Możesz mieć rację.Napisał Maciek-156
Możesz mieć rację.Napisał Maciek-156
Odpowie mi ktoś konkretnie na to pytanie:
Poprzedni właściciel zalał silnik 2.0 TS shellem 15W40(minerał)przebieg około 160tyś.kto to może wiedzieć na 100%,a ja chcę go zalać Motulem 6100 10W40(półsyntetyk) czy istnieje prawdopodobieństwo rozszczelnienia silnika :?:
Ten poprzedni właściciel to był chyba idiotą - pomijam już fakt że zalał olej gorszy od minimum które zaleca producent, ale w silniku 16v mającym hydrauliczną regulację luzów zaworowych taki olej (15W40) nie sprawdza się podczas rozruchu. Możesz śmiało zalać olejem 10W40 bez obawy rozszczelnienia - chyba że silnik zalany był jakimś motodoktorem - wtedy i tak remont
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Dzięki Maciek-156 za konkrety,swoją drogą silnik nie wygląda na dojechany, świetnie się zbiera, nie bierze oleju ponad normę, nie kopci, pali na dotyk,ogólnie bez zastrzeżeń tylko ten olej.
Dlaczego od razu 'idiotom'(cokolwiek to słowo znaczy)?Napisał Maciek-156
Jeżeli silnik ma luzy i leje mu olej o większej lepkości, to mu mniej bierze oleju.
I ewentualny remont sie zdecydowanie oddala.
Jesli silnik ma luzy i zużywa nadmiernie olej to się go remontuje - żaden olej nie jest cudownym lekarstwem na dolegliwości silnika. Zastosowanie oleju o gorszej klasie lepkości niz zaleca producent silnika tylko pogłębi dewastację silnika. Co z tego że będzie brał mniej oleju skoro zakres remontu zwiększy się o hydrauliczną regulację luzów zaworów, a i wariator też swoje dostanie od "minerała"
P.S. Idiota - dawna nazwa osoby dotkniętej pewnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej. ( oczywiście "idiotą")
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Wiele różnych składników bierze się pod uwagę przy biorącym olej silniku.
Ile go bierze, ile kosztuje remont, jak długo zamierzam jeździć danym samochodem.
Możesz wskazać źródła, gdzie jest podane, że większa lepkość zaszkodzi regulacji zaworów bądź zmieniaczowi faz i kiedy to nastąpi?
nie chcę robic tu wykładu - wejdź sobie do pierwszej lepszej wyszukiwarki i znajdziesz odpowiedź na interesujące cię tematy. Ważność wyboru odpowiedniej lepkości mogę podać na następującym przykładzie: Po odpaleniu zimą (przy ok. - 20 st. C) silnika, w którym znajduje się olej mineralny, do najdalej oddalonych części wymagających smarowania dociera on po ok. 12 sekundach. Jeśli zastosujemy olej syntetyczny lub nawet półsyntetyczny, dociera on natychmiastowo. Tych 12 sekund bez smarowania odpowiada przejechaniu ok. 50 tys. km bez oleju. Chyba nie trzeba mówić,
że dla niektórych części jest to czas zabójczy - właśnie dla wariatora i hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego. Przy wyborze bezwzględnie powinniśmy kierować się zaleceniami konstruktora silnika, a Alfa romeo w silnikach TS dopuszcza stosowanie oleju o klasie lepkości mnimum 10W40 - Chcesz to napisz do siedziby dlaczego nie dopuszczają oleju mineralnego 15W40.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Czyli twoje teorie na temat lepkości itd. nie maja oparcia w faktach.
Zalecenia producenta to jedno. O ile w silniku w dobrej kondycji nie bardzo widzę sens zalewania go olejem o innej lepkości, o tyle w silniku zajechanym jak murzyński bęben po koncercie - nie bardzo widzę przeciwwskazania.
A zużyty silnik i koszty jego remontu to drugie.
Mają i to duże (20 lat pracuję w zawodzie), a teorie nie są jak to ująłeś "moje", są za to poparte badaniami zużycia silników przy zastosowaniu różnego rodzaju olejów (przykład który podałem nie jest bynajmniej wyssany z palca) - użyj sobie wyszukiwarki internetowej i poczytaj na temat oleju silnikowego -ja nie mam czasu robić ci tu skanów z książek i czasopism.Napisał J@rek
Teoria że wraz z rosnącym przebiegiem silnika powinno się przechodzić na coraz gorszy olej popularna była jakieś 30lat temu - badania laboratoryjne nie potwierdziły jej słuszności. Silnik który zużywa nadmiernie olej powinno się remontować, a nie zalewać olejem do którego uszczelnienia tego silnika nie są przystosowane.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)