swiece, cewki,przewody
swiece, cewki,przewody
swiece wymienione ze 3 mies. temu...A takie zeczy jak swiece,przewody itp.wywoluja spalanie stukowe?? Przy takim spalaniu auto jest slabsze i wiecej pali??
Zwykle są to elektrody źle dobranych świec zapłonowych lub nagaru, nagromadzonego na ściankach komory spalania i denku tłoka. Zjawisko samozapłonu spowodowanego katalitycznym i termicznym oddziaływaniem nagaru nie jest w pełni poznane, trudno więc mówić o sposobach doraźnego przeciwstawiania się mu. Samozapłonom sprzyja również zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu a także jazda ze zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną. do tego dochodzi jeszcze jazda na paliwie o zaniżonej liczbie oktanow
tak ie cos gdzies wyczytalem
Przyczyny spalania stukowego:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra
nieprawidłowe dawkowanie paliwa
Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.
Główną przyczyną spalania stukowego jest zbyt niska liczba oktanowa użytego paliwa. Benzyna silnikowa zawiera wiele różnych dodatków, których zadaniem jest, między innymi, zapobiegać samozapłonowi w cylindrach, spowodowanemu panującą w nich wysoką temperaturą i ciśnieniem po zakończeniu suwu sprężania. Istnieje jeszcze trzecia przyczyna samozapłonów.
Jest to żarzenie się różnych elementów w komorach spalania cylindrów. Zwykle są to elektrody źle dobranych świec zapłonowych lub nagaru, nagromadzonego na ściankach komory spalania i denku tłoka. Zjawisko samozapłonu spowodowanego katalitycznym i termicznym oddziaływaniem nagaru nie jest w pełni poznane, trudno więc mówić o sposobach doraźnego przeciwstawiania się mu. Samozapłonom sprzyja również zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu a także jazda ze zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną.
Spalaniu stukowemu towarzyszą łatwo rozpoznawalne objawy:
charakterystyczny, powtarzający się z dość dużą częstotliwością stuk, przypominający lekko wygłuszony odgłos uderzania kulek metalowych o metalową płytę;
przegrzewanie się elementów w komorach spalania cylindrów, co objawia się bardzo jasnym nalotem na elektrodach świec, pomimo ich prawidłowej ciepłoty;
znaczna ilość sadzy w spalinach, co powoduje ich ciemniejszą barwę, przypominającą barwę spalin silnika wysokoprężnego, oraz osadzanie się ich w rurze wydechowej, zwłaszcza w jej wylocie.
Myślę że taka porcja informacji na początek się przyda.
Ostatnio edytowane przez kwasnybartek ; 07-03-2012 o 11:47
1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!
Teraz to juz jestem zielony... ;( Na dawkowanie paliwa wplywa sonda i przeplywomierz?? Czesto mam tak ze podczas jazdy jest chwilowy brak mocy trwa on 2 sec. tak jakby byla przerwa w gazie na te 2 sec.Od czego to moze byc??? Ktore beda lepsze: http://allegro.pl/swiece-alfa-romeo-...189537250.html czy te http://allegro.pl/swiece-alfa-romeo-...172567348.html ??
Ostatnio edytowane przez daniel675 ; 07-03-2012 o 12:26
A czy zaobserwowałeś u siebie którykolwiek z opisanych wyżej objawów?
Pamiętam jak kolega miał 166 z 2.0 ts i był u niego problem spalania detonacyjnego to w czasie przyspieszania silnik wydawał taki metaliczny charakterystyczny dźwięk jakby setki śrubek naraz dzwoniło o blachę.
1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!
Nic z takich zeczy...zadnch halasow czy stukan...tylko to co pisze....
Te beda dobre?? http://allegro.pl/swiece-alfa-romeo-...189537250.html
Jak nie chcesz inwestować w platyny to też będą ok.
1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!