Strona 113 z 117 PierwszyPierwszy ... 1363103104105106107108109110111112113114115116117 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,121 do 1,130 z 1170

Temat: Rozmowa/dyskusja/pytania

  1. #1121
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomasz1600 Zobacz post
    tylko że 75 trochę kosztuje.
    i nie jest to projekt prosty w samym przeszczepie. Silnik od Fiata to może oklepany projekt ale jest najlepszy i wcale nie brakuje mu mocy jest to maksimum co mozna dać do poloneza a wiem co piszę bo miałem takiego poloneza którego sam przerabiałem: nie to zawieszenie, hamulce czy przeniesienie napędu (dyfer,półosie itd)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scannedimage_192.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	184.2 KB
ID:	52397   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scannedimage_4_190.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	194.1 KB
ID:	52398  
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 09-04-2012 o 10:59

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #1122
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Grubo, widać że ten Twój Pold to był wariat

  3. #1123
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Grubo, widać że ten Twój Pold to był wariat
    OJ był wariat, trzeba pamiętać że był to Poldek 1990 rok auto przerabiane w 1991 roku a miałem lat tyle co Wy teraz

    Aaaaa i od tego silnika rozpoczeła się moja fascynacja włoską motoryzacją i ukierunkowania się na silniki Alfy Romeo bo one były w tamtych czasach najmocniejsze i oto nastepny krok w tym kierunku
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scannedimage_17_814.jpg
Wyświetleń:	55
Rozmiar:	198.7 KB
ID:	52399   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scannedimage_2_198.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	245.2 KB
ID:	52400  
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 09-04-2012 o 11:14

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #1124
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Poszukaj sobie na internecie nawet tych oklepanych projektów ze silnikami 131 itp. Na początku zawsze jest malina później przychodzi czas na remont i robią się koszta, a tam nic nie przerabiasz po prostu wsadzasz. Pomyśl nad osprzętem tzn. alternator, pompa wspomagania prawdopodobnie silnik z osprzętem będzie za szeroki w stosunku do komory. Miskę oleju będziesz musiał spawać zupełnie od nowa, przerabiać smok pompy oleju. Termostat jest od strony skrzyni biegów jeśli skrzynia zostanie w oryginalnym miejscu pewnie będzie on zahaczał o ścianę grodziową. Normalne, że będziesz musiał spawać łapy silnika, być może robić nowe mocowania na nie w fartuchach z boku. Zostaje Ci jeszcze milion innych problemów, które napotkasz na drodze. Moim zdaniem jeśli się na to zdecydujesz rozgrzebiesz auto po czym jak 80% podobnych wydumek nie skończysz auta, a po kilku latach skończy na złomie.
    Kolega robi 125p i jeśli zająć się samym silnikiem to nic nie pasowało, nie pasuje oprócz samego słupka cała reszta mocowań, kolektorów jest do przerobienia. Roboty przed nim jeszcze od groma i już ma chwilę zwątpienia i braku chęci do dalszego dłubania.

    125p o którym pisałem
    Ciekawy Polonez 2,5 20vt

  5. #1125
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Andrzej, moja fascynacja Włoszczyzną przyszła od zakupu Alfy Wcześniej zawsze ich lubiłem ale od zakupu 155 wręcz uwielbiam, mają południowcy talent do włożenia serca w zwykłą maszynę

  6. #1126
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Zwykły remont takiego silnika potrafi zmęczyć człowieka i zruinować jego portfel. Kłopoty pojawiają się całymi stadami, znikąd i wcale nie jest łatwo je rozwiązywać. Silniki Alfy nie są bardzo powszechne a Włosi mało dbają o pełną dostępność części.
    Powiedz mi np. czy wał silnika DOHC Alfy można szlifować, czy nie? A w TSie jak to jest? Jeśli tak to do jakiego szlifu? Skąd wziąć panewki na szlif do TS-a?

    Remont z modami to kłopoty do kwadratu.

    Musisz mieć sporo kasy i baaardzo dużo determinacji żeby podjąć się swapa silnika do Poldżera i to mówię zupełnie serio. Pogadaj z Alfapierem jakie trudności wynikły przy swapie V6 do Alfy 155 - a więc do auta w którym taki silnik był zakładany.

  7. #1127
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    maicher, z tego co mi wiadomo 8V mają 'nieszlifowalny' wał podobnie jak V6 12V.

  8. #1128
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    maicher, z tego co mi wiadomo 8V mają 'nieszlifowalny' wał podobnie jak V6 12V.
    I to jest jak amen w pacierzu szkoda, że mechanicy/szlifierze myślą czasami inaczej...

  9. #1129
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    No widzisz, a takich problemów, gdzie każdy ma swoje zdanie, będzie przy swapie o wiele więcej.

  10. #1130
    Użytkownik Embrion Avatar Tomasz1600
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Brzostówka
    Auto
    FSO Polonez 1.6 GSI 1999r., FSO Polonez 1.5 1983r, Alfa 164 2.0TS
    Postów
    19

    Domyślnie

    Oj tam narzekacie. Przecież wy w swoich Alfach chyba też robicie remonty i jakoś jest to do zniesienia. O tym akurat nie wiedziałem, że wału w tych silnikach nie wolno szlifować.
    Jak się czegoś podejmuję to robię to do końca.

Podobne wątki

  1. Polary Alfaholików - DYSKUSJA
    Utworzone przez bobryt w dziale Sklep
    Odpowiedzi: 950
    Ostatni post / autor: 22-12-2022, 01:43
  2. Kalendarz Alfaholików 2015 - dyskusja
    Utworzone przez simeone w dziale Sklep
    Odpowiedzi: 812
    Ostatni post / autor: 27-01-2018, 10:06
  3. [145] Remont zawieszenia - dyskusja...
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 20:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory