Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Nietypowa usterka zawiesznia.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie Nietypowa usterka zawiesznia.

    Moje pany, nie dawno pisałem na forum, że wjechałem na krawęznik itd. To skłoniło mnie, żeby jechać dziś na diagnostyke. Wcześniej tez na forum pisałem, że coś tłucze mi sie na wysokosci pasów, jak sie okazało nie jestem z tym problmem sam na forum, koledzy pisali, ż pasy, mchanizm od oparc itp. Dzisiaj jednak fachaman podniósł auto i moim oczom ukazała sie nietypowa usterka...Mianowicie sprężyna wyskoczyła z mocowania na górze, po prostu wypadła. Okazało sie ze żadnych uszkodzeń po tym najezdzie na kraweznik nie ma tylko ta sprezyna. Mechanik sie pyta czy mi sie nie tłucze, ja mówie ze tak. Zostawiłem im auto po godzinie telefon, ż nie zrobią tego bez rozbierania mcpersona, ja mówie zeby to narazie zostawili, zapłaciłem tylko za przegląd. Dodam, że byłem w Norauto Zdecydowałem sie zeby to zostawili bo diagnoza była taka, spręzyna wypadła bo amorki są do wymiany!!? Przy 58 tys? Ok. Później jak auto odbierałem to mówią, że trzba amorki spr a sprężyny napewno do wymiany. Przy okazji pokazali mi, że mam luzy na drążkach reakcyjnych, to akurat sie zgadza.
    Najlepsze jest to, że nic nie zrobili a jak wracałem z pracy to pieprzone stukanie znikło, wiec to musi być wina tej spręzyny, coś tam pogrzebali i jest ok.
    Teraz, żeby to uporządkować:
    Odnośnie spręzyny- czy konieczna jest wymiana, czy rozbierając tył da radę sie ja usadzić, wymieniająć ew. tylko mocowanie. CZy ich diagnoza z amorkami może byc właściwa przy takim przebiegu.
    Druga sprawa czy można wymieniać same tuleje na drążkach reakcyjnych czy trzeba całe drązki?
    Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.
    PS. wiem, żę norauto nie jest odpowiednim miejscem do napraw ale miałem je pod reką

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Sądzę że z tą sprężyną będzie wiadomo jak wyjmiesz ją.. jak będzie wygięta to raczej wymiana.. nie ma co ryzykować bezpieczeństwa.. a jak po wyjęciu będzie z nią ok.. to pewnie poduszke do mocowania sprężyny wymienić i dalej jazda..
    Nie wiem co masz na myśli że przy takim przebiegu ? bo z tego co widzę masz rocznik 2003 więc napewno mały ten przebieg nie jest..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Co masz na myśli drążki reakcyjne?
    Bo jeśli ci chodzi o drążek stabilizatora to tam gumy(2szt) są wymienne.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Sądzę że z tą sprężyną będzie wiadomo jak wyjmiesz ją.. jak będzie wygięta to raczej wymiana.. nie ma co ryzykować bezpieczeństwa.. a jak po wyjęciu będzie z nią ok.. to pewnie poduszke do mocowania sprężyny wymienić i dalej jazda..
    Nie wiem co masz na myśli że przy takim przebiegu ? bo z tego co widzę masz rocznik 2003 więc napewno mały ten przebieg nie jest..
    Czyli tak jak myslalem...a przebieg mam sprawdzony na examinerze i jest prawdziwy...58 tys.
    Bercik
    Zaznaczyłem na fotce gdzie mam luzy.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6-2-800.jpg
Wyświetleń:	91
Rozmiar:	62.3 KB
ID:	48072
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6-2-800.jpg
Wyświetleń:	702
Rozmiar:	59.8 KB
ID:	48071  

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar BomBel
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS
    Postów
    25

    Domyślnie

    Witam podczepię się pod temat bo mam bardzo podobną sytuacje. Jakiś czas temu również zaliczyłem krawężnik przy całkiem znacznej prędkości. Efektem tego jest to że słyszę z tej stron dziwne dźwięki coś na podobieństwo piszczenia czy skrzypienia szczególnie na nierównościach które powoduje przysiadanie przodu. Na Dodatek zauważyłem że koło które miało starcie z krawężnikiem stoi trochę do tyłu ( Przednie prawe szczelina między kołem a błotnikiem w stronę drzwi jest bardzo mała mniejsza od strony lewej około 0.5 cm) Martwi mnie to. Po incydencie dałem auto do mechanika zrobili zbieżność i stwierdzili ze wszystko ok. Uderzenie było solidne i stawiam że amortyzator się skrzywił mimo że nie widać tego na oko. Ta opcja dla mnie to pół biedy bardziej się obawiam że mógł kielich dostać ale z jednej strony nie przypuszczam bo sądzę że mimo wszystko auto jest tak skonstruowane że chyba szybciej amortyzator trafi szlak niż miałby kielich się skrzywić lub pęknąć.



    Czekam na wasze opinię i przemyślenia. Podkreślam że auta nie znosi i jeździ jak najbardziej normalnie. Nie odczuwam żadnych skutków ubocznych poza tym dziwnym dźwiękiem.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    a jednak chodzi o wahacze tylne poprzeczne, wymiana prosta, da się wymienić w domowych warunkach.
    Po wymianie należy jechać ustawić zbieżność. Ja kupiłem z Vemy komplet 4 szt tych wahaczy, 2 są krótsze a 2 dłuższe.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bercik Zobacz post
    a jednak chodzi o wahacze tylne poprzeczne, wymiana prosta, da się wymienić w domowych warunkach.
    Po wymianie należy jechać ustawić zbieżność. Ja kupiłem z Vemy komplet 4 szt tych wahaczy, 2 są krótsze a 2 dłuższe.
    Czyli czeka mnie na wiosnę coś takiego?...http://allegro.pl/wahacz-drazek-reak...083199642.html
    A co z tą sprezyną? Chyba bede musiał jechac na saska tam chłopaki ogarnięte może co poradzą.
    Bombel - najczesciej skrzypią wahacze górne. Może przez to udeżenie Ci sie luz zrobił. A z tym kołem to może piasta

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    tylko nie kupuj z fasta, bo fast to taki chwast, za rok będzie trzeba wyrwać

Podobne wątki

  1. Nietypowa prośba o pomoc- Blistein B6
    Utworzone przez Hemi w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 10:11
  2. Nietypowa opornica ratunku!!!!
    Utworzone przez waldezo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-03-2013, 09:44
  3. [GTV] nietypowa prośba
    Utworzone przez kudlaty_bytom w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 12:47
  4. Czyszczenie EGR, nietypowa sprawa
    Utworzone przez lukash3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-03-2012, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory