przypomnialo mi sie ze falujace obroty moze tez dawac brudny przeplywomierz - to mozesz sam stwierdzic czy przeplywka jest ok odpinajac na chwile kostke od niego i patrzac jak auto wtedy pracuje.
przypomnialo mi sie ze falujace obroty moze tez dawac brudny przeplywomierz - to mozesz sam stwierdzic czy przeplywka jest ok odpinajac na chwile kostke od niego i patrzac jak auto wtedy pracuje.
Falowanie obrotów w JTD to źle pracujący regulator ciśnienia paliwa - do czyszczenia lub wymiany. Co do stuków metalicznych to może byc to rozwulkanizowane koło napędu urzadzeń pomocniczych lub sprzęgiełko klimy albo alternatora
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Witam
co to jest to rozwulkanizowane koło napędu urządzeń pomocniczych? czy to podlega wymianie? jaki koszt?
tylko że wg mojej oceny jak występuje brzdęknięcie to wtedy jakby silnik delikatnie hamowało więc ma to związek z jakimś oporem być może a zatem możliwe że to sprzęgiełko klimy albo alternatora i wtedy ono może stawiać jakiś większy opór co powoduje zafalowanie.
dzisiaj sprawdziłem świece żarowe organoleptycznie - kabel z plusa akumulatora i do każdej świecy i okazało się że jedna druga od lewej wogóle nie iskrzy więc na BANK PADNIĘTA,
Panowie czy świece o znaczeniu Beru GN 059 pasują do Alfy 159 2.4 JTDM 210KM ???
pozdrawiam
To koło na wale,które napędza paski pomocnicze(alternator itp)to dwa koła zwulkanizowane gumą wyłapującą drgania, wymieniałem u siebie w zeszłym roku,na szczęście rozpadło się na postoju,faktycznie zanim to się stało były paskudne metaliczne stuki troszkę dymu i szybko zgasiłem silnik.Warto to sprawdzić,podczas jazdy awaria tego koła może narobić krzywdy.
aaa,to ten sam element pasujący do 2.4 jtd ,od młodszej siostry![]()
Dzieki serdecznie za odpowiedź
czy możesz mi powiedzieć jak cenowo ta wymiana wychodzi? ile koło ile robocizna?
czy ciężko się to wymienia? ile godz. itp?
jakie te stuki były? czy na wolnych obrotach???
na pierwszej stronie tego postu są linki do plików audio które wrzuciłem celem posłuchania tych moich brzdęknięć, jakbyc miał chwilkę proszę posłuchaj i napisz mi czy to u Ciebie podobnie było???
Widze, ze ile osob to tyle pomysłow. Ryki67 masz jakiegoś zaufanego mechnika w Twojej okolicy? Jest taki watek dot polecanych mechników na forum, warto skorzystać. Podejrzewam ze diagnoza zajmie mu chwilke, bo tak zaraz sie okaże ze poł auta Ci forumowicze doradza wymienić a Ty bedziesz sie denerwować i pytać ile to kosztuje itp, tymczasem może sie okaże że to jakaś błahostka, oby
Samemu nie ma sie co bawić w mechnika.
pozdr
Witam,
dzisiaj zauwazylem ze tez mi słabo pali na ciepłym silniku nie zawsze ale trzeba było kręcić rozrusznikiem 2-3 sekundy,
moze w poniedziałek będę miał interfejs to coś wiecej napiszę,
Czy możecie w kilku słowach powiedzieć od czego zacząć interfejsem?
pozdrawiam serdecznie
Witam
Panowie zgodnie z zamiarami otrzymałem dzisiaj interfejs i postarałem się przetestować najlepiej jak umiałem,
przepraszam za wszystkie nieudolności.
Bardzo Was proszę o spojrzenie na te testy i odniesienie się do nich.
najpierw pierwsze dwa pliki to odpalenie samochodu, dopiero za drugim razem, chociaż wymieniłem już świece żarową i nic się nie poprawiło,
nadmieniam że samochód nie był do końca zimny, ponieważ był odpalony na 1min. około 15min wcześniej, a posłuchajcie odpalił i zgasł i za drugim razem odpalił i falował przez jakąś minutę zaczym się ustabilizowały drgania.
drugi plik to dziwny dźwięk te brzdęknięcia które raz się nasilają a raz ich prawie nie ma.
odpalanie i trzaski
http://w293.wrzuta.pl/audio/7TUkaU62zjy/odpalanie
http://w293.wrzuta.pl/audio/1wBjLaFE...aski_w_silniku
następne pliki to zrzuty ekranu z błędów programu FES
http://w293.wrzuta.pl/obraz/1DVYVFDjCiI/skan_dtc
http://w293.wrzuta.pl/obraz/3dgV8V28geQ/skan_dtc
oraz z wartości jakie pokazuje ECU
http://w293.wrzuta.pl/obraz/0oHnTrdEaiA/silnik
http://w293.wrzuta.pl/obraz/1XzoDiplfa8/silnik_po_2min
http://w293.wrzuta.pl/obraz/9J0fpFyU5kI/silnik_po_3min
http://w293.wrzuta.pl/obraz/3Zl5k2POcJy/silnik_po_4min
http://w293.wrzuta.pl/obraz/6Chvw25OdbW/silnik_po_5min
http://w293.wrzuta.pl/obraz/atjJTDzqo40/silnik_po_6min
http://w293.wrzuta.pl/obraz/2l1Yt6tStcs/silnik_po_7min
http://w293.wrzuta.pl/obraz/8qqU6RDDOGc/silnik_po_10min
http://w293.wrzuta.pl/obraz/8kh6ps4fWf6/silnik_po_14min
zaznaczyłem wszystkie bo nie wiedziałem które bedą najistotniejsze.
z głównych błędów to:
Silnik
U1601 usterka linii CAN
P0683 Centralka podgrzewania wstępnego
Blue me
B1005 Usterka Wewnętrzna
B1007 LED błędu
Panowie prosze o info który parametr wskazuje dokładnie filtr DPF a zarazem jego stan,
bo tam na przykład jest taka funkcja: Odometer at last DPF replacement, lub Particulate filter clogging, ale nie zabardzo kumam.
i drugie pytanie
co to znaczy oil degradation level, to znaczy wiadomo że z upływem czasu ten procent się zmniejsza,
ale moje pytanie brzmi czy to jest zaprogramowane w komputerze tylko, czy auto ma jakiś czujnik który sprawdza jakość oleju, mam na mysli że np. ktoś nie wymienił oleju a w kompie zaprogramował 100% jest to możliwe???
Generalnie proszę o Wasze opinie co jeszcze mogę zdiagnozować zaczym pojadę do mechanika
z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam serdecznie