Przecież to nie jest stożek. Chyba się na lekcjach z geometrii nie uważało![]()
Przecież to nie jest stożek. Chyba się na lekcjach z geometrii nie uważało![]()
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
czytając te wszystkie wypowiedzi rozumiem, że nikt nie ma doświadczeń z takimi sportowymi wkładkami...
na codzień biokominki a po pracy Alfa
Ja mam w moim TSie doświadczenie z takimi wkładkami.. Od samego początku jak zakupiłem auto przy wymianie zakupiłem wkładkę filtra BMC (odpowiednik K&N) i w porównaniu do zwykłej wydaję się że jest jakaś lekka różnica w przepływie.. jakby bardziej ochoczo się wkręcał co by się równało że pewnie ciągnie więcej powietrza.. W międzyczasie zrobiłem też paru dniowy eksperyment, kiedy czyściłem filtr BMC.. i naolejałem .. to na tydzień zakupiłem wkładkę firmy Pipercross który jest jakby z takiej pianki z dziurami zrobiona.. to ten wynalazek uważam za dno.. tutaj ewidentnie odczuwało się zmiane pracy silnika.. na niskich i jałowych obrotach chodził dość nierówno.. i miał spadek mocy.. na dużo wyższych obrotach czuć było że ciągnie lepiej niż z wkładką BMC.. ale więcej było wad niż zalet.. więc szybko wyleciał i wyczyszczony i naolejony BMC wrócił do auta.. i śmigam sobie dalej na nim..
W między czasie jak zastanawiałem się nad zakupem takiej wkładki gdzieś oglądałem test z którego wynikało.. że podobno pomiar na hamowni wykazał przyrost 4-5 koni.. jednak czy to nie jest na granicy błędu pomiarowego to niewiem.. może te 4-5 koni wpływa poprostu na lepszą kulturę pracy silnika co ja odczułem po zamianie z fabrycznego..
Ogółem ja jeśli zmienie (a mam nadzieję że to niedługo nastąpi) to na dolot z kwasówki ze stożkiem a obudowie carbonowejale jeśli dolot niedojdzie do skutku to to rozwiązanie idealne.. zużycie następuje bardzo powoli.. a zestaw do czyszczenia jest tani i wystarcza również na wiele razy.. jeśli ktoś kupował oryginalny (nie zamiennik) wkład filtra to z pewnością BMC lub K&N zwróci mu się po paru terminach wymian..
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
wystarczy, że przesączycie filtr i od razu macie problemy z przepłwyką która dostanie oleju i będzie zaniżać albo zawyżać odczyty..
po za tym nawet takie modyfikacje należy zakończyć remapem wtedy widać efekty a nie założyć i czekać aż same przyjdą.