Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: silnik 2.5 v6 lafa 156

  1. #1
    krachu
    Gość

    Domyślnie silnik 2.5 v6 lafa 156

    witam, wszystkich na forum
    jestem szczęśliwym posiadaczem 156 (a ściślej mówiąc dwóch - 1.6 ts i 2.5 v6) obie miały zerwany pasek rozrządu. tę pierwszą 1.6 ts już naprawiłem ale trafiła mi się ta druga 2,5 v6 więc pierwsza idzie na dawce.
    bo druga ma słabszą blachę i jest bardziej zaniedbana. ale za to bardziej wypasiona i czarna
    i teraz

    - mam pytanie odnośnie 156 2,5 v6 czy zawory ssące i wydechy są takie same jak w ts-ach (1.6-1.8-2.0-to samo) bo tego nie mogę nigdzie znaleźć?

    - ma ktoś może zawory do sprzedania (bo po naprawie ts skończyły mi się zapasy), pasek do 2.5v6 i uszczelki głowicy (obu)

    - pierścienie panewki jak w którymś z ts czy zupełnie inna bajka?

    z góry dziekuje za odpowiedź

    p.s.
    proszę nie pisać rad w stylu "TYLKO DRUGI SILNIK" bo to są rady pana Zdzisia co się trochę zna bo skończył samochodówkę i pracował w PKSie. mam swój plac z częściami w Łodzi i bardziej zależy mi na radach w stylu "zawory pasują od brava 1.6 16v lub od alfy 164 ...- czy coś w tym stylu"
    pozdro.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Wpierw rozbierz silnik i ocen co jest do roboty... pozniej bedziemy mysleli Mozesz poszukac mojego tematu o remoncie 3.0 V6, koszt samych uszczelek pod glowice to 500zl nie mowiac o reszcie
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #3
    krachu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Wpierw rozbierz silnik i ocen co jest do roboty... pozniej bedziemy mysleli Mozesz poszukac mojego tematu o remoncie 3.0 V6, koszt samych uszczelek pod glowice to 500zl nie mowiac o reszcie
    chłopie ogarnij sie!!!
    http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-...250065150.html
    70pln za uszczelkę

    widze że tu pomocy nie znajdę bo w innym świecie jesteśmy...

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał krachu Zobacz post
    chłopie ogarnij sie!!!
    http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-...250065150.html
    70pln za uszczelkę

    widze że tu pomocy nie znajdę bo w innym świecie jesteśmy...
    Nie w innym świecie tylko są "części" i części. AJUSy nie radzę kłaść, zwłaszcza na tylną głowicę która zawsze ma większy ukrop, niestety ale są to niskich lotów części, jak robisz dla siebie nie oszczędzaj na UGP bo zrobisz drugi raz porządnie ;] jak na handel to nie będę dalej komentował ;]

    Z zaworami będzie ciężko coś podpasować, mają 7mm trzonek, niezbyt często używany, do tego specyficzną średnicę grzybka i długość trzonka, te od wersji 2.5 występowały tylko i wyłącznie w silnikach 2.5 V6 24V w AR156/166.

    Zdejmij czapki, zobacz ile zaworów poległo, tam gdzie zawór dostał od razu do wymiany popychacz, z doświadczenia wiem że się poddają i nie kasują luzu potem. Po strzale rozrządu w tym silniku koniecznie trzeba obejrzeć dół silnika tj. minimum zmienić panewki korbowodowe, tego wału się nie szlifuje, więc żeby Ci to przy okazji nie przyszło do głowy!

    Remont V6 jest kosztowny niestety, najtaniej wyjdzie kupić sprawne głowice, zrobić płaszczyznę i poskładać.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał krachu Zobacz post
    chłopie ogarnij sie!!!
    http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-...250065150.html
    70pln za uszczelkę

    widze że tu pomocy nie znajdę bo w innym świecie jesteśmy...
    ok ogarne sie takze na moja pomoc juz nie licz panie madry
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    sokólsko lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 SCENIC
    Postów
    51

    Domyślnie

    zawory i cała reszta od ts tylko do ts.V6 ma wszystko inne.a ajuse to do simsona można zakładać.

  7. #7
    Firestone
    Gość

    Domyślnie

    Oszczędzaj i kombinuj dalej, a potem jak to Alfy się psują.

  8. #8
    krachu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Nie w innym świecie tylko są "części" i części. AJUSy nie radzę kłaść, zwłaszcza na tylną głowicę która zawsze ma większy ukrop, niestety ale są to niskich lotów części, jak robisz dla siebie nie oszczędzaj na UGP bo zrobisz drugi raz porządnie ;] jak na handel to nie będę dalej komentował ;]

    Z zaworami będzie ciężko coś podpasować, mają 7mm trzonek, niezbyt często używany, do tego specyficzną średnicę grzybka i długość trzonka, te od wersji 2.5 występowały tylko i wyłącznie w silnikach 2.5 V6 24V w AR156/166.

    Zdejmij czapki, zobacz ile zaworów poległo, tam gdzie zawór dostał od razu do wymiany popychacz, z doświadczenia wiem że się poddają i nie kasują luzu potem. Po strzale rozrządu w tym silniku koniecznie trzeba obejrzeć dół silnika tj. minimum zmienić panewki korbowodowe, tego wału się nie szlifuje, więc żeby Ci to przy okazji nie przyszło do głowy!

    Remont V6 jest kosztowny niestety, najtaniej wyjdzie kupić sprawne głowice, zrobić płaszczyznę i poskładać.
    super, dzięki
    uszczelką sie nie martwie, jak już mówiłem handluje częściami to coś sobie w hurtowni znajde w dobrej cenie (na pewno grubo poniżej 500pln - to był tylko przykład z allegro, niektórzy myślą że jak więcej wydadzą to bedą mieli lepsze auto)
    a co do dołu i wału to spoko, zawsze po strzale sprawdzam panewki (w alfie to zawsze po kupnie)
    wałów z zasady nie szlifuje albo nominał albo śmietnik.
    powiedz mi jeszcze czy szklanki od ts pasują czy też 2.5v6 i żaden inny?
    jeszcze raz dzięki
    pozdro

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Hydraulika jest 33x24mm [średnicaxwysokość], występowała w rodzinie silników 2.5/3.0/3.2 V6 24V AR164/156/166/Lancia Kappa plus do tego w 1.7 16V boxer AR 33/145/146
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    krachu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Hydraulika jest 33x24mm [średnicaxwysokość], występowała w rodzinie silników 2.5/3.0/3.2 V6 24V AR164/156/166/Lancia Kappa plus do tego w 1.7 16V boxer AR 33/145/146
    danke schön- jak to mówią włosi

    uszczelki już zamówilem glassera po 120pln za szt.
    najgorzej z zaworami bo są po 40 ss i 50 wd chyba będę musiał całe głowice na allegro kupić.
    zobaczę w weekend jak nie bedzie klientów to się za nią zabieram.

    p.s. szkoda że nie jest 3.2

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory