Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: [146] Moje wielkie boje z Alfą

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A ja mam właśnie kłopoty z czujnikiem położenia wałka rozrządu tyle, że w 156 1,6 TS. Ale może gdyby nie był Ci potrzebny ten stary po wymianie to moglibyśmy się dogadać - mój czujnik to bosch nr 0 232 101 035 z niebieską wtyczką i właśnie takiego szukam.

  2. #22
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    A ja mam właśnie kłopoty z czujnikiem położenia wałka rozrządu tyle, że w 156 1,6 TS. Ale może gdyby nie był Ci potrzebny ten stary po wymianie to moglibyśmy się dogadać - mój czujnik to bosch nr 0 232 101 035 z niebieską wtyczką i właśnie takiego szukam.
    To jest zdaje się ten sam. Mam drugi używany, kupiony niedawno na Allegro. Jeśli się okaże, że to nie to to myślę, że się dogadamy.

    Wczoraj odpiąłem czujnik spalania stukowego (biała wtyczka). Auto chodzi póki co normalnie, chociaż dzisiaj w drodze do pracy zapaliła się kontrolka wtrysku i nie chce zgasnąć nawet po ponownym podpięciu tego czujnika. Nie miałem czasu na odpięcie klem od akumulatora, ale mam nadzieję, że to przez ten czujnik.

    EDIT: Właśnie wróciłem z auta. Odpiąłem akumulator dosłownie na 3 minuty i błąd się skasował - myślę więc, że to przez ten czujnik. Teraz pojeżdzę parę dni z odpiętym i zobaczymy czy problem gaśnięcia będzie występował dalej. Jeśli nie to może w końcu wyjaśnię tajemnicę mojej Alfy .

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No właśnie z tymi czujnikami to są niewyobrażalne jaja. Jesienią 2007 r. padł mi fabryczny oryginał boscha, który był od nowości samochodu (wytrzymał 8 lat i 90 tys. km, więc miał prawo) - kupiłem nowy w sklepie alfy we Wrocławiu, ale zamiennik włoskiej firmy EPS za 250 zł nr 1953210. Cały dzień roboty i go założyłem, jednak wytrzymał tylko 3 miesiące. Teraz jeżdżę z zapaloną kontrolką i zastanawiam się co dalej. Nowy oryginał boscha kosztuje około 500 zł, a EPS można kupić nawet za 230 zł - tylko pytanie, czy jest sens powtarzać całą zabawę. Pytałem w sklepie i dowiedziałem się, że jestem pierwszym klientem, który ma kłopoty z czujnikiem EPS.

  4. #24
    J@rek
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli masz kwitek ze sklepu, to spokojnie idziesz i prosisz o wymianę na wolny od wad.
    3 miesiące to przesada. Pechowo trafiłeś.

  5. #25
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    No właśnie z tymi czujnikami to są niewyobrażalne jaja. Jesienią 2007 r. padł mi fabryczny oryginał boscha, który był od nowości samochodu (wytrzymał 8 lat i 90 tys. km, więc miał prawo) - kupiłem nowy w sklepie alfy we Wrocławiu, ale zamiennik włoskiej firmy EPS za 250 zł nr 1953210. Cały dzień roboty i go założyłem, jednak wytrzymał tylko 3 miesiące. Teraz jeżdżę z zapaloną kontrolką i zastanawiam się co dalej. Nowy oryginał boscha kosztuje około 500 zł, a EPS można kupić nawet za 230 zł - tylko pytanie, czy jest sens powtarzać całą zabawę. Pytałem w sklepie i dowiedziałem się, że jestem pierwszym klientem, który ma kłopoty z czujnikiem EPS.
    Powiedz mi dużo roboty jest z wymianą tego czujnika stukowego? Trzeba ściągać rozrząd czy coś w tym stylu?

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czujnik spalania stukowego jest wkręcony w blok silnika z tyłu pod kolektorem ssącym. Gdybyś wyjął kolektor to nie ma żadnych problemów z jego odkręceniem, ale z kolektorem nigdy nie próbowałem - być może po demontażu rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy, ewentualnie też po wyjęciu przepustnicy, która może dość skutecznie utrudniać dostęp, wymiana byłaby łatwiejsza. Ale może najpierw spróbuj dostać się do tego czujnika niczego nie demontując.
    Pewnym problemem są też plastikowe przelotki zatrzaskowe zamontowane od spodu kolektora, przez które przechodzą kable od czujników. Ja zawsze miałem problemy z ich otwarciem, więc bywało, że stosowałem metodę niszczącą. DD
    Rozumiem, że mówimy o czujniku z białą kością. Bo jeżeli chciałbyś samodzielnie wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (kość niebieska), to trzeba niestety demontować cały rozrząd i odkręcić koła od wałków, więc w tym przypadku roboty jest mnóstwo i bez odpowiednich narzędzi (blokady na wałki+czujnik zegarowy do ustawienia tłoka 1. cylindra w położenie GMP) tego nie wykonasz.

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBUS
    Jeżeli to nie pomoże to odpinam elektromagnes i będę jeździł bez zmiennych faz
    hmm... jezdzilem tak jak wariator mi padl i powiem szczerze ze padaka :?
    auto jest mulowate przy niskich obrotach, trzeba ciagle zmieniac biegi i krecic silnik, praktycznie do 2500 - 3000 obr/min nie jechala... nic przyjemnego :|

    wiem ze jestes juz zmeczony psychicznie fizycznie i finansowo ale moze warto sie pomeczyc jeszcze troche i zrobic niunie jak nalezy...

    zycze powodznia, oby wymiana czujnika pomogla
    pozdrawiam
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  8. #28
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał gonzo
    Cytat Napisał QBUS
    Jeżeli to nie pomoże to odpinam elektromagnes i będę jeździł bez zmiennych faz
    hmm... jezdzilem tak jak wariator mi padl i powiem szczerze ze padaka :?
    auto jest mulowate przy niskich obrotach, trzeba ciagle zmieniac biegi i krecic silnik, praktycznie do 2500 - 3000 obr/min nie jechala... nic przyjemnego :|

    wiem ze jestes juz zmeczony psychicznie fizycznie i finansowo ale moze warto sie pomeczyc jeszcze troche i zrobic niunie jak nalezy...

    zycze powodznia, oby wymiana czujnika pomogla
    pozdrawiam
    Ale ja bym naprawdę chciał ją zrobić jak należy . Tylko już mi się kończy wachlarz możliwości, a mechanicy nie potrafią mi pomóc ;// .

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W mojej ocenie wymiana czujnika wałka rozrządu nic nie pomoże. Jak już pisałem, od kilku miesięcy mam padnięty ten czujnik, a wolne obroty są OK i to zarówno na benzynie, jak i na LPG.
    Przyczyn może być wiele i faktycznie wymiana części po kolei w ciemno jest niezwykle rujnująca dla właściciela, ale jeżeli możesz pożyczyć od kogoś czujnik położenia wału korbowego (bo jego jeszcze nie wymieniłeś) to może warto byłoby spróbować - może to jest właśnie przyczyna dziwnego zachowania samochodu-takie ceweczki lubią czasami płatać różne figle.
    A jeśli to nie pomoże, to też szukałbym przyczyny w lewym powietrzu, bo silnik krokowy masz OK. Ewentualnie, ale to już bardzo mało prawdopodobne, trzeba by pomierzyć ciśnienia sprężania na cylindrach - bo może coś zaczyna się dziać z uszczelką pod głowicą, no ale wtedy byłyby kłopoty z mocą, więc to raczej odpada.
    A robiłeś reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego? Ja kiedyś miałem podobny przypadek, kiedy pękł mi kolektor dolotowy i silnik złapał lewego powietrza. Po naprawie wolne obroty wariowały niesamowicie i odłączanie akumulatora nie pomagało-krokowiec "nabrał złych nawyków". Dopiero po resecie wszystko wróciło do normy.

  10. #30
    QBUS
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    W mojej ocenie wymiana czujnika wałka rozrządu nic nie pomoże. Jak już pisałem, od kilku miesięcy mam padnięty ten czujnik, a wolne obroty są OK i to zarówno na benzynie, jak i na LPG.
    Przyczyn może być wiele i faktycznie wymiana części po kolei w ciemno jest niezwykle rujnująca dla właściciela, ale jeżeli możesz pożyczyć od kogoś czujnik położenia wału korbowego (bo jego jeszcze nie wymieniłeś) to może warto byłoby spróbować - może to jest właśnie przyczyna dziwnego zachowania samochodu-takie ceweczki lubią czasami płatać różne figle.
    A jeśli to nie pomoże, to też szukałbym przyczyny w lewym powietrzu, bo silnik krokowy masz OK. Ewentualnie, ale to już bardzo mało prawdopodobne, trzeba by pomierzyć ciśnienia sprężania na cylindrach - bo może coś zaczyna się dziać z uszczelką pod głowicą, no ale wtedy byłyby kłopoty z mocą, więc to raczej odpada.
    A robiłeś reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego? Ja kiedyś miałem podobny przypadek, kiedy pękł mi kolektor dolotowy i silnik złapał lewego powietrza. Po naprawie wolne obroty wariowały niesamowicie i odłączanie akumulatora nie pomagało-krokowiec "nabrał złych nawyków". Dopiero po resecie wszystko wróciło do normy.
    Co do czujnika położenia wałka - mam podobne odczucie co Ty.
    Powietrza lewego nie łyka - tydzień temu mechanik dokładnie sprawdził mi dolot. Sprężanie było mierzone w lutym - z tego co pamiętam ponad 12 na każdym cylindrze (w każdym razie bardzo dobre).

    Auto było podpinane pod komputer, miało robione jakieś resety przez mechaników - nic nie pomogło.

    Natomiast - od dwóch dni jeżdżę na odpiętym czujniku spalania stukowego - wydaje mi się, że się poprawiło (nie zafalował ani razu), ale zapala się kontrolka wtrysku po mniej więcej 20km takiej jazdy (i podpięcie nie usuwa błędu - pomaga dopiero odpięcie akumulatora).

    Pojeżdżę tak jeszcze jakiś czas i spróbuje podmienić ten czujnik.

Podobne wątki

  1. Moje boje czyli trudna miłość...
    Utworzone przez MCR w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-03-2014, 21:57
  2. NO CD PLAYER czyli moje boje o Loudlinka
    Utworzone przez maestro w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-12-2012, 10:25
  3. [164] Moje Boje z 164 - PILNE
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 06:31
  4. Moje boje z alfą 146
    Utworzone przez ViruS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-09-2008, 18:59
  5. zakonczylem boje i sie boje
    Utworzone przez psikszczecin w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-01-2008, 17:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory