Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Gdzie jest czujnik spalania stukowego??

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    swiece, cewki,przewody

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    swiece wymienione ze 3 mies. temu...A takie zeczy jak swiece,przewody itp.wywoluja spalanie stukowe?? Przy takim spalaniu auto jest slabsze i wiecej pali??

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Zwykle są to elektrody źle dobranych świec zapłonowych lub nagaru, nagromadzonego na ściankach komory spalania i denku tłoka. Zjawisko samozapłonu spowodowanego katalitycznym i termicznym oddziaływaniem nagaru nie jest w pełni poznane, trudno więc mówić o sposobach doraźnego przeciwstawiania się mu. Samozapłonom sprzyja również zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu a także jazda ze zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną. do tego dochodzi jeszcze jazda na paliwie o zaniżonej liczbie oktanow

    tak ie cos gdzies wyczytalem

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Przyczyny spalania stukowego:
    zbyt wysoki stopień sprężania,
    za wczesny zapłon,
    za mała liczba oktanowa paliwa,
    przegrzanie silnika,
    za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
    duże napełnianie cylindra
    nieprawidłowe dawkowanie paliwa
    Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.

    Główną przyczyną spalania stukowego jest zbyt niska liczba oktanowa użytego paliwa. Benzyna silnikowa zawiera wiele różnych dodatków, których zadaniem jest, między innymi, zapobiegać samozapłonowi w cylindrach, spowodowanemu panującą w nich wysoką temperaturą i ciśnieniem po zakończeniu suwu sprężania. Istnieje jeszcze trzecia przyczyna samozapłonów.
    Jest to żarzenie się różnych elementów w komorach spalania cylindrów. Zwykle są to elektrody źle dobranych świec zapłonowych lub nagaru, nagromadzonego na ściankach komory spalania i denku tłoka. Zjawisko samozapłonu spowodowanego katalitycznym i termicznym oddziaływaniem nagaru nie jest w pełni poznane, trudno więc mówić o sposobach doraźnego przeciwstawiania się mu. Samozapłonom sprzyja również zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu a także jazda ze zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną.
    Spalaniu stukowemu towarzyszą łatwo rozpoznawalne objawy:
    charakterystyczny, powtarzający się z dość dużą częstotliwością stuk, przypominający lekko wygłuszony odgłos uderzania kulek metalowych o metalową płytę;
    przegrzewanie się elementów w komorach spalania cylindrów, co objawia się bardzo jasnym nalotem na elektrodach świec, pomimo ich prawidłowej ciepłoty;
    znaczna ilość sadzy w spalinach, co powoduje ich ciemniejszą barwę, przypominającą barwę spalin silnika wysokoprężnego, oraz osadzanie się ich w rurze wydechowej, zwłaszcza w jej wylocie.

    Myślę że taka porcja informacji na początek się przyda.
    Ostatnio edytowane przez kwasnybartek ; 07-03-2012 o 11:47
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Teraz to juz jestem zielony... ;( Na dawkowanie paliwa wplywa sonda i przeplywomierz?? Czesto mam tak ze podczas jazdy jest chwilowy brak mocy trwa on 2 sec. tak jakby byla przerwa w gazie na te 2 sec.Od czego to moze byc??? Ktore beda lepsze: http://allegro.pl/swiece-alfa-romeo-...189537250.html czy te http://allegro.pl/swiece-alfa-romeo-...172567348.html ??
    Ostatnio edytowane przez daniel675 ; 07-03-2012 o 12:26

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    A czy zaobserwowałeś u siebie którykolwiek z opisanych wyżej objawów?
    Pamiętam jak kolega miał 166 z 2.0 ts i był u niego problem spalania detonacyjnego to w czasie przyspieszania silnik wydawał taki metaliczny charakterystyczny dźwięk jakby setki śrubek naraz dzwoniło o blachę.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

    Domyślnie

    Nic z takich zeczy...zadnch halasow czy stukan...tylko to co pisze....

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1.8 16v ts 1998r.
    Postów
    426

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Jak nie chcesz inwestować w platyny to też będą ok.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

Podobne wątki

  1. Czujnik spalania stukowego 2.0v6 tb
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 08:43
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-11-2011, 20:32
  3. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez loren w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2010, 10:08
  4. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez krzysiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 15:11
  5. [156] czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2008, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory