Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 48

Temat: Czy można zmienic silnik z 1.3 boxer na 1.6 boxer

  1. #31
    Gutek1983
    Gość

    Domyślnie

    o kurcze a ja myslałem ze to mineralna oliwka dzieki kolego saroo ty tez na takim jezdzisz?

  2. #32
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    mających tendencję do brania oleju
    Jeżeli nie bierze oleju, nie ma co kombinować Dlatego za pierwszym razem zalałbym 10W40 i obserwował co się będzie działo. Przede wszystkim należy zapytać poprzedniego właściciela silnika, jaki olej stosował.

  3. #33
    Gutek1983
    Gość

    Domyślnie


  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gutek1983 Zobacz post
    o kurcze a ja myslałem ze to mineralna oliwka dzieki kolego saroo ty tez na takim jezdzisz?
    Tak, właśnie na takim. I na wiosnę znów wlewam Motula 4100 15w50.

    Cytat Napisał los3r Zobacz post
    Jeżeli nie bierze oleju, nie ma co kombinować Dlatego za pierwszym razem zalałbym 10W40 i obserwował co się będzie działo. Przede wszystkim należy zapytać poprzedniego właściciela silnika, jaki olej stosował.
    To nie kombinowanie, tylko zapobieganie. Poza tym każdy silnik "bierze" olej, taką mają konstrukcję. A Motul 4100 15W50 ma lepsze parametry od większości olei półsyntetycznych na rynku, nawet osławiony Valvoline MaxLife 10W40 nieco mu ustępuje


  5. #35
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Nie widzę w tym logiki, ale cóż - każdy robi jak uważa Zobaczymy ile moja bestia wypije Motula 6100
    Ostatnio edytowane przez los3r ; 22-03-2012 o 19:53

  6. #36
    Gutek1983
    Gość

    Domyślnie

    musze sie z tym przekimac mam metlik. Czacha mi dymi

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał los3r Zobacz post
    Nie widzę w tym logiki, ale cóż - każdy robi jak uważa Zobaczymy ile moja bestia wypije Motula 6100
    W czym kolego nie widzisz logiki? Olej to ostatnia rzecz na której należy oszczędzać.


  8. #38
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Nie widzę logiki w laniu gęstszego oleju niż zaleca fabryka, nie sprawdzając najpierw jak silnik działa na takim, na jakim powinien pracować

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał los3r Zobacz post
    Nie widzę logiki w laniu gęstszego oleju niż zaleca fabryka, nie sprawdzając najpierw jak silnik działa na takim, na jakim powinien pracować
    Kolego nie ma czegoś takiego jak gęstszy olej, może być co najwyżej bardziej lepki. I nie chodzi tu o to jak wygląda w chwili wylewania go z butelki, tylko jakie zachowuje właściwości w swojej temperaturze roboczej. Fabryka zaleca też regularne przeglądy w ASO, stosujesz się?
    Żeby nie było, Motul 6100 10w40 do bardzo dobry olej, ale uważam że 4100 15w50 lepiej spisuje się w tych silnikach.


  10. #40
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    ja tylko krótko. Czemu 4100 power wzgledem 6100 synergie. Nizsza skapliwość (patrzcie uważnie na karty charakterystyki produktu olejowego) poza tym kluczowo lepsze parametry lepkości dla silnika zimnego (a mamy silniki z wysokoobrotowymi panewkami) oraz kluczowe dla cieplego silnika i wysokich obrotow wyzsze parametry lepkości. Oczywiście jak wcześniej było tzw niewiadomo co polecam płukankę. najlepie z siarczkiem molibdenu (wiąże drobne opiłki obróbki mechanicznej) . Czyli LM lub Motul opcjonalnie valvoline (płukanka)

    ---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:41 ----------

    i potwierdzenie



    dla 61000 synergie 10w40


    Klasa lepkości SAE J 300 10W-40
    Gęstość w temperaturze 15°C ASTM D 1298 0.862
    Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 15,0 mm˛/s
    Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 100,0 mm˛/s
    Wskaźnik lepkości ASTM D2270 157
    Temperatura płynięcia ASTM D97 -30°C
    Temperatura zapłonu ASTM D92 230°C
    TBN ASTM D 2896 8,6 mg KOH/g


    dla 4100 power 15w50

    odpowiednio jak wyzej

    15W-50
    0.879
    19.7 mm2/s
    154 mm2/s
    147
    -30°C / -22°F
    230°C / 446°F
    8.0 mg KOH/g

    ---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:54 ----------

    poza gęstościa w temperaturze 15 stopni reszta parametrow widocznie lub niemal 50% lepsza nawet 6100 jest lepszy od valvo a co dopiero 15w50. no i zawsze jest seria 300v competition o parametrze 15w50 i prezentuje sie jeszcze lepiej. Tylko ze to seria sportowa troche inaczej powinno się ją użytkować
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

Podobne wątki

  1. [146] AR boxer-ile km można zrobić?
    Utworzone przez pipek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 19:40
  2. Silnik Alfa romeo 1.6 boxer lub cala alfe rozbita z tym silnikiem lub 1.4 boxer
    Utworzone przez Kojocik13 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:15
  3. [146] Silnik 1.7 boxer 146
    Utworzone przez Maciek2392 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-02-2012, 20:36
  4. Silnik boxer
    Utworzone przez rafał145 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 10:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory