Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] Tarcie podczas skrętu

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 140KM, 2004r.
    Postów
    6

    Domyślnie [156] Tarcie podczas skrętu

    Witam,

    Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem AR 156 1,9JTD 140KM z 2004 roku. Od pewnego czasu mam pewien problem. Mianowicie podczas skrętu (konkretnie w lewo) słychać z okolic prawego przedniego koła cos jakby obcieranie o nadkole. Nie wiem dokładnie co to ale zaglądając nie widać żeby koło miało o co obcierać. Problem powtarza się też po wjechaniu w dołek (po dociśnięciu auta do podłoża). Dodam że mam koła 16 calowe z oponą 205/55

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ja tak mam na szerszych zimowych felgach, obciera ci gdzieś o nadkole zapewne , ja żeby sprawdzić co to zacząłem jeździć w kółko do tyłu- bo wtedy to występowało po takich 3 baczkach było widać ślad na nadkolu

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Kurcze tez to mam ,masakra...myslalem ze to tylko moja przypadlosc ,bo dzieje mi sie tak po wymianie amortyzatorow z aryginalnych na bilstein B4 ,ale sprezyny zostawilem te co byly, autko wyraznie jest po wymianie nizej z przodu ...a tu widze ze nie jestem sam ,dziwna sprawa...i tez wlasnie jak skrecam a ciasny lewy...Ty Hoody nie zmieniales amorow ? Mam juz springi w bagazniku ,po jutrze zmieniam bo mechanik zawalony robota...dam znac czy jest wyzej

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 140KM, 2004r.
    Postów
    6

    Domyślnie

    Nie wymienialem amorków po zakupie bo okazało się że poprzedni właściciel (Szwajcar) wymienił niedawno razem z przednimi wahaczami i mechanik powiedział że nie ma sensu wymieniać z resztą na ścieżce miałem po 95-98% sprawności. Właśnie martwi mnie to tarcie i denerwuje. Zauważyłem że jak jedzie w aucie 4 osoby to wystepuje to znacznie częściej. Słyszałem też o jakichś gumach z przodu że głośno pracują, ale nie bardzo wiem o co chodzi (może to one), wiec moze mi ktoś objaśnic o co chodzi?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar bsq
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ~156sw~ 1,9jtd 2003r
    Postów
    345

    Domyślnie

    obstawiam ze to gumy przy stabilizatorach. Jedz sprawdzic zawieszenie i problem z glowy. Raczej nie mozliwe zeby cos Ci obcieralo.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hoody Zobacz post
    na ścieżce miałem po 95-98% sprawności
    Wygląda na to, że zamiast amorów, ktoś Ci wspawał rurki


    Co do tarcia, to konkrety napisz:

    1. Jakie masz felgi? ET, szerokość
    2. Opony - już napisałeś

    PS. Możesz np. nie mieć osłony dolnej silnika, przez co osłona paska wielorowkowego, a z drugiej strony osłona skrzynii trzymają się tylko na klipsach i mogą trzeć przy pełnym skręcie.
    Zaś jeśli masz za małe ET możesz trzeć o nadkole zewnętrzną stroną koła (ale raczej przy 16-tkach na to bym nie liczył).


    PPS. peenbe --> tyle razy pisałem, że B4 nie nadaje się do sportpackowych sprężyn. Jeździłem alfą po takiej wymianie. Raz, że same amory są dłuższe, więc są ściśnięte cały czas, dobijają na dziurach za mocno, a samochód się nie prowadzi. Jak wsadzisz teraz seryjne springi, to felgi 17 idiotycznie wyglądają, wg. mnie max 16 wtedy. Cały fun z prowadzenia w zakrętach zniknie :/

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 140KM, 2004r.
    Postów
    6

    Domyślnie

    Szerokości felgi (az mi głupio) nie znam. Kupiłem auto 28.01.2012 na alusach z zimówkami barum 205/55/16 i szczerze mówiąc jeszcze się nie orientowałem.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Cannabis
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 156 1.6 TS 99' AR 156 2.5v6 02'
    Postów
    262

    Domyślnie

    Jeśli było coś robione przy zawieszeniu to sprawdził bym tą metalową osłonę przy tarczy w moim przypadku właśnie ona tarła przy skręcie wystarczło ją tylko troche odgiąć.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar radexon
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa 156 GTA SW
    Postów
    300

    Domyślnie

    Mi tarła osłona wewnętrzna w błotniku o półośkę czy jak to tam się zwie.Wykręciłem przesunąłem i ok jest
    Pomijająć,że lewe koło było poluźnione i niedokręcone.

    Fakt ost zauważyłem,że dolna osłona silnika mi lata i też obciera czasem ale przy prawym kole.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Czasem też ociera śruba łącznika stabilizatora o odważnik na półosi. Łatwo to zdiagnozować bo jeśli to jest przyczyną, to wówczas na tym odważniku jest ślad dookoła.

Podobne wątki

  1. Coś piszczy zwłaszcza podczas skrętu w prawą stronę.
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-01-2015, 23:39
  2. huczenie podczas skrętu w kole
    Utworzone przez dEdEkA w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-09-2013, 23:34
  3. tarcie (rzężenie) podczas przyspieszania
    Utworzone przez 0czko w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 21:36
  4. Tarcie na pedałach podczas skrętu
    Utworzone przez czaja18 w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 21:29
  5. [155] stuki podczas skrętu w lewo
    Utworzone przez rekwir w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 06-05-2008, 21:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory