- sprawdzę , może rutyna mnie zgubiła lub mała skleroza.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
to jest sterowanie długością kolektora tzw VIS który działa u mnie poprawnie bo przy 5,5 tyś obrotów zmienia długość kolektora i lepiej wtedy przyśpiesza samochód, sprawdzisz to sterowanie w FES
- ok, elektrozawór przewietrzania tez sprawdzisz w FES-ie.
- tylko trzeba mieć rurkę igielitowa FI 6 mm i długi kable USB ( 3 metry) lub pomocnika z dobrymi płucami.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
@Bubu321
jesteś w stanie coś powiedzieć na testy które wczoraj dodalem!?
- jedna generalna uwaga: w FES-ie logi rób poprzez zaznaczanie literką A i odznaczanie literką N. (w tym polu po prawej stronie na dole)
- wtedy logi robi wszystkie parametry po kolei w jednym odczycie.
- 2000 obr, sonda post-cat daje poprawny log.
- 3000 obr, zawór antyoparowy pracuje poprawnie,
- short == +/- 5%, long == +/- 10 %.
- termostat praca poprawna.
- sonda pre-cat w banku 2 ma obniżoną efektywność, stąd long2 == + 3 %.
- dalsze testy w programie Scan XL ten program jest dokładniejszy.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-03-2012 o 08:47
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Wiem, że u mnie był problem z tym zaworem/zmienną geometrią dolotu.
Który test w FESie to sprawdza ?
---------- Post added at 09:49 ---------- Previous post was at 09:46 ----------
Druga sprawa - mam wrażenie, że nam się troszke chaos zrobił w wątku. W związu z tym mam propozycję, załóżmy drugi wątek tylko o analizie logów, a w tym kontyuujmy rozważania o przyczynach/prowadzeniu testów.
- nawet w logach FES-a masz te parametry.
- no i FES pokazuje że EVAP to zawór odzysku par paliwa.Kod:Przekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ. Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WYŁ. Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Krótki Katalizator 1: Obecny ... rzekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ. Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ. Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi Katalizator 1: Obecny Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Aktywny
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
W sobote chce sprawdzic ten zawór EVAP i VIS, ale musicie mi pomoc bo ja chyba słabo kapujący jestem :/
Czy 1 to ta aluminiowa rurka z szybkozłączką w którą mam dmuchac ??
Czy 2 to zawór VIS ( ściągnąłem z niego właśnie ten wężyk od góry i występuje w nim spore ciśnienie, aż sykneło)
Czy może miałeś na myśli wężyki 3 i 4 ??
Rozumiem że jak będe dmuchał w EVAP to raz będzie w FES-ie aktywny a raz nie
Jak natomiast sprawdzić VIS ?? Czy jego działąnie widać tylko przy kolo 5 tys obr/min w FES ??
Poszperałem po logach ( 4 różne) i widze ze u mnie VIS i EVAP działa Natomiast zawsze mam wylaczony przekaznik wariatora faz rozrzadu :/
Przekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ.
Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi
Katalizator 1: Obecny
Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Nie aktywnyPrzekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WYŁ.
Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Krótki
Katalizator 1: Obecny
Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Nie aktywnyPrzekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ.
Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi
Katalizator 1: Obecny
Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
Zawór odzysku par paliwa (EVAP): AktywnyPrzekaźnik wariatora faz rozrządu: WYŁ.
Sterowanie kolektora modułowego (VIS): WŁ.
Przekaźnik kolektora modułowego (VIS): Długi
Katalizator 1: Obecny
Rozgrzewanie katalizatora 1: Nie aktywny
Zawór odzysku par paliwa (EVAP): Aktywny
Ostatnio edytowane przez Szef ; 28-03-2012 o 12:47
VIS się uaktywnia przy chyba 5.500rpm, przy czym w FESie dowiesz się tylko, czego chce komputer.
Co do wariatora - włacz logowanie w FESie, wariator i obroty. U mnie się załącza ok 2.800-3.000rpm