosowano box lub chip "z netu" (typu opornik oszukujący przepływkę lub czujnik temperatury powietrza). Nie pytaj, co znajdowaliśmy pod głowicą. A właściwie czego nie znajdowaliśmy. Teraz nawet za takie auta się nie bierzemy bo lepiej wymienić silnik.

  8. #838
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Jak dobrze kojaże to 115 koni ma te same sprzęgło i dwumas co 2,4 i może po zwiększeniu mocy przez dobry zakład sprzęglo wytrzyma bo jak czytałem na forum zwolennicy czipów nażekają na szybkie zużycie sprzęgła,rekordzista po 10tyś to jest chyba jedyny powód żebym nie zełożył boxa.
    http://www.sprzegla.com/
    gdybym kiedyś musiał wymienić sprzęgło to znalazłem coś takiego.

  9. #839
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Każde sprzęgło da się zniszczyć. Ale normalne, sprawne sprzęgło bez żadnych przeszkód i niespodzianek zniesie zwiększenie momentu o 25-30 % (bo o takim tu mówimy). A kierowca lebiega, który nie potrafi korzystać ze sprzęgła, zniszczy je nawet bez wprowadzania zmian w aucie. Miałem Doblo z boxem zewnętrznym, którym ciągałem lawetę z wyścigówką, jeździłem na codzień i to dynamicznie, żadnych zmian nie zarejestrowałem. Może poza tym, że niektórzy się dziwili jak ich tym autkiem wyprzedzałem. Reasumując: wystarczy seryjne, sprawne sprzęgło dobrej firmy (np. w Alfie Valeo - takie są montowane przez serwisy i fabrykę) i poprawne jego użytkowanie.

  10. #840
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Prezes, myślę że będziemy musieli porozmawiać o tym przy okazji jakiegoś spotkania. Widać że jesteś obeznany w temacie, a ja znam to tylko z teorii. Ale to dopiero latem. Teraz mam jeszcze kilka innych wydatków. Np ta przepływka z którą będę musiał się wybrać w końcu do Ciebie...myślę że na lato będzie coś można pomyśleć poważniej o podniesieniu mocy

Podobne wątki

  1. AR 2.0 Twin Spark SŁUPSK, Witam
    Utworzone przez Spiky w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 15:05
  2. podłączenie alfy do komputera Słupsk
    Utworzone przez mila2811 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 09:31
  3. Słupsk Tour
    Utworzone przez Drabinem w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-01-2013, 21:05
  4. Diagnosta, mechanik - Słupsk ???
    Utworzone przez beatslave w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2011, 12:54
  5. Alfa Romeo 156 - Słupsk, Niepolomice, Zamość
    Utworzone przez maly_777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 21:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory