Strona 9 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 152

Temat: Diagnoza lambdy post-cat w T.S. ME7.3.1

  1. #81
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Bubu, popraw mnie jeśli się mylę, ale z tego co wiem to to jest zawór EVAP:

    Obok zbiornika z płynem wspomagania.

  2. #82
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - sprawdzę , może rutyna mnie zgubiła lub mała skleroza.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #83
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    to jest sterowanie długością kolektora tzw VIS który działa u mnie poprawnie bo przy 5,5 tyś obrotów zmienia długość kolektora i lepiej wtedy przyśpiesza samochód, sprawdzisz to sterowanie w FES

  4. #84
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ok, elektrozawór przewietrzania tez sprawdzisz w FES-ie.
    - tylko trzeba mieć rurkę igielitowa FI 6 mm i długi kable USB ( 3 metry) lub pomocnika z dobrymi płucami.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #85
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1747 140KM 2001r
    Postów
    63

    Domyślnie

    @Bubu321
    jesteś w stanie coś powiedzieć na testy które wczoraj dodalem!?

  6. #86
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jedna generalna uwaga: w FES-ie logi rób poprzez zaznaczanie literką A i odznaczanie literką N. (w tym polu po prawej stronie na dole)
    - wtedy logi robi wszystkie parametry po kolei w jednym odczycie.

    - 2000 obr, sonda post-cat daje poprawny log.
    - 3000 obr, zawór antyoparowy pracuje poprawnie,
    - short == +/- 5%, long == +/- 10 %.
    - termostat praca poprawna.
    - sonda pre-cat w banku 2 ma obniżoną efektywność, stąd long2 == + 3 %.
    - dalsze testy w programie Scan XL ten program jest dokładniejszy.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-03-2012 o 08:47
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #87
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał p@sik Zobacz post
    to jest sterowanie długością kolektora tzw VIS który działa u mnie poprawnie bo przy 5,5 tyś obrotów zmienia długość kolektora i lepiej wtedy przyśpiesza samochód, sprawdzisz to sterowanie w FES

    Wiem, że u mnie był problem z tym zaworem/zmienną geometrią dolotu.
    Który test w FESie to sprawdza ?

    ---------- Post added at 09:49 ---------- Previous post was at 09:46 ----------

    Druga sprawa - mam wrażenie, że nam się troszke chaos zrobił w wątku. W związu z tym mam propozycję, załóżmy drugi wątek tylko o analizie logów, a w tym kontyuujmy rozważania o przyczynach/prowadzeniu testów.

  8. #88
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nawet w logach FES-a masz te parametry.

    Kod:
    Przekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ. 
    Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WYŁ. 
    Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Krótki 
    Katalizator 1: Obecny 
    ...
    rzekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ. 
    Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ. 
    Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi 
    Katalizator 1: Obecny 
    Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny 
    Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Aktywny
    - no i FES pokazuje że EVAP to zawór odzysku par paliwa.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #89
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    W sobote chce sprawdzic ten zawór EVAP i VIS, ale musicie mi pomoc bo ja chyba słabo kapujący jestem :/



    Czy 1 to ta aluminiowa rurka z szybkozłączką w którą mam dmuchac ??
    Czy 2 to zawór VIS ( ściągnąłem z niego właśnie ten wężyk od góry i występuje w nim spore ciśnienie, aż sykneło)



    Czy może miałeś na myśli wężyki 3 i 4 ??

    Rozumiem że jak będe dmuchał w EVAP to raz będzie w FES-ie aktywny a raz nie
    Jak natomiast sprawdzić VIS ?? Czy jego działąnie widać tylko przy kolo 5 tys obr/min w FES ??

    Poszperałem po logach ( 4 różne) i widze ze u mnie VIS i EVAP działa Natomiast zawsze mam wylaczony przekaznik wariatora faz rozrzadu :/

    Przekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
    Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ.
    Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi
    Katalizator 1: Obecny
    Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
    Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Nie aktywny
    Przekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
    Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WYŁ.
    Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Krótki
    Katalizator 1: Obecny
    Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
    Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Nie aktywny
    Przekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
    Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ.
    Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi
    Katalizator 1: Obecny
    Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
    Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Aktywny
    Przekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
    Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ.
    Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi
    Katalizator 1: Obecny
    Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
    Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Aktywny
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 28-03-2012 o 12:47
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  10. #90
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    VIS się uaktywnia przy chyba 5.500rpm, przy czym w FESie dowiesz się tylko, czego chce komputer.
    Co do wariatora - włacz logowanie w FESie, wariator i obroty. U mnie się załącza ok 2.800-3.000rpm

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tylne - drążek post i ant
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2018, 21:16
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 14:20
  3. Pomóżcie znaleźć mi jeden post
    Utworzone przez 156X w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory