W sobotę byłem w salonie Lancii. Oglądałem Themę. Mimo najszczerszych chęci, nie mogłem odnaleźć "włoskości" w tym samochodzie. Wygląda zwyczajnie źle, przynajmniej na zewnątrz, bo w środku powiedzmy nie najgorzej. Oby z Alfą nie stało się to samo.
W sobotę byłem w salonie Lancii. Oglądałem Themę. Mimo najszczerszych chęci, nie mogłem odnaleźć "włoskości" w tym samochodzie. Wygląda zwyczajnie źle, przynajmniej na zewnątrz, bo w środku powiedzmy nie najgorzej. Oby z Alfą nie stało się to samo.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
No właśnie, w Polsce, żeby dostać się do "top 50" statystyk sprzedaży wystarczy biedne 1500 egzemplarzyA żadna Alfa w 2011 r. i tak nie trafiłą na tą listę, więc nasz rynek zupełnie nie ma i jeszcze długo nie będzie miał znaczenia dla wielu koncernów...
A co do poszerzania oferty, to tez taki kiedyś myślałem "Po co SUV Porsche?" Ale przecież pewnie najwięcej klientów takich marek jak Porsche to muzycy, aktorzy, sportowcy, nowobogaccy ludzie którzy w ogromnej części (nie licząc chlubnych wyjątków jak Rowan Atkinson, Matt Le Blanc i inni) nie mają pojęcia o kontrolowaniu poślizgu tylnej osi na mokrym zakręcie i potrzebują czegoś ze znaczkiem Porsche, ale w kształcie takim jak ma ich sąsiad (czyli np. SUV) i ze wszelkimi możliwymi układami bezpieczeństwa...
Dzięki temu marka może robić bezkompromisowe projekty (typu 4C, albo Porsche 911), bo nie będą ich musieli "zmiękczać" pod nuworyszów i po prostu ich (firmę) na to stać... dlatego dobrze jest oferować Auta w każdym (przynajmniej liczącym się) segmencie rynku... oby tylko nie popłynęli za daleko i obyśmy nie ujrzeli Dodge Rama ze scudetto na wielkim grillu
A jeżeli chodzi o Ferrari w kombiaku, to FF było właśnie tym na co np. ja (jeżeli wygrałbym w totka) czekałemJakbym zgarnął jakąś megakumulację, to właśnie na zimę kupiłbym Ferrari FF, a na lato Maserati GranCabrio, bo mam "czworonożną pociechę", która wszędzie z nami jeździ, a nie będzie się przez pół Europy bujał na kolanach, albo "w nogach"
A gazem (tym z butli) bym nie potraktował żadnego samochodu, choć ostatnio gdzieś widziałem instalację LPG do Bentleya![]()
Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...
Bronilem i bede bronil C. E. O. Sergio Marchionne. Strategia '' Ograniczyc aspiracje i ponownie sprobowac '' jest odpowiednia. Raporty z ostatniego dziesieciolecia, to straty wyliczone na minus kwote ~ 400 mln. Euro. Istotne jest nie zwiekszanie tej straty.
a skąd sie wziela strata, kolego?
Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?
Napisalem, ze bronie C. E. O. Sergio Marchionne, ktorego Plan jest racjonalny i ogranicza nierentownosc. Termin nierentownosc jest zwiazany z nasze historia i wciaz bedzie. Jest tutaj wiele pytan o 159. Decyzja o zakonczeniu produkcji 159 jest odpowiednia. Wiekszosc z was, nie rozumie, ze dla nas, istotne jest np. zwiekszenie produkcji F. I. A. T. Panda.
No a co ma do tego sprzedaż Pandy? Poza tym, po cholerę nam Alfa, która nie jest Alfą?
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Jak to dla "nas"? Dla jakich "nas" ma znaczenie zwiększenie produkcji Pandy? Myslisz, ze jesli Fiat będzie zarabiał więcej na takich autach to będzie to miało wpływ na doinwestowanie Alfy? Nie wydaje mi się...
alfaholizm loading...
OK:
1. jaki wpływ na produkcję Pandy ma chociażby produkcja 159? (ja nie widzę związku, no chyba, że brak możliwości produkcyjnych w koncernie, w co wątpię)
2. to jak powinniśmy komentować przeniesienie produkcji Pandy z najbardziej wydajnej i jakościowo najlepszej fabryki w koncernie do Włoch a zamiast tego sprezentowanie nam Ypsilona, której sprzedaż i znaczenie są niewspółmiernie mniejsze?
3. Alfa mogłaby zwiększać sprzedaż Pandy, jeśli byłby wokół niej zbudowany odpowiedni prestiż i "promieniowałaby" na tańszą markę (jak VW na Skodę w VAG chociażby), osłabienie pozycji Alfy to nie poprawa sytuacji Fiata - chyba, że rozpatrujemy to w kategorii krótkoterminowych korzyści finansowych - ale tak nie zarządza się międzynarodowymi koncernami
4. zamknięcie muzeum w Arese, totalnie skopane obchody 100-lecia marki, zniszczenie silnika V6 - w krótkim czasie udało się zdeptać to, co jeszcze pozostało z chlubnej historii marki... w zamian za co? ja nic nie zauważam...
Trzeba oddać Sergio, że Julka jest BARDZO dobrze zaprojektowanym samochodem i naprawdę udaną Alfą, ale brak jakiejś "kosy" w stylu 147 GTA (kiedyś 6 garów + 250KM w hatchu robiło wrażenie, dzisiaj 235KM z 4 cylinderków już nie), nie wspominając już o segmentach wyżej (berlina będąca konkurentką dla serii 3 BMW i przydałaby się też konkurentka serii 5, coupe, kabriolet) to straszna porażka. A do tego nie trzeba kosmicznego wysiłku. Renault ma w zasadzie wszystkie wymienione (chociaż o konkurencji możemy mówić oczywiście tylko w kwestii wielkości).
Na razie Alfami są obie wszystkie. Po obejrzeniu w sobotę nowej Themy w salonie śmiem mieć poważne obawy, że Giulia będzie pierwsza.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Po nowej pandzie raczej się nie spodziewajmy super wyników sprzedaży. Dlaczego? Argumentów jest za dużo, żeby je tutaj przytaczać.
Z drugiej jednak strony całkiem rozumiem związek z jej sprzedażą i losami AR. Nie od dziś wiadomo, że niektóre produkty dają firmom większe przychody i rekompensują mniejszą rentowność innych. Więc jeśli zysk ze sprzedaży aut bardziej popularnych będzie wystarczający to można sobie będzie pozwolić na pewne "szaleństwa" w marce premium itp. Szczerze mówiąc to nie widzę na tą chwilę hitu w szeregach Fiat'a i już od dłuższego czasu patrzę z pesymizmem na przyszłość AR... I żebyście wiedzieli, jak bardzo chciał bym się tutaj mylić![]()