Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 152

Temat: Diagnoza lambdy post-cat w T.S. ME7.3.1

  1. #101
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Ja ze pociagne temat VISa.
    Posiedzialem chwile nad wykresem z hamowni, i chyba mam pomysl.
    Patrzac na wykresy fabryczne wzrost mocy powinien byc mniej wiecej staly. U mnie wzrost maleje w okolicy 5000-5500rpm Dokladnie wtedy kiedy VIS powinien zadzialac.
    W takim razie skupiam sie na diagnozie tego systemu...
    Zastanawiam sie nad demontazem kolektora i jego ew. wymiana.

    Zrobiłem nawet małą symulację, i mi to pasuje do tego co wychodzi..
    Ostatnio edytowane przez Krusz ; 29-03-2012 o 12:56

  2. #102
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    ale ty chyba pokazujesz i piszesz o VIS
    ????
    - a co to jest poniżej VIS, EVAP, wpisać dowolnie coś innego.
    - panowie i Panie , podstawa to znajomośc budowy AR 156 .
    --

    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-03-2012 o 15:16
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #103
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Może rzeczywiście zacznijmy od kilku definicji.
    VIS - Variable Intake System, odpowiada za długość do lotu, z tego co zrozumiałem zmienia się ona dwukrotnie, przy ok 3krpm z krótkiego na długi, i znów przy 5,5krp z długiego na krótki?

    Pytanie moje brzmi: jaki efekt daje zablokowanie go w pozycji "długiej"?

    Dziś sprawdzałem, i jednak dźwignia którą porusza popychacz napewno chodzi góra-dół, pytanie co się dzieje dalej...

  4. #104
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Jesteś w stanie chociaż na oko ocenić skok VISa? Czy tobie też jak przełaczasz ta czarna puszka chodzi lekko?
    I czy na zgaszonym, jak wsadzisz rękę pod tą czarną puszkę jesteś w stanie czym kolwiek poruszyć?
    Dziś poszperałem troszkę przy aucie i okazało się ze u mnie VIS tez jest zablokowany.
    Żeby się do niego dostać należy odkręcić pokrywę silnika oraz zbiorniczek wspomagania.
    Następnie odłączyć rurkę od zaworu EVAP oraz rurkę podciśnienia i wtyczkę z VIS
    Pozostało jeszcze odkręcić 3 torxy pod VIS-em bodajże rozmiar 30. Jest do nich dość trudny dostęp dlatego bez odkręcenia górnej śruby zbiorniczka wspomagania mamy na to nikłe szanse.




    Po ich odkręceniu naszym oczom ukaże się bolec zaworu zamocowany do ramienia kolektora za pomocą przegubu kulowego. Ja tego nie rozpinałem tylko odchyliłem go na bok.



    Zlałem wszystko wd 40 ze strzykawki ( sprężynę oraz to wychodzące z kolektora ramię) przycisnąłem strzeliło i ramie opadło na dół o jakieś 3 cm.
    Kilkakrotnie przelałem mechanizm WD-40 wykonując ruchy ramieniem góra dół aż zaczęło w miarę luźno chodzić ( jest na sprężynie więc podciągając je do góry należy przełamać jej opór)




    Wszystko złożyłem do kupy.
    Sprawnie działający układ wykonuje ruchy około 4 cm wcześniej około 2, a po wyłączeniu silnika w dolne położenie ( czyli chyba kolektor krótki )

    Jutro mogę wstawić filmik jak działa zawór
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 29-03-2012 o 21:45
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  5. #105
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    No to u mnie skok to chyba sporo poniżej 4cm. Muszę to zbadać.
    Natomiast, inna ciekawostka - pobawiłem się jeszcze chwilę Alfadiagiem, i okazuje się, że jednak temperatura katalizatora to parametr który można odczytać, nie można odczytać temperatury spalin.
    Logi z jakiejśtam - ostrzejszej - jazdy w załączniku.

    Teraz pytanie do Bubu - mając ten parametr, jaki test/log powinienem wykonać, żeby sprawdzić kata?
    Attached Files Attached Files

  6. #106
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    W zalaczeniu filmik Cieżko tam wsadzic aparat zeby co kolwiek mozna bylo nagrac :/


    http://www.4shared.com/rar/aaN0UFeO/VIS.htm

    Po naprawie czuć wyrażny wzrost ( skok ) mocy przy okolo 5,5 tys obr
    l
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  7. #107
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czyli te nasze alfy potrzebują trochę więcej troski o ich stan techniczny.

    - na filmie dość dobrze widać ten skok dzwigni sterowanej ręcznie i chyba potem podczas dodania gazu ( brak w moim PC dzwięku ).

    @krusz
    - parametry jakie logowałes są poprawne, jeśli to sonda post-cat.
    - ważne aby był odcinek OBD oraz odcinek na biegu jałowym, wtedy widać jak szybko katalizator się schładza.

    - tylko pamiętaj że nie wiemy jak ma być, dlatego muszą być zrobione takie same pomiary na innych autach aby można było porównać. !!
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-03-2012 o 07:46
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #108
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    W takim razie proponuje nowy test, poniewaz przydaloby sie to znormalizowac jakos.
    Test robimy w alfadiagu, chyba potrzeba kabla KKL, u mnie na elmie sie nie laczyl.
    Musimy logowac parametry 1. obroty, 2. temp. silnika. 3. napiecie sondy post cat, 4. temp katalizatora.
    Tutaj trzeba ustalic od czego zaczynamy. Poniewaz temp kata leca w dol na jalowych to moze powaznie wplynac na wynik. Moze najpierw 5 - 10min jalowych, potem test obd na 3000 rpm, proponuje dla ulatwienia 4 biegu. Przy czym rozpedzajac sie nie powinnismy wchodzic na wysokie obroty.

  9. #109
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ważne zaznaczenia jest , że napis sonda pre-cat dotyczy tak na prawdę sondy-post
    - taki misz-max.
    - może zaproponować jakąs metodę jak to sprawdzic aby wybrać poprawną sondę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #110
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    U mnie sa sondy po kolei jako
    pre cat 1
    pre cat 2
    pre cat 1- ktora tak naprawde jest post cat
    pre cat 2- nie istnieje
    Mozemy wykorzystac fakt.ze sonda post cat 2 nie istnieje wiec nie powinno.byc danych dla niej. Jak ja znajdziemy to wlasciwy post cat bedzie nad nia...

Podobne wątki

  1. Zawieszenie tylne - drążek post i ant
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2018, 21:16
  2. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 14:20
  3. Pomóżcie znaleźć mi jeden post
    Utworzone przez 156X w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory