A dlaczego miałby nie występować?
Dzięki serdeczni Panowie za odpowiedzi, czyli nie ma co drążyć tematu z kontrolką wypalania DPF-a, jeżeli jednak by komuś się przydała to może sprobujemy wykonać takie urządzonko w alfie
pozdrawiam
Kontrolka z wypalaniem DPF to moim zdaniem zdecydowanie dobry pomysł !! Jakbym jeszcze DPF miał to chętnie bym sobie to zrobił.
Odnośnie wskaźnika doładowania to nie do końca tak jest. Jak się czujnik zabrudzi/zepsuje to cały czas odstaje i wtedy teoria upada.... a pytanie czy w nowym aucie też wypala się filtr - ehh ;-))
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
uważam , że to bardzo dobry pomysł taki sygnalizator. Ma ktoś może schemat jak to zrobić?
Witam,
W mojej belli jest uszkodzony czujnik turbo na kolektorze, odchylony pod 0,2 bar. Podczas wypalania wskazuje na 0 tak jak by odłączało turbinę, (wskazówka reaguje o wiele szybciej i po odpuszczeniu gazu momentalnie ląduje na 0). Dodatkowo chwilowe spalanie na postoju pokazuje 40 l/100 km więc można to zauważyć. Po wypaleniu kasuje sobie kilometry kiedy zaczął się proces wypalania. W mojej co 680 km włącza się proces wypalania. Czujnik czyściłem ostatnio lecz nie pomogło aby opadł na 0. Słyszałem gdzieś że jeżeli jeździmy często na krótkich przebiegach czujnik turbo jest oznaką źle dopalonego DPF i dlatego wskazuje ciągle ponad 0 bo chcę cały czas go dopalać jak uzyska odpowiednią temperaturę tyle że nie wiem czy to prawda.
jest do kupienia moduł szczegóły w temacie :
http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._liczniku.html
Kupiłem - jestem po pierwszym "świadomym" wypaleniu DPF - super sprawa.