Strona 17 z 62 PierwszyPierwszy ... 789101112131415161718192021222324252627 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 614

Temat: Alfa Romeo 159 TBi

  1. #161
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Bezwzględnie każdy serwis, niemal kazda naprawa, większosc częsci itd. wszystko to jest droższe do JTDm niż do TBi.
    Załóżmy, że JTD spali średnio 8l, a TBi 11-12l/100km.
    Przy rocznych 25.000km oszczędność wyjdzie jakieś 4500-6000zł.

    Nie sądzę, aby w jakimkolwiek porównaniu eksploatacja JTD była droższa. Tym bardziej, że TBi to taki a'la "benzynowy diesel".

  2. #162
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Załóżmy, że JTD spali średnio 8l, a TBi 11-12l/100km.
    Przy rocznych 25.000km oszczędność wyjdzie jakieś 4500-6000zł.

    Nie sądzę, aby w jakimkolwiek porównaniu eksploatacja JTD była droższa. Tym bardziej, że TBi to taki a'la "benzynowy diesel".
    Zgadza się. Tym bardziej, że koledzy często zapominają, że TBi jest tak samo wrażliwy na sposób, w jaki traktuje go kierowca, jak każdy diesel. Przykład: turbina. I tu i tu, jeśli będziemy niewłaściwie się z nią obchodzić, to padnie nam po jakimś czasie a koszty....uuuuu.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  3. #163
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    159SW 2.0JTDm(2012), 213Ps 420Nm
    Postów
    134

    Domyślnie

    Robię do 30 tyś rocznie, rozważałem zakup benzyny dla czystej przyjemności z jazdy. Po jazdach testowych stwierdziłem że nie warto, dodawać 3tyś rocznie za troszkę żwawsze auto i kręci się tylko do 5800. Testowe JTDm miała średnie spalanie 7,1 a TBi z ostatnich 724km miała 9,1. JTDm to udana konstrukcja i myślę że spokojnie 200tyś bezawaryjnie przejedzie.
    Poza tym dodam iż 2.0 TSI zrobił na mnie lepsze wrażenia niż TBI, większy zakres użytecznych obrotów, fajniejszy dzwięk i więcej frajdy z jazdy
    Ostatnio edytowane przez Andreus1979 ; 31-03-2012 o 07:18

  4. #164
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Koszty eksploatacji samochodu to nie tylko paliwo. Jak będziesz sprzedawał podliczysz sobie i może ci wyjśc, ze zapłaciłeś jednak drożej za JTDm.
    Bezwzględnie każdy serwis, niemal kazda naprawa, większosc częsci itd. wszystko to jest droższe do JTDm niż do TBi.

    Niestety nie masz racji. Turbina szybciej się wyłoży w TBi. Większa temperatura spalin, podobne jak w JTD ciśnienie doładowania - a więc większa szansa, że turbo w benzynówce padnie wcześniej. W JTD turbinę zrobisz za 1200 PLN + wymiana. W TBi - kto wie, czy nie będzie problemów z częściami do niej. Koła dwumasowe - obecnie tańsze są do JTD, niż TBi. Wtryskiwacze - ceny podobne. Sprzęgła - tańsze do JTD. Z prostego względu - nie ma do TBi żadnych zamienników i skazany jesteś na ASO. To tyle z rzeczy, które są w JTD wymieniane z racji ich zużycia eksploatacyjnego. Nie wiem, jakim cudem każda naprawa w JTD ma być droższa, niż w TBi, bo doświadczenie moje wskazuje, że spokojnie jestem każdą naprawdę JTD zrobić taniej, niż przy TBI (przy podobnym zakresie wymian).
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #165
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Tarnobrzeg
    Auto
    159SW 2.0JTDm(2012), 213Ps 420Nm
    Postów
    134

    Domyślnie

    No i jest nowiutka czarna 159 SW w SportPlusie z bixenonem, grzanymi fotelami itd. Zdecydowałem się jednak na Klekota (2.0JTDm 170Ps), choć musze powiedzieć że blisko mu do benzynki. Jest Cichutki, nie przenosi wibracjii, nawet się zbiera i fajnie pali. Ogólnie powiem że za te pieniążki nic "nowego" lepszego nie da się kupić!!! Autko genialne, piękne, prowadzi się rewelacyjnie. Pozatym dostajemy tyle klasy w cenie, której w innej marce w podobnych pieniążkach poprostu nie ma!!!
    Zakochałem się w Alfie, mam nadzieje że będzie to miłość odwzajemniona i żadnych psikusów mi nie zrobi.

  6. #166
    Użytkownik Świeżak Avatar loeb666
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    alfa 159 8V 09"
    Postów
    166

    Red face

    Cytat Napisał Andreus1979 Zobacz post
    No i jest nowiutka czarna 159 SW w SportPlusie z bixenonem, grzanymi fotelami itd. Zdecydowałem się jednak na Klekota (2.0JTDm 170Ps), choć musze powiedzieć że blisko mu do benzynki. Jest Cichutki, nie przenosi wibracjii, nawet się zbiera i fajnie pali. Ogólnie powiem że za te pieniążki nic "nowego" lepszego nie da się kupić!!! Autko genialne, piękne, prowadzi się rewelacyjnie. Pozatym dostajemy tyle klasy w cenie, której w innej marce w podobnych pieniążkach poprostu nie ma!!!
    Zakochałem się w Alfie, mam nadzieje że będzie to miłość odwzajemniona i żadnych psikusów mi nie zrobi.

    No to gratuluje kolego! Super autko, aż trochę zazdroszczę A ja dalej szukam swojej wymarzonej, na rynku wtórnym ciężko coś znaleźć odpowiedniego. Możesz powiedzieć w jakim kolorze kupiłeś? Życzę wielu tyś. km bezproblemowej jazdy.
    Pozdrawiam

    Aha doczytałem jaki kolor

  7. #167
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Rozkoszni jestescie
    kazda naprawa i serwis diesla jest droższy od benzyny, ale nie zaczynajmy znów tego bezsensownego sporu. OK, macie diesla, chwała wam. Pyrkajcie sobie. Po pyrkaniu idzcie do solidnego warsztatu i zapytajcie o porownanie cen wymian serwisowych i w ogóle, czegokolwiek co wymaga działania przy aucie i doliczcie sobie do rozkosznie niskiego kosztu paliwa.
    Nie wierzycie nadal, kupcie dowolne pismo z branzy moto, albo poszukajcie w archiwach, gdze są porównania kosztów eksploatacji diesla i benzyny tych samych aut.

    Na koniec stańcie zimą za swoimi autami i powdychajcie zapachy z zimnych silników oraz posłuchajcie rozkosznego klekotu.

    Argumenty ze turbina w TBI padnie szybciej jest nonsensem. Siliniki TBi jezdzą juz po drogach trzy lata, auta mają przebiegi ponad 100 tysiecy i nikt absolutnie nie wymieniał zadnej turbiny.
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  8. #168
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Nie wierzycie nadal, kupcie dowolne pismo z branzy moto, albo poszukajcie w archiwach, gdze są porównania kosztów eksploatacji diesla i benzyny tych samych aut.
    nie uwierze dopóki nie zobacze wybacz, ale tygodników typu AŚ i motor nie czytam.

    Co wliczasz w koszty eksploatacji? Wymiany olei, filtrów, pasków? Raczej nie bym nie uogólniał...

    ---------- Post added at 20:18 ---------- Previous post was at 20:15 ----------

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Na koniec stańcie zimą za swoimi autami i powdychajcie zapachy z zimnych silników oraz posłuchajcie rozkosznego klekotu.
    gdyby nie ten jak to wspomniałes "pyrkający, śmierdzący i ledwo sie kulający" diesel, pewnie byś nawet dzis nie myślał o 159 w tbi.... bo i tak nie wierze, ze go masz. Wiesz dużo gadasz niepotrzebnie sie przechwalasz, a konkretów jednak brak.

    ---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:18 ----------

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Po pyrkaniu idzcie do solidnego warsztatu i zapytajcie o porownanie cen wymian serwisowych i w ogóle, czegokolwiek co wymaga działania przy aucie i doliczcie sobie do rozkosznie niskiego kosztu paliwa.
    Co w twoim mniemaniu znaczy solidny warsztat? Chyba nie masz na myśli ASO? Tam gdzie ja jeżdze to słysze opinie, że w fiacie to udał sie jedynie silnik ........ pewnie wiesz jaki

  9. #169
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Rozkoszni jestescie
    kazda naprawa i serwis diesla jest droższy od benzyny, ale nie zaczynajmy znów tego bezsensownego sporu. OK, macie diesla, chwała wam. Pyrkajcie sobie. Po pyrkaniu idzcie do solidnego warsztatu i zapytajcie o porownanie cen wymian serwisowych i w ogóle, czegokolwiek co wymaga działania przy aucie i doliczcie sobie do rozkosznie niskiego kosztu paliwa.
    Nie wierzycie nadal, kupcie dowolne pismo z branzy moto, albo poszukajcie w archiwach, gdze są porównania kosztów eksploatacji diesla i benzyny tych samych aut.
    KAżda naprawa i serwis TURBOdiesla może być droższa od wolnossącej benzyny, ale będzie porównywalna do TURBObenzyny. Bo niby dlaczego miałoby być taniej? Obecnie turbodiesle i turbobenzyny mają podobnej żywotności turbosprężarki, bezpośrednie wtryski (z kosztownymi wtryskiwaczami), koła dwumasowe, równie skomplikowaną elektronikę, nie wiem więc, gdzie chcesz znaleźć tą rzekomą oszczędność przy serwisie auta benzynowego.

    Na koniec stańcie zimą za swoimi autami i powdychajcie zapachy z zimnych silników oraz posłuchajcie rozkosznego klekotu.
    To inna sprawa, równie dobrze można się spierać na zasadzie - stańmy na stacji benzynowej i porównajmy rachunki za tankowanie. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, ale porównując JTD do TBI pod kątem kosztów serwisu trochę się zagalopowałeś, uważając, że TBI będzie w serwisie tańsze. Nie będzie. Będzie wciągało dokładnie tyle samo pieniędzy, co diesel. Wyjątkiem będzie sytuacja, gdy przyjdzie Ci wymienić części, których do TBi nie ma w zamienniku (sprzęgło, dwumasa, wtryskiwacze) - wtedy JTD będzie tańszy. Normalna rynkowa zależność - podaż/popyt.

    Argumenty ze turbina w TBI padnie szybciej jest nonsensem. Siliniki TBi jezdzą juz po drogach trzy lata, auta mają przebiegi ponad 100 tysiecy i nikt absolutnie nie wymieniał zadnej turbiny.
    Nie jest nonsensem. Wynika to także z prostej sprawy - spaliny w benzynowcu mają wyższą temperaturę, a co za tym idzie - turbina się bardziej nagrzewa. Cudów nie ma - jeżeli tak samo będziesz traktował turbo w benzynowcu i w dieslu - dłużej przeżyje to z diesla. Wolniej się po prostu będą zużywały uszczelnienia i łożyskowanie, ze względu na korzystniejsze parametry pracy turbiny w turbodieslu. Jeśli nie wierzysz - to poczytaj sobie, dlaczego np. długo nie wprowadzano w benzynówkach turbin o zmiennej geometrii łopatek...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #170
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    KAżda naprawa i serwis TURBOdiesla może być droższa od wolnossącej benzyny
    Hmm...w przypadku Alfy z wylaczeniem V6

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory