Strona 7 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 152

Temat: Diagnoza lambdy post-cat w T.S. ME7.3.1

  1. #61
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - minimum to te parametry, im mniej tym lepsze odświeżanie wykresu.
    - jeśli jakiś wykres jest zbedny to w jego zakładce zrób OFF i zapisz plik pod jakąś roboczą nazwą, np. 11.glf.
    - potem otwórz ten roboczy plik i skasuj pusty wykres.
    - na logach ładnie widać korekcje long z - 2% na + 2 %.
    - no i katalizator działa.
    - ciekawe czy alfadiag odczyta temperaturę katalizatora u Ciebie.
    - w scan xl wykres będzie dokładniejszy i z wartościami.

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-03-2012 o 18:45
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Dzieki Bubu
    Postaram się jutro ponowic pomiar
    Proszę tylko odpowiedz na moje pytanka


    - Czy ten test musi byc robiony na 5 biegu ?? Nie da rady na 4 i 3000obr. Jak na złość na 5 mam kolo 110 km/h i wszyscy inni mnie spowalniaja, natomiast moje ulubione puste odcinki są tak kręte i pagórkowate że trudno jest je przejechac ze stałymi obrotami

    - Co to za skala na dole wykresów ?? U mnie jest 270 a jechałem okolo 10 min

    -Jak te moje parametry wyglądaja Jest sie czym martwic ??
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 25-03-2012 o 20:13
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  3. #63
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - mozna na 4 i 3.000 obrotów , tylko napisz o tych parametrach.
    - 270 sekund nie wiem jak 600 sekund mógł zamienić na 270 sekund.
    - w parametrach brakuje 2 banku sond.
    - jak do tej pory nie jest żle w parametrach.
    - nie wiem gdzie wam te konie uciekają.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    W załączniku wyniki z dzisiejszych pomiarów.
    4bieg 3000obr/min
    Jakieś uwagi ??

    Jeśli wszystko już masz ze Scanmastera to zaczynam zabawe z ScanXL Pro
    Attached Files Attached Files
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  5. #65
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - nie wiem gdzie wam te konie uciekają.
    Dziś było hamowanie, logi w załączniku.
    Wg. mnie klucz do rozwiązania zagadki to logi z 5000 i 6000rpm, tylko czy 6000rpm jest bezpieczne dla silnika...?
    Attached Files Attached Files

  6. #66
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    wykresy z programu scanmaster

    praca sond na rozgrzanym silniku i korekty paliwowe, u mnie widać wszystkie sondy pracują na wolnych obrotach

    EDIT
    samochód pracował na wolnych obrotach z 30 minut
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	praca sond i korekty paliwowe.jpg
Wyświetleń:	242
Rozmiar:	148.2 KB
ID:	51187  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez p@sik ; 26-03-2012 o 17:37

  7. #67
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Pierwszy raz widze taka pracy sondy za katem
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  8. #68
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - widzę że temat ruszył z miejsca.
    @ Krusz
    - te 200 km/h jakoś wrażenia na parametrze long nie zrobiły.
    - sondy i owszem się zatkały, a za nimi short

    @Szef
    - praca sondy poprawna za katalizatorem.
    - stabilne warunki, katalizator nagrzany i to i wykres prosty.
    - martwi mnie tylko to że na wykresie sondy post-cat nie widać elektrozaworu EVAP,
    - 7 minut pracy na obrotach 3000, pikniecie musi być.
    - sprawdz ten zawór na postoju, czy jest drożny.

    @P@sik
    - a czemu eksporty a nie pliki *.glf.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-03-2012 o 18:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #69
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    @ Krusz
    - te 200 km/h jakoś wrażenia na parametrze long nie zrobiły.
    - sondy i owszem się zatkały, a za nimi short
    Hamownia była robiona na 4-tym biegu, czyli bardziej 180-190
    Natomiast na wykresie wg. mnie wyrażnie widać, że coś nieciekawego się dzieje przy ~5krpm, kiedy zaczyna się ta dziwna falka + zaczyna się wypłaszczać, dążąc do 120 zamiast 140koni..

    Widać też, że jak koleś dodał gazu, to oba longi poszły na -0.8, nie wiem co to znaczy.

    Tak jak pisałem, kabelek mam do czwartku, w środę wieczorem chciałbym wykonać finalną "rundę" testów. Później ew. kupię sobie własny.
    Pytanie na tym etapie, czy cokolwiek oprócz balansu wtryskiwaczy może jeszcze dać nam jakieś sensowne i przydatne informacje?
    Powtórzenie testu 2000rpm? jakieś obroty, konkretne biegi?

    No i ten test katalizatora niezakończony nie daje mi spać...

    Cieszy mnie, że koledzy zaczeli brać czynny udział w testach Niestety moja wiedza nie pozwala jeszcze na komentowanie waszych wykresów - to pozostawiam Bubu.
    Natomiast mogę pomódz jeśli chodzi o proces zbierania danych, żeby odciążyć trochę Bubu który i tak wykonuje dla nas kawał świetnej roboty - jak by były jakieś pytania to tu albo PW

    Pozdrawiam,
    Krusz

  10. #70
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - sprawdz ten zawór na postoju, czy jest drożny.
    A gdzie ten zawór jest i jak go sprawdzic ?? Pierwszy raz o nim slysze :/


    Powiedz mi czy dobrze opisałem procedure testu dla ScanXL Pro

    Test OBD za pomocą kabla ELM 327 i programu ScanXL Pro
    1) Diagnostykę zaczynamy od wykonania logów txt w FES-ie jak w punkcie nr 1
    2) Testy za pomocą ScanXL Pro
    Udajemy się na nasz odcinek testowy. Test przeprowadzamy na rozgrzanym silniku i katalizatorze
    Łączymy się z komputerem samochodu
    Wczytujemy pliki konfiguracyjne :
    AR156-TS ME731.cfg za pomocą zakładki „otwórz konfiguracje”
    Czyli wyznaczamy do pomiaru w tabelach i mapach:
    - Engine RPM
    - Engine coolant temperaturę
    - Intake air temperature
    - Short Term Fuel Trim Bank 1
    - Short Term Fuel Trim Bank 2
    - Long Term Fuel Trim Bank 1
    - Long Term Fuel Trim Bank 2
    - Air flow rate from MAF
    - Ignition Timing Advance for 1 cylinder
    - Vehicle speed sensor
    - Absolute throttle position
    - Calculated Load value
    - Oxygen Sensor Voltage Bank1 sensor 1
    - Oxygen Sensor Voltage Bank1 sensor 2
    - Oxygen Sensor Voltage Bank2 sensor 1

    oraz w wykresach

    - Engine RPM
    - Vehicle speed sensor
    - Absolute throttle position
    - Air flow rate from MAF
    - Oxygen Sensor Voltage Bank1 sensor 1
    - Oxygen Sensor Voltage Bank1 sensor 2
    - Oxygen Sensor Voltage Bank2 sensor 1
    - Long Term Fuel Trim Bank 1
    - Short Term Fuel Trim Bank 1
    - Long Term Fuel Trim Bank 2
    - Short Term Fuel Trim Bank 2

    Test wykonujemy przy 2000, 3000, 4000 i 5000 obr/min na dowolnym lecz tym samym biegu
    Ważne jest utrzymanie w miarę stałych obrotów ponieważ każda zmiana , drgnięcie pedału gazu powoduje, że sonda lambda post-cat już na to reaguje i jej wykres jest poszarpany
    Po wykonaniu pomiaru zatrzymujemy się i robimy log z pomiaru
    Uruchamiamy FES i robimy log po zakończonym pomiarze
    Jak długo należy jechać z danymi ustalonymi obrotami ??
    Pisałeś że można wykonać je na każdym biegu Może być 3/ 2000, 3000, 4000, 5000 obr/min
    Czy mogę je wszystkie wykonać w jednym logu

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Natomiast mogę pomódz jeśli chodzi o proces zbierania danych, żeby odciążyć trochę Bubu który i tak wykonuje dla nas kawał świetnej roboty - jak by były jakieś pytania to tu albo PW
    Powoli opracowuje przewodnik po wykonywanych przez nas testach. Obecnie jestem na ScanXL pro.Pozostał jeszcze test bączka i wtryski Myśle że podwieszenie go w dziale i w Zrób to sam mocno ułatwi wszystkim zadanie i oszczedzi duzo pracy.

    Bubu jest wielki Jego wiedza w zakresie diagnostyki poprostu mnie powala
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 26-03-2012 o 19:21
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tylne - drążek post i ant
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2018, 21:16
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 14:20
  3. Pomóżcie znaleźć mi jeden post
    Utworzone przez 156X w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory