Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: nierówne obroty na jałowym, lekkie brzdęknięcie

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    przypomnialo mi sie ze falujace obroty moze tez dawac brudny przeplywomierz - to mozesz sam stwierdzic czy przeplywka jest ok odpinajac na chwile kostke od niego i patrzac jak auto wtedy pracuje.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Falowanie obrotów w JTD to źle pracujący regulator ciśnienia paliwa - do czyszczenia lub wymiany. Co do stuków metalicznych to może byc to rozwulkanizowane koło napędu urzadzeń pomocniczych lub sprzęgiełko klimy albo alternatora
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Falowanie obrotów w JTD to źle pracujący regulator ciśnienia paliwa - do czyszczenia lub wymiany. Co do stuków metalicznych to może byc to rozwulkanizowane koło napędu urzadzeń pomocniczych lub sprzęgiełko klimy albo alternatora
    Witam
    co to jest to rozwulkanizowane koło napędu urządzeń pomocniczych? czy to podlega wymianie? jaki koszt?
    tylko że wg mojej oceny jak występuje brzdęknięcie to wtedy jakby silnik delikatnie hamowało więc ma to związek z jakimś oporem być może a zatem możliwe że to sprzęgiełko klimy albo alternatora i wtedy ono może stawiać jakiś większy opór co powoduje zafalowanie.


    dzisiaj sprawdziłem świece żarowe organoleptycznie - kabel z plusa akumulatora i do każdej świecy i okazało się że jedna druga od lewej wogóle nie iskrzy więc na BANK PADNIĘTA,
    Panowie czy świece o znaczeniu Beru GN 059 pasują do Alfy 159 2.4 JTDM 210KM ???
    pozdrawiam

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar spike
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Gdynia/Fjellsa
    Auto
    159SW 2.0 jtdM
    Postów
    238

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    co to jest to rozwulkanizowane koło napędu urządzeń pomocniczych?
    To koło na wale,które napędza paski pomocnicze(alternator itp)to dwa koła zwulkanizowane gumą wyłapującą drgania, wymieniałem u siebie w zeszłym roku,na szczęście rozpadło się na postoju,faktycznie zanim to się stało były paskudne metaliczne stuki troszkę dymu i szybko zgasiłem silnik.Warto to sprawdzić,podczas jazdy awaria tego koła może narobić krzywdy.

    aaa,to ten sam element pasujący do 2.4 jtd ,od młodszej siostry

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał spike Zobacz post
    To koło na wale,które napędza paski pomocnicze(alternator itp)to dwa koła zwulkanizowane gumą wyłapującą drgania, wymieniałem u siebie w zeszłym roku,na szczęście rozpadło się na postoju,faktycznie zanim to się stało były paskudne metaliczne stuki troszkę dymu i szybko zgasiłem silnik.Warto to sprawdzić,podczas jazdy awaria tego koła może narobić krzywdy.

    aaa,to ten sam element pasujący do 2.4 jtd ,od młodszej siostry
    Dzieki serdecznie za odpowiedź
    czy możesz mi powiedzieć jak cenowo ta wymiana wychodzi? ile koło ile robocizna?
    czy ciężko się to wymienia? ile godz. itp?

    jakie te stuki były? czy na wolnych obrotach???
    na pierwszej stronie tego postu są linki do plików audio które wrzuciłem celem posłuchania tych moich brzdęknięć, jakbyc miał chwilkę proszę posłuchaj i napisz mi czy to u Ciebie podobnie było???

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Widze, ze ile osob to tyle pomysłow. Ryki67 masz jakiegoś zaufanego mechnika w Twojej okolicy? Jest taki watek dot polecanych mechników na forum, warto skorzystać. Podejrzewam ze diagnoza zajmie mu chwilke, bo tak zaraz sie okaże ze poł auta Ci forumowicze doradza wymienić a Ty bedziesz sie denerwować i pytać ile to kosztuje itp, tymczasem może sie okaże że to jakaś błahostka, oby
    Samemu nie ma sie co bawić w mechnika.
    pozdr

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Witam,
    dzisiaj zauwazylem ze tez mi słabo pali na ciepłym silniku nie zawsze ale trzeba było kręcić rozrusznikiem 2-3 sekundy,
    moze w poniedziałek będę miał interfejs to coś wiecej napiszę,
    Czy możecie w kilku słowach powiedzieć od czego zacząć interfejsem?
    pozdrawiam serdecznie

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Witam
    Panowie zgodnie z zamiarami otrzymałem dzisiaj interfejs i postarałem się przetestować najlepiej jak umiałem,
    przepraszam za wszystkie nieudolności.

    Bardzo Was proszę o spojrzenie na te testy i odniesienie się do nich.

    najpierw pierwsze dwa pliki to odpalenie samochodu, dopiero za drugim razem, chociaż wymieniłem już świece żarową i nic się nie poprawiło,
    nadmieniam że samochód nie był do końca zimny, ponieważ był odpalony na 1min. około 15min wcześniej, a posłuchajcie odpalił i zgasł i za drugim razem odpalił i falował przez jakąś minutę zaczym się ustabilizowały drgania.

    drugi plik to dziwny dźwięk te brzdęknięcia które raz się nasilają a raz ich prawie nie ma.
    odpalanie i trzaski
    http://w293.wrzuta.pl/audio/7TUkaU62zjy/odpalanie
    http://w293.wrzuta.pl/audio/1wBjLaFE...aski_w_silniku

    następne pliki to zrzuty ekranu z błędów programu FES
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/1DVYVFDjCiI/skan_dtc
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/3dgV8V28geQ/skan_dtc

    oraz z wartości jakie pokazuje ECU
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/0oHnTrdEaiA/silnik
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/1XzoDiplfa8/silnik_po_2min
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/9J0fpFyU5kI/silnik_po_3min
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/3Zl5k2POcJy/silnik_po_4min
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/6Chvw25OdbW/silnik_po_5min
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/atjJTDzqo40/silnik_po_6min
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/2l1Yt6tStcs/silnik_po_7min
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/8qqU6RDDOGc/silnik_po_10min
    http://w293.wrzuta.pl/obraz/8kh6ps4fWf6/silnik_po_14min

    zaznaczyłem wszystkie bo nie wiedziałem które bedą najistotniejsze.

    z głównych błędów to:
    Silnik
    U1601 usterka linii CAN
    P0683 Centralka podgrzewania wstępnego

    Blue me
    B1005 Usterka Wewnętrzna
    B1007 LED błędu


    Panowie prosze o info który parametr wskazuje dokładnie filtr DPF a zarazem jego stan,
    bo tam na przykład jest taka funkcja: Odometer at last DPF replacement, lub Particulate filter clogging, ale nie zabardzo kumam.

    i drugie pytanie
    co to znaczy oil degradation level, to znaczy wiadomo że z upływem czasu ten procent się zmniejsza,
    ale moje pytanie brzmi czy to jest zaprogramowane w komputerze tylko, czy auto ma jakiś czujnik który sprawdza jakość oleju, mam na mysli że np. ktoś nie wymienił oleju a w kompie zaprogramował 100% jest to możliwe???

    Generalnie proszę o Wasze opinie co jeszcze mogę zdiagnozować zaczym pojadę do mechanika
    z góry bardzo dziękuję.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Łukasz.L.
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    159 JTDm 1.9 16V
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    Panowie prosze o info który parametr wskazuje dokładnie filtr DPF a zarazem jego stan,
    bo tam na przykład jest taka funkcja: Odometer at last DPF replacement, lub Particulate filter clogging, ale nie zabardzo kumam.

    i drugie pytanie
    co to znaczy oil degradation level, to znaczy wiadomo że z upływem czasu ten procent się zmniejsza,
    ale moje pytanie brzmi czy to jest zaprogramowane w komputerze tylko, czy auto ma jakiś czujnik który sprawdza jakość oleju, mam na mysli że np. ktoś nie wymienił oleju a w kompie zaprogramował 100% jest to możliwe???

    Generalnie proszę o Wasze opinie co jeszcze mogę zdiagnozować zaczym pojadę do mechanika
    z góry bardzo dziękuję.
    Particulate filter clogging - Zatykanie filtra cząstek stałych, tam masz w % pokazane ile zatkany

    oil degradation level - poziom degradacji oleju, czyli zużycia, ale czy jest czujnik, chyba nie, tylko po ilości przejechanych km to sobie jakoś liczy, ale nie jestem pewien
    Pozdrawiam serdecznie

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Witam
    Panowie wykonałem test przelewowy,
    oto wynik, proszę o opinie
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0039.jpg
Wyświetleń:	77
Rozmiar:	58.7 KB
ID:	50886

Podobne wątki

  1. [159] Dawka ogólna i oczekiwana paliwa a nierówne obroty na biegu jałowym
    Utworzone przez alflg w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 05:41
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 18:10
  3. Nierówne obroty na biegu jałowym JTD
    Utworzone przez Mata w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 06:32
  4. [155] Nierówne obroty
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-02-2009, 19:31
  5. [145] NIerówne obroty
    Utworzone przez Zim0n w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-12-2007, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory