Strona 1 z 16 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 152

Temat: Diagnoza lambdy post-cat w T.S. ME7.3.1

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie Diagnoza lambdy post-cat w T.S. ME7.3.1

    Hej,
    Mam dość spory problem z moim TS - sporo pali i brakuje mu mocy.
    Mechaniczne jest ok.
    Sprawdzone zostało:
    - Rozrząd
    - Wariator
    - Ciśnienie na tłokach
    - Dolot
    - Wydech (w tym katalizatory)
    - Przepływka jest nowa (stara była padnieta)
    - Cały układ paliwowy
    - Wymieniłem jedną lambdę pre-kat, bo ewidentnie była padnięta - stojący wykres + mnóstwo błędów na kompie.

    Mam jednak wątpliwości co do sondy post-kat w tym silniku.
    Załączam wykresy + plik CSV z 3 sond + RPM.

    Aktualnie co jakś czas wywala błąd P0150
    + Throttle Self Adaptation Lower Limit jest na 0 (New Ecu)




    Czerwona linia - Lambda 1 signal (Pre-Cat.) V
    Zielona linia - Lambda signal 2 (Pre-Cat.) V
    Fioletowa - Lambda signal 1 (Post-Cat.) V
    Niebieska linia - RPM
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Krusz ; 10-03-2012 o 19:38

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podczas czytania pliku CSV FES podaje " file format error".
    - z logu sonda post-cat ma zawsze napiecie 0.4650 V i sie nie zmienia.
    - poniżej zrzut dla bledu P0150
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-03-2012 o 08:43
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Hej,
    Zamieszczam plik który powinien się otwierać w FESie, w poprzednim po dodaniu wykresu w excelu rzeczywiście się nie otwierał w FESie.

    Generalnie, wygląda tak jak by ta lambda post-cat nie chciała się za nic w świecie ruszyć, po prostu stoi.
    Sprawdziłem wtyczki przy silniku od tej lambdy, ale nic specjalnego nie znalazłem, kabel na odcinku który widać, wygląda jak by był ok.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Krusz ; 11-03-2012 o 17:49

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ten sam problem "file format error" , sprawdzałem na kilku wersjach FES-a.
    - wygląda że to ten sam plik, czy z nowej diagnostyki ?.
    - a czemu nie z alfadiaga, z FES-em zawsze są problemy.
    - sonda lambda post-cat wygląda na podłączoną elektrycznie ponieważ daje napięcie okolo 0.4 V.
    - może być tylko spalona grzałka, ale to widać dopiero po kilku minutach na wyższych obrotach silnika.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    To był ten sam plik, tylko sprzed modyfikacji w excelu. U mnie w 3.1 się otwiera..
    W takim razie jutro zrobię na nowo, spróbuję się dogadać z alfadiagiem - jakieś mam z nim problemy, kapryśny jest, czasem się rozłącza itp. Do tego ma źle ponazywane sondy, bo wszystkie mają wpisany bank1.

    Chyba skłaniam się ku wymianie tej post-cat.
    Podczas diagnostyki próbowałem przytrzymać silnik na obrotach ok 3tys, przez 1min. Sonda stoi jak wryta.

    Składniam się ku wymianie tej sondy, chyba bład p0150 (powracający) + stojący wykres jednoznacznie sugerują usterkę.. Bo jeśli nie to to co innego?

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc Bubu

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - widzisz brakuje logów z jazdy, wtedy kiedy ta sonda może się nagrzać i zrobi zmianę poziomów.
    - nie testowałem nigdy jak zachowuje się sonda post-cat bez dołączonej grzałki sondy.
    - jeśli to nie krach finansowy to ja bym wymienił sondę, zwłaszcza że one mają max. przebieg i tak około 160 kKM.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Chyba będzie to najlepsze rozwiązanie, trochę będzie trzeba naciągnąć budżet, ale powinno się udać.
    Pzdr

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Hej,
    Więc w końcu się szarpnąłem i zmieniłem lambdę post-cat.
    I jest poprawa, bo już nie stoi w miejcu..

    Jednak to nie koniec problemów.
    Nadal wywala P0150.
    Podczas adaptacji, według tej instrukcji http://www.forum.alfaholicy.org/147/...tacyjnych.html
    po odpaleniu silnika, chodzi dość nie równo, po chwili wywala błędy P0302 i P0303 czyli wypadanie zapłonu na 2 i 3 cyl.

    Mam wrażenie, że także sonda druga pre-cat jest walnięta.
    Na poparcie mam logi, w których sonda 1 skacze regularnie, podczas gdy sonda 2 tworzy raczej płaski wykres.
    Także misfire na cylindrach 2 i 3 by na to wskazywało - dokładnie taki sam efekt miałem, jak walnięta była ta odpowiedzialna za cylinder 1 i 4.156_T.S._1.8_Lambdy+Rpm_dynamicznie.zip

    Zrobiłem logi dynamiczne, na tyle na ile warunki pozwalały, spójrz na nie i powiedz co sądzisz o tym wszystkim. Mam nadzieję, ze tym razem się uda otworzyć, niestety w robieniu logów chyba jestem skazany na FES-a.
    Pozdrawiam

    p.s. Mam też screeny z warunkami środowiskowymi błędów


    Ostatnio edytowane przez Krusz ; 14-03-2012 o 21:07

  9. #9
    Krolik
    Gość

    Domyślnie

    Panowie a jak u mnie niekiedy napiecie sondy stoi w miejscu to co moze jej byc ? Po odpaleniu napiecie zatrzymuje sie i po jakims czasie cos tam sie zaczyna dziac

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dalej mam problemy z twoimi plikami CSV.
    - ale widziałem te pliki w notatniku, masz rację sonda lambda 2 pre-cat stoi w miejscu.
    - jak dla mnie dziwne jest to że awarii uległy dwie sondy prawie w tym samym czasie.
    - raczej druga sonda pre-cat do wymiany.
    - o tym świadczy wypadanie zapłonu w banku 2, (cylinder 2, 3).
    - a nie masz problemów ze świecami ?
    P0150 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1)
    P0151 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)
    P0152 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 1)
    P0153 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 1)
    P0154 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 1)
    P0155 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1)
    - logi robi także program alfadiag, CTRL + F2.
    - po wymianie sondy zalecane jest sprawdzenie programem alfadiag temperatury katalizatora oraz temperatury gazów wydechowych.
    - uszkodzone sondy lambda czasami dają popalić katalizatorowi.
    - zwykle ścieżka awarii jest taka: zabity filtr powietrza --> MAF-- > sonda (y) lambda --> katalizator.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-03-2012 o 09:40
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tylne - drążek post i ant
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2018, 21:16
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 14:20
  3. Pomóżcie znaleźć mi jeden post
    Utworzone przez 156X w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory