Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 176

Temat: DPF (filtr cząstek stałych) w JTDm - przy przygazówce potrafi zakopcić na czarno

  1. #131
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Ja tam dotrwałem, zresztą czytałem też to co napisałeś w wątku swojego samochodu

  2. #132
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Ja też
    Nic dodać , nic ująć - bardzo dobre opracowanie tematu.
    Gratuluje.

  3. #133
    Robert_159
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    In minus: generalnie kazdy z nas chce oddychac swiezym powietrzem, a nie smrodem spalin, idac ta droga mozna zaczac usuwac wszystkie wynalazki typu katalizatory itp tylko wted wczesniej czy pozniej nie dalo by sie wytrzymac w wiekszych miastach i nie tylko, jak zle zrobia to moze poajwic sie problem przy przegladach (ale to zalezy od jakosci wykonanej pracy przy usuwaniu), tracisz norme Euro V, IV czy jaka sie posiada...Jestes mniej eko w sensie spaliny zawieraja szkodliwe czasteczki stałe emitowane do atmosfery - przynajmniej na papierze, bo zestawiajac to z mniejsze spalaniem i oszczedniejszym zuzywaniem zasobow (ropa naftowa) po usunieciu DPF dodatkowo mniejszym zapotrzebowaniem na czesci zapasowe czy kosztami utylizacji padnietych czesci / czestych wymian oleju to juz niekoniecznie...Nie wiem czy sa jakies dane co sie dzieje z powietrzem podczas wymuszonego procesu wypalania filtra oraz jak sie ma emisja z tych dodatkowych i czesto nieplanowanych tras, ktore trzeba robic zeby filtr mogl sie wypalic zanim odwiedzi sie serwis...
    Szewi widzę, że potrzebowałeś samorozgrzeszenia po usunięciu filtra

    A teraz na poważnie to bym dodał jeszcze taką małą uwagę aby od czasu do czasu poobserwować w lusterku co się dzieje w światłach aut jadących za nami. Nie prawdą jest, że auto z dpf-em nie kopci. Warto zawczasu zareagować na zjawisko ewentualnego kopcenia i nie dopuścić do całkowitego zabicia filtra. Nie piszę czysto teoretycznie ponieważ sam przeszedłem przez ten problem. Po wymianie przepływki, czujnika doładowania i końcówki wtrysku auto nie puszcza żadnego dymku. Moje codzienne przejazdy to ok. 80-90 km z czego 50 km to trasa z prędkościami 90-140 km/h więc w teorii nie powinienem mieć problemów z wypalaniem a jednak miałem przez błędne wskazania podzespołów układu paliwowego.
    Co do czyszczenia filtra to osobiście czyściłem i jak na razie po 15 tys km. wszystko jest jak z nówką sztuką tzn. od 15% do 75 % zatkania.
    Fajne są te nasze oszczędne dieselki ale powraca tęsknota do alfoskiej gardłowo brzmiącej V6-ki (bez df-ów itp.) ...

  4. #134
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Mariano_lodz
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4
    Postów
    497

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robert_159 Zobacz post
    Szewi widzę, że potrzebowałeś samorozgrzeszenia po usunięciu filtra


    A teraz na poważnie to bym dodał jeszcze taką małą uwagę aby od czasu do czasu poobserwować w lusterku co się dzieje w światłach aut jadących za nami. Nie prawdą jest, że auto z dpf-em nie kopci. Warto zawczasu zareagować na zjawisko ewentualnego kopcenia i nie dopuścić do całkowitego zabicia filtra. Nie piszę czysto teoretycznie ponieważ sam przeszedłem przez ten problem. Po wymianie przepływki, czujnika doładowania i końcówki wtrysku auto nie puszcza żadnego dymku. Moje codzienne przejazdy to ok. 80-90 km z czego 50 km to trasa z prędkościami 90-140 km/h więc w teorii nie powinienem mieć problemów z wypalaniem a jednak miałem przez błędne wskazania podzespołów układu paliwowego.
    Co do czyszczenia filtra to osobiście czyściłem i jak na razie po 15 tys km. wszystko jest jak z nówką sztuką tzn. od 15% do 75 % zatkania.
    Fajne są te nasze oszczędne dieselki ale powraca tęsknota do alfoskiej gardłowo brzmiącej V6-ki (bez df-ów itp.) ...

    "...Po wymianie przepływki, czujnika doładowania i końcówki wtrysku auto nie puszcza żadnego dymku...." czy komp pokazywał jakieś błędy stwierdzające na uszkodzenie/złą pracą w/w podzespołów??

    ps. zeby nie dublowac

    takie pytanie

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._filter-3.html ??

  5. #135
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Co do tego oddychania "smrodem spalin"... Nie wiem, czy ktoś widział, jak wygląda wypalanie filtra, który jest prawie w 100% zapchany. Można się naprawdę przestraszyć, jak za autem pojawia się zasłona dymna, która sugerować może np. spalanie oleju itp. zjawiska. Ogólnie rolą DPF-a jest "wyrzucanie" szkodliwych substancji poza miasto, gdy na trasie następuje regeneracja filtra. Ale jeżeli ktoś przypcha mocno filtr i taka regeneracja nastąpi w mieście - to bywa ciekawie.
    Ostatnio edytowane przez Tomek_KRK ; 01-03-2012 o 21:28
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #136
    Robert_159
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariano_lodz Zobacz post
    czy komp pokazywał jakieś błędy stwierdzające na uszkodzenie/złą pracą w/w podzespołów??
    Komputer nic nie wyłapał co mnie dziwi.

  7. #137
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Robilem czyszczenie DPF maszynka z Liqui...z tylu okolo 40 minut dymilo sie z obu rur jak z lokomotywy,a dym jak z komina krematorium.Az dziw ze nie przyleciala zadna Policja,badz Straz Miejska,aby sprawdzic czy przypadkiem cos sie nie pali.

  8. #138
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    hał macz kosztuje likłi molli?
    Ps. Lepiej pracuje?

  9. #139
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    400 zl,a czy lepiejZrobilem to prewencyjnie.Jeden pozar DPF w zupelnosci mi wystarczy

  10. #140
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Mariano_lodz
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4
    Postów
    497

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robert_159 Zobacz post
    Komputer nic nie wyłapał co mnie dziwi.
    czyli wymiany w/w rzeczy to tylko przypuszczenia mechanika??

Podobne wątki

  1. (DPF) Filtr cząstek stałych w 147
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-07-2018, 17:50
  2. [156?, 147, GT] DPF - filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Krajcok w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 10:23
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  4. [Brera] Filtr cząstek stałych.
    Utworzone przez drizzzt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 14:10
  5. Filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Darek68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2009, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory