Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Rozrząd

  1. #1
    Toofik
    Gość

    Domyślnie Rozrząd

    Cześć. Musze wymienic uszczelke pod głowicą w swojej 155 1.8 8v.
    Mam w związku z tym 3 pytania, zebym sobie nie robił niepotrzebnej roboty.
    1. czytałem tutorial z napinania łańcucha rozrządu. Pytanie jak go poluzować i czy jest potrzeba? bo może trzeba...
    2. ... rozpiąć łańcuszek? i potem po złozeniu zapiąć go spowrotem tak jak było?
    3. Nie mogę znaleźć schematu ustawiena rozrządu. Gdzie sa znaki? na wale pewnie znajde, ale gdzie szukać na wałkach? ma ktoś jakieś foto ze schematem?

    i jeszcze jedno. Tam w tutorialo o napinaniu łańcucha jest zdjęcie jakiejś sruby co to ją trzeba odkręcić żeby się napinacz poluzował. Ta śruba jest na bloku? czy na głowcy? Bo na głowicy to mam tylko taką dużą srube na imbus i ona tam trzyma widze tą zębatkę prowadzącą, czy tam napinającą, właśnie nie wiem..

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Opiszę Ci w wolnej chwili bo robiłem to u siebie 3 miesiące temu.

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Toofik Zobacz post
    1. czytałem tutorial z napinania łańcucha rozrządu. Pytanie jak go poluzować i czy jest potrzeba? bo może trzeba...
    Śruba(14mm) do luzowania czy też napinania łańcucha rozrządu jest od strony pasków w głowicy pod łapą silnika
    Cytat Napisał Toofik Zobacz post
    2. ... rozpiąć łańcuszek? i potem po złozeniu zapiąć go spowrotem tak jak było?
    Po zdjęciu pokrywy zaworów kręcisz silnikiem do momentu aż zapinka łańcucha pokaże się między wałkami rozrządu, ustawić na znakach, poluzować napinacz, przycisnąć łańcuch między wałkami aby sie zluzował, wtedy rozpinasz zatyczkę(uważać trzeba aby części zawleczki nie wpadły do silnika) zabezpieczyć łańcuch aby nie wpadł do środka
    Cytat Napisał Toofik Zobacz post
    3. Nie mogę znaleźć schematu ustawiena rozrządu. Gdzie sa znaki? na wale pewnie znajde, ale gdzie szukać na wałkach? ma ktoś jakieś foto ze schematem?
    Znaki są na stopkach i wałkach rozrządu

    Nie zrobisz tego sam jak widzę że jesteś słaby w te klocki
    bedziesz szukał śrub do odkręcenia głowicy bo dwie sa schowane a tak w ogóle daj sobie spokój nie dasz rady


    Tu masz troche fotek i opisu jak się odszukac z tą śrubą i jak postępować aby nie narobić bidy
    http://www.forum.alfaholicy.org/145_...ini_tutek.html
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 10-04-2012 o 19:39

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    Toofik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155;848985
    Nie zrobisz tego sam jak widzę że jesteś słaby w te klocki
    bedziesz szukał śrub do odkręcenia głowicy bo dwie sa schowane a tak w ogóle daj sobie spokój nie dasz rady


    Tu masz troche fotek i opisu jak się odszukac z tą śrubą i jak postępować aby nie narobić bidy:D
    [URL
    http://www.forum.alfaholicy.org/145_146_155/27851-naciaganie_lancucha_mini_tutek.html[/URL]
    Ciekawy jestem po czym wnosisz że jestem słaby w "te klocki". Nie jestem w stanie powiedzieć ile Ty naprawiłeś samochodów, ile rozebrałeś silników ale powiem Tobie że żaden z moich samochodów nigdy nie był naprawiany u mechanika - wszystko robie sam lub zpomocą ojca i brata którzy są mechanikami z wykształcenia i pasjii. W zeszłym roku własnymi rękami uturbiłem wolnossaka, od podstaw, w tym roku rozebrałem i złożyłem już dwa silniki, 5 lat temu mając 23lata w ciągu pół roku zrobiłem 3 swapy w 3 różnych autach w mojej rodzinie, tak więc następnym razem może ugryź się w język jeśli masz zamiar kogoś ocenić nie znając jego doświadczenia, i nie mam tu zamiaru się licytować kto ma jakie.
    W zeszłym roku wymieniałem silnik w swojej Alfie i 2 miesiące temu rozłożyłem go na czynniki pierwsze ( jak chcesz to Ci mogę przesłać zdjęcie jakie fajne rzeczy można zrobić z tłoków z Alfy ) i myśle że dam sobie rade z odkręceniem głowicy akurat.
    Moje pytanie raczej miało na celu dowiedzenie się co jest konieczne do odkręcenia i zrobienia, żeby niepotrzebnie nie narobić sobie roboty i nie rozkręcać czegoś co nie potrzeba, nie mart wsię jak bede wiedział co po kolei trzeba odkręcić to sobie odkręce. Najważniejsze teraz to tylko zeby mi ktoś powiedział gdzie są znaki na wałkach, ja sobie je znajde i ustawie. jak coś to mogę zejść do piwnicy i zrobić zdjęcie głowicy i wałków i tylko mi ktoś powie jak ustawić wałki, jak mają być ustawione znaki - nawet na zdjęciu niech mi narysuje.

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    OK nie denerwuj się
    Znaki masz na stopkach i na wałkach ssącym i wydechowym jak znasz się na silnikach to znajdziesz bo widac je gołym okiem.Tłok pierwszego cylindra ustawić w GMP
    Napisałem Ci dużo i mając pojęcie o silnikach powinieneś dać sobie radę
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 10-04-2012 o 20:45

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Znaki masz na środkowych stopkach, a jak będziesz kręcił to i na wałkach znajdziesz. Nie powinny Ci się idealnie pokrywać - dolotowy musi być wyprzedzony o około 3mm z tego co pamiętam. Na kole pasowym nie znajdziesz znaku, na zamachu jakiś jest ale ciężko dopatrzeć i nie ma odniesienia na bloku za bardzo, ja robiłem to z czujnikiem zegarowym ale najlepiej po prostu nie ruszaj wałem.

  7. #7
    Toofik
    Gość

    Domyślnie

    spoko andrew ja się nie denerwuje tylko tłumacze spokojnie że z żółtodziobem ne masz doczynienia
    Grzybek, i tak zrobie ustawie raz i nie bede wałem kręcił, zrzuce czapke i tak samo poskładam.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ja właśnie tak zrobiłem tyle że przy okazji wymieniałem jeden wałek więc miałem potem jeszcze robotę z dokładnym ustawieniem rozrządu.

Podobne wątki

  1. Rozrząd w 2.0 JTS
    Utworzone przez pawelcali w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 19:48
  2. Rozrząd
    Utworzone przez ukasz6200 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2014, 18:57
  3. [33] Rozrząd !!
    Utworzone przez Pol3wa w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 23:25
  4. Rozrząd
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2009, 07:25
  5. [146] Rozrząd 2.0 TS
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory