Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: klimatronic w 147 dziwne funkcjonowanie...

  1. #1
    soyin
    Gość

    Domyślnie klimatronic w 147 dziwne funkcjonowanie...

    Witam
    Przyjaciele alfiarze powiedzcie czy spotkaliście sie kiedys z takim problemem:
    ustawiam temperature 21 stopni, a samochod grzeje jakby mial ustawione maksymalne ogrzewanie, nawet przy ustawieniu na 17 stopni, uwazam ze grzeje za mocno. Sądzielem ze cos jest z panelem od klimatyzacji ale jak dodatkowo uruchomię kompresor zaczyna normalnie chłodzić. Dodatkowo systematycznie podczas jazdy co jakis czas sam zwiększa temperature co pół stopnia O_o tez raczej nienormalne. Termostat jest ok, bo wymienilem w zeszłym miesiącu? Szukalem podobnego problemu na forum i nic tak w pełni nie pasowło do mojego problemu. Jedyne logiczne rozwiązanie to problem z panelem od klimy ale szukam potwierdzenia. Wielki dzieki za każdą sugestie.
    Pozdrawiam
    Michał

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar AdiUssj
    Dołączył
    09 2010
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0
    Postów
    193

    Domyślnie

    Też tak mam, jak sobie ustawie na 16.5* to grzeje mi ciepłym. Przekręcę pokrętło na wyższe stopnie i z powrotem na 16.5* to mi powieje chłodniejszym. Wina może leżeć w wewnętrznym czujniku temperatury.
    Tu liczy się styl, osiągi i liczne ciągnące się za autem spojrzenia przechodniów.. Praktyczny nudny samochód może mieć prawie każdy.. Alfe tylko wybrani

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    pewnie jest baaardzo zabrudzony, zakurzony ..
    sugeruję wymontować panel klimy i go rozłożyć, i to co jest z przodu kratka po lewej, to w środku tam jest czujnik... pewnie jest zasyfiony ...

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar mikolajpn
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115HP Distinctive
    Postów
    159

    Domyślnie

    Mam to samo. Dzisiaj odkryłem że jak się da na 32,5 poczeka a potem na 16,5 to już działa normalnie. Coś się tam zawiesza chyba.

  5. #5
    soyin
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki w sumie to chyba racja, nierzadko okazuje sie ze najprostsze rozwiązania okazują sie najlepsze . Zrobi sie troche cieplej i ciut bardziej sucho to rozbiore i przeczyszcze panel od klimy

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Możesz podłączyć kabel i sprawdzić czy sterownik klimy zgłasza jakieś błędy.

    Pomocne może też okazać się odłączenie aku na 20minut

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar mikolajpn
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115HP Distinctive
    Postów
    159

    Domyślnie

    Ja się połączyłem i żadnego błędu nie ma z klimy. Czy wyczyszczenie czujnika może coś dać. Choć wydaje mi się to mało prawdopodobne. Przy dzisiejszej akcji z podkręceniem temp. na maxa i na minimum (o której napisałem wyżej) czujnik na 100% nie zdążył nic odebrać a układ zareagował prawidłowo. Było bardzo wyraźnie czuć dużą zmianę temp. gdzie wcześniej zawsze przy ustawieniu 16,5 czy 18 czy 20 leciało gorąco. Może mi ktoś powiedzieć na jakiej zasadzie działa ta regulacja już od strony mechanicznej? Jakaś klapa na nagrzewnicy czy elektrozaworek na wężach? Tam się musi coś zacinać.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    W elearn masz cały opis klimy

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Dżeju
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał mikolajpn Zobacz post
    Może mi ktoś powiedzieć na jakiej zasadzie działa ta regulacja już od strony mechanicznej? Jakaś klapa na nagrzewnicy czy elektrozaworek na wężach? Tam się musi coś zacinać.
    W skrócie: powietrze z zewnątrz przepływa przez parownik i dalej przez nagrzewnicę w całości lub w jakiejś części, co zależy od położenia przysłony mieszania. Dalej powietrze jest skierowane do oddzielnych wylotów w zależności od położenia przysłon rozdziału ( górna, środkowa i dolna część kabiny ). Ww. przysłony uruchamiane są silniczkami elektrycznymi sterowanymi przez centralkę. Istotne jest również, to: do momentu osiągnięcia temperatury 50° C przez płyn chłodzący przysłony mieszania działają automatyczne.

Podobne wątki

  1. panel klimatronic
    Utworzone przez Kamil_K w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 19:54
  2. Klimatronic włącza sie sam?
    Utworzone przez sebo18188 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 04-06-2012, 18:17
  3. Klimatronic
    Utworzone przez marcianno1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-01-2011, 12:02
  4. [155] Klimatronic w 155
    Utworzone przez wipi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-07-2009, 16:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory