Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 152

Temat: Diagnoza lambdy post-cat w T.S. ME7.3.1

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a czemu tylko 5 i 4 bieg, bieg moze byc dowolny, wazne obroty.
    - test OBD zakłada bieg bezpośredni i obroty 3.000.
    - to jest wazne w celu porównania wyników.
    - co nie znaczy że nie mozna zrobić sobie testów dla innych parametrów, dobrze byłoby wtedy zaznaczyć ze to nie test OBD.

    - zaslepka wtryskiwacza to opornik 1kOM podłączony w miejsce wtryskiwacza.
    - wtryskiwacz odłaczony kolejno na 1, 2, 3, oraz 4 cylindrze.
    - test balansu wtryskiwacza polega na logowaniu short 1, short 2 podczas obrotów biegu jałowego.
    - silnik musi być nagrzany.
    - program logujący parametry to raczej Scan XL Pro.
    - pozycja wtryskiwacza z niskim parametrem short kwalifikuje wtryskiwacz do czyszczenia.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-03-2012 o 12:32
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #52
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Test balansu wtryskiwacza chyba zostawię na sam koniec.

    Narazie kolejna porcja testów OBD.
    Niestety padł mi komp, a testy nie są idealne, np. przy tym z 2000rpm w pewnym momencie spadło do 1500rpm, bo górka była a ja zapomniałem odpowiednio wcześnie dodać gazu.
    Nie ma też loga z FESa po jeździe. Są za to na zimno dwa.
    Daj znać, czy się do czegoś te pliki przydadzą.

    A i spostrzeżenie - w Twoim pliku konfiguracyjnym, w pidach, odznaczone są napięcia na sondach, nie byłem pewien czy tak ma być, miałem zrobić więcej powtórzeń, ale wszyło na to, że na dwóch testach są napiecia, a na jednym nie ma.

    Pozdrawiam
    Attached Files Attached Files

  3. #53
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Nielat
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 ts 2002r
    Postów
    70

    Domyślnie

    Kurde mi ostatnio też wzrosło spalanie i brak osiągów i podejrzewam sondę, ale ja się aż tak nie znam jak wy wręcz powiem że jestem zielony w te klocki.. o ile mechanicznie jestem w stanie pojąć pewne rzeczy tak w elektryce komputerach nie za bardzo. Też mam 1.8 ts 2002r kod silnika 322 05... czy to już taka przypadłość tego silnika? Co moge zrobić dla swojej belli ?

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zrobić można testy.
    - a dokłądnie to przejść drogę kolegi Krusz-a.
    - poczytac z dwa razy i do testów tylko powoli.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #55
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Ja po wymianie sond stwierdzikem spadek spalania na infocenter...
    Robiac test obd na 5 tym biegu przy 2000rrpm, spalanie na kompie bylo na poziomie 4,5l/100km...
    Bubu daj znac jak te logi sie maja i czy niezaznaczone napiecie lambdy w pidach ma tak zostac czy nie
    Pzdr

  6. #56
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - muszą być w PID-ach zaznaczone sondy lambda.
    - to moje przoczenie.
    - chociaz mimo zaznaczenia program scan Xl czasami ma grymasy i ich nie odczytuje.
    - ja na poczatku sprawdzam w zakładce Tabele i Mapy czy wszystkie parametry "zyją".
    - jak nie uruchamiam odczyt ponowny PIDów i jeśli dalej nie ma parametru w Tabeli i Mapy to zaznaczam interesujący parametr.
    - zobacz na obrotach 2000 , jak nie ma sondy to nie wiadomo dlaczego jest tak a nie inaczej.
    - wykres 4000 obr, sondy są i widać na sondzie post-cat okresowe działanie EVAP-u, takie dobicie do zera, ramka np 105.
    - wykres 3000, ramka 20, zmiana long z + na -, korekcja działa.
    - podczas tego testu long 2 == +0.8, long 1 == + 1.6 %, może to problem wtryskiwaczy ?
    - ogólnie parametry stabilne i w normie.
    - no tak jak na jedyne logi z 156 TS ME 7.3.1 na tym forum !!!!
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-03-2012 o 15:31
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Tak jak obiecalem zrobiłem testy W załączniku logi i screeny z dojazdu,jazdy i powrotu

    Robiłem to pierwszy raz więc mam kilka pytań

    -Bubu wystarczy Ci tylko sam wyeksportowany z "Wykresow parameterow" plik glf czy cos jeszcze jest niezbedne ( screen jakiejs zakladki, wogóle mozna cos jeszcze wyeksportowac?? )

    -W wykresach parametrow i parametrach liczbowych ustawiłem odczyty zgodnie z twoimi screenami. Niestety nie mieściły mi się 3 lambdy więc jest tylko 1 przed katem i ostatnia za katem
    Moze lepiej pominąć jakiś inny parametr w zamian za 2 sondę przed katem ??

    - Czy ten test musi byc robiony na 5 biegu ?? Nie da rady na 4 i 3000obr. Jak na złość na 5 mam kolo 110 km/h i wszyscy inni mnie spowalniaja, natomiast moje ulubione puste odcinki są tak kręte i pagórkowate że trudno jest je przejechac ze stałymi obrotami

    - Co to za skala na dole wykresów ?? U mnie jest 270 a jechałem okolo 10 min

    - Jak powiększyć wybrane wykresy po wczytaniu loga Chciałbym się im dokładniej przyjzec ale przy 12 prawie nic nie widac

    - Krusz pisales cos o katalizatorze U mnie jest Compleate


    Proszę o uwagi co poprawic w procedurze testowej tak żeby można było przejść do Scan XL
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 25-03-2012 o 16:43
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  8. #58
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    No właśnie widzę. U Ciebie test katalizatora jest zakończony, u mnie nie :/
    Zastanawiam się, może znowu zrobić adaptację, i zobaczyć co wtedy pokaże ten parametr...
    Nie potrzebny jest parametr "15 - Bank 1 - Sensor 2 (short term fuel trim)" napewno.

    - podczas tego testu long 2 == +0.8, long 1 == + 1.6 %, może to problem wtryskiwaczy ?
    Mógłbyś rozwinąć myśl - dlaczego wtryski?

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Nie potrzebny jest parametr "15 - Bank 1 - Sensor 2 (short term fuel trim)" napewno.
    Czyli sczytywać tylko te parametry ??

    OC Obroty silnia
    06 Chwilowa korekta wtrysku Bank 1
    07 Korekta wtrysku Bank1
    08 Chwilowa korekta wtrysku Bank2
    09 Korekta wtrysku Bank2
    OE Wyprzedzenie zapłonu
    10 Czujnik przepływu powietrza
    14 Bank 1 – Sensor 1 ( oxygen )
    14 Bank 1 – Sensor 1 ( short )
    15 Bank 1 – Sensor 2 ( oxygen )
    18 Bank 2 – Sensor 1 (oxygen)
    18 Bank 2 – Sensor 1 (short)
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    NIe jestem pewien (niech Bubu potwierdzi) ale chyba te dwa też nie sa potrzebne:
    14 Bank 1 – Sensor 1 ( short )
    18 Bank 2 – Sensor 1 (short)

    ALe jak pisalem - niech Bubu potwierdzi

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tylne - drążek post i ant
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2018, 21:16
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 14:20
  3. Pomóżcie znaleźć mi jeden post
    Utworzone przez 156X w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory