To już lepiej 215/45R17 jeśli chcesz tą szerokość lub 205/50R17 by nadkole lepiej było wypełnione.
To już lepiej 215/45R17 jeśli chcesz tą szerokość lub 205/50R17 by nadkole lepiej było wypełnione.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
a jeśli później założę sprężyny -30 to rzy oponach 205/50/17 bedzie obcierało
Nic przy 205/50R17 nie będzie obcierało. Jeździłem na takich i było ok. Jesli będziesz miał prawidłowo zamontowane nadkola to będzie w porządku. Oczywiście na zawieszeniu -30mm.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Czy jeździ ktoś z was na 18" 8J ET35 ?
Bo kurcze zastanawiam sie czy sie zmieszczą
147 powodów do zadowolenia
Arek ma u siebie 18x8,5" i jakoś jeździ. Tu masz jego temat: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...e_stettin.html
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Dobra podbijam temat ...
co w zamian za 225/40/18 ?
Bo tył mi dobija na seryjnym zawiasie ...
Przód -35mm jeszcze przejdzie ...
I nie wiem czy obnizać tył ... i skazać się na dobijanie .... czy własnie usztywnienie spowoduje ze nie bedzie dobijał
147 powodów do zadowolenia
Jeśli będziesz miał niższe zawieszenie wraz z amortyzatorami o skróconym skoku to nie powinno dobijać. Jeśli obniżyłbyś przód bez obniżania tyłu to dopiero dziwnie by to wyglądało![]()
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Na razie nie zdązyłem zrobić tyłu ...
no dobra więc wstrzymuje sie do zrobienia tyłu a później bede wkładał ewentualnie coś mniejszego na felgi
147 powodów do zadowolenia
tak sobie czytam i czegoś nie rozumiem...
mam wersje TI więc obniżona... z tyłu 225x45 17tki a na przodzie miałem 205x50 też 17tki
wpadłem na pomysł by wyrównać i dać na przód też 225x45
przymierzyłem więc te co miałem z tyłu, okazało się obciera z przodu o nadkole przy skręcie a co ciekawe obciera również od wewnątrz koła (o jakiś łącznik
wychodzi więc że z przodu mieć 225x45 nie mogę
co mi pozostaje? 215? zaczynam mieć dylemat czy też nie będzie obcierać
chyba że pozostane przy 205x50...
w zasadzie to nie powinno mieć znaczenia jak przymierzałem ale opona była kierunkowa i założyłem nie tą stroną co powinienem...
ale przecież co by miało to wspólnego...
na codzień biokominki a po pracy Alfa
Panowie,
Dosyć już filozofii
Ośmielę się na kilka uwag. Dyskutujecie jakie opony wejdą, bądź nie, natomiast zupełnie zapominacie o istotnych wymiarach obręczy, tj. szerokość i odsadzenie (ET).
A wracając do rozmiarów opon, proponuję następujące rozmiary: 205/55/16; 205/50/17; 215/45/17.
Moje doświadczenie obejmuje: 215/45/17 i 205/50/17 (7x17) na oryginalnej feldze toora (z kompletacji TI), w zestawie z seryjnym i obniżonym zawieszeniem (eibach -30mm oraz H&R -35mm + bilstein B8) oraz 225/40/18 na obręczy toota z AR GT (8x18, ET32). Te ostatnie koła nie sprawdzają się z obniżonym zawieszeniem.
A odnośnie komfortu: zamiast kombinować z baloniastymi oponami powróćcie do fabrycznych sprężyn i opon 205/55/16, w najodważniejszym wariancie 205/50/17.
---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:32 ----------
TI była obniżana? Chyba nie.
---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:35 ----------
To raczej nie wina opon; rozmiar też może zostać; jakie odsadzenie ma felga?
Ostatnio edytowane przez manstil ; 21-03-2012 o 21:38