Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Naprawiona

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sasza
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Pł‚ock, Poland, Poland
    Auto
    AR Giulia 2.0 Veloce Q2 Ti
    Postów
    272

    Domyślnie Naprawiona

    Jak w temacie Samochód na chodzie. Wymiana silnika + generalny remont nowego. W tym również wymiana wszelkich uszczelek, rozrządu,panewek, świec, kabli itp, itd. Nowa chłodnica - nowa, nie używana. Nowy wysprzęglik, sprzęgło, koło zamachowe no i zawieszenie przód. 7k pękło ale warto.

    Nie hartowałem panewek. Nowe panewki podczas wytłaczania pokrywane są specjalną substancją dzięki czemu mają lepszy ślizg na wale no i nie zużywają się tak szybko. Hartowane, byłyby wytrzymalsze tyle że bez tej substancji, co za tym idzie, hartowane byłyby bardziej podatne na złamanie w wyniku np uderzenia i prowadziłyby do ścierania wału, również istnieje możliwość, że mogłyby grzechotać wewnątrz silnika:/ niby by to nie przeszkadza ale przyzwyczaj się do brzdąkającego silnika
    <-- Mi amore, meravigliosa belladona

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Gratuluje i łączę się w bólu, bo niedawno w swojego JTS's władowałem 6800

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Aaa... to już nie kute te panewki, tylko hartowane, ale ogólnie zwyczajne.
    To jak już wszystko wybebeszyłeś to i turbina założona, czy tam... kompresor?
    Nie no... joke.
    Jeździj i dbaj.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sasza
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Pł‚ock, Poland, Poland
    Auto
    AR Giulia 2.0 Veloce Q2 Ti
    Postów
    272

    Domyślnie

    może się przejęzyczyłem ale cały czas chodziło mi o hartowanie panewek. Kompresora nie będzie za dużo zachodu, mała turbinka tylko, już sobie załatwiłem rozwalaną, więc taniej się kupi regenerowana. Nie zależy mi na mocy tylko na lepszym ciągu od dołu dlatego małe turbo. Używka bo chce spróbować jak to będzie, taniej wiec nie szkoda potem wyrzucić
    <-- Mi amore, meravigliosa belladona

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Z tego co się orientuję, z turbinką jest też sporo zachodu

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sasza Zobacz post
    może się przejęzyczyłem ale cały czas chodziło mi o hartowanie panewek. Kompresora nie będzie za dużo zachodu, mała turbinka tylko, już sobie załatwiłem rozwalaną, więc taniej się kupi regenerowana. Nie zależy mi na mocy tylko na lepszym ciągu od dołu dlatego małe turbo. Używka bo chce spróbować jak to będzie, taniej wiec nie szkoda potem wyrzucić
    skoro chcesz wyrzucać ,to moze nie zakladaj,a co do hartowania ,chcialbym to zobaczyc ,zyje juz bardzo długo i nie slyszalem zeby te stopy sie hartowalo,co innego utwardzania ,ale moze ja sie nie znam

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Z tymi panewkami to chodzi tylko i wyłaczenie o to ze panewki w silnikach spalinowych pracują hydrodynamicznie. czyli pod wpływem ciśnienia oleju w panewce wytwarzany jest klin smarny z oleju. czyli wał korbowy nie dotyka nigdy panewki, jeśli dotknie to juz pozamiatane. dlatego panewki są własnie wykładane specjalnymi stopami alby zapewnić dobre tworzenie klina smarnego. tulejka ma być miekka z natury!, bo to ona się wyciera a nie wał. hartowana panewka załawiła by wał przy pierwszym uruchomieniu silnika. bo właśnie przez krótką chwile po zapaleniu łożyska slizgowe pracują na "sucho" lub na resztkach tego co nie ściekło. Dlatego też auta często zapalane ( krótkie odcinki, będą bardziej zurzyte niż jeżdzone na trasach) nie wiem czy to prawda ale gdzieś czytałem ze jedno odpalenie zimnego silnika to jak przejechanie 500 km.

    Dodam tylko ze policzenie najprostrzego łożyska z smarowaniem hydrostatycznym lub hydrodynamicznym do pare ładnych wieczorów liczenia

    Nie wspominam już o precyzji w wymiarach panewek aby utrzymać zadane parametry smarowania. dlatego hartowane panewki to jakiś rzemieślniczy wynalazek.

    Poza tym także życze bezawaryjnej ekspoatacji i mniej szalonych pomysłów a bardziej docenic to co alfa daje w standardzie, a daje bardzo dużo.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    amen

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Kolega Kacper_agh słusznie prawi - panewek się nie utwardza.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Z soft turbo nie tak wiele zachodu. Kolektor, DP, ustawienie wastegate na ciśnienie 0.2-0.3bar. Przepływka przed turbo, i malutki IC, taki z JTD będzie akurat. Powinno to jeździć bez strojenia, jesli adaptacja się nie skończy.

    Więcej to już paliwo, strojenie, blow-off itp

Podobne wątki

  1. [164] Alfa naprawiona:p
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory