Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Przepływka - wykres, prośba o analizę

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie Przepływka - wykres, prośba o analizę

    2012_04_12_1.rar

    to jest wykres z FES`a. Zauważyłem duże różnice w wartościach masy powietrza potrzebnej i mierzonej.
    Przepływka do wymiany?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Ewidentnie źle mierzona ilość powietrza przez przepływomierz.

    Do wymiany!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Dzięki za szybką reakcję. Zdziwiło mnie to, że po odpięciu przepływki zwiększenie mocy nie było duże, i auto nie dymiło w ogóle.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    mam pytanie o wartosc "Air quantity signal", w polskiej wersji to zdaje sie "Masa powietrza AD/C", to jest napiecie na przeplywomierzu ?

    u kolegi na postoju jest 1,03 V i pozniej oscyluje od 2,5 V do 4 V, czy te wartosci sa ok ?

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Dołączam się do pytania kolegi Jacentego.
    Przepływkę już i tak zamówiłem chociaż ocena jej sprawności na podstawie wykresów z FES nie jest tak oczywista jakby się wydawało.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    mam coś co pomoże rozwiać wiele pytań.
    W moim przypadku Fiat ecu scan pokazywał bardzo duże różnice w masach powietrza. Skończyło się na wymianie przepływki zupełnie niepotrzebnie.
    W ostatnim czasie trafiłem na materiał BOSCH dotyczący przepływomierzy i ich parametrów roboczych w zależności od temperatury i napięcia na przepływomierzu.
    I co się okazało...., że FES źle podaje wartości (dobrze je mierzy ale nie przelicza). air intake mierzy w kg i zamiast to przeliczyć wyświetla w takiej postaci pod jednostką mg/cykl
    Natomiast Desired intake air quantity podaje już po przeliczeniu np 1200. I nagle po wykonaniu testu wydaje się nam, że mamy do kitu przepływomierz bo Intake air quantity mamy 60 a Desired intake air quantity 240. Jak przypasujemy wartość mierzoną w zależności od napięcia na przepływomierzu do tabelki w dokumentacji to nagle okazuje się, że 60 kg/h to jednaj jest około 240mg/cykl......

    Podsumowując błąd jest znany w programie FiatECUScan i podobno już dawno poprawiony. Jak się jednak okazuje nie do końca.
    Wieczorem podepnę link do dokumentacji przepływki (przepływek).
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 13-04-2012 o 10:08

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Większości przepływomierzy do chwili gdy nie ma ewidentnego błędu związanego z przepływomierzem, a jedynie różnią się masy, to podlega on czyszczeniu, a nie wymianie. Myślę tutaj o MAF, gdzie najczęściej jest zasyfiony termistor, "gorący" przewód lub oba na raz.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    @firstone
    no właśnie też natknąłem się na artykuł opisujący ten sam błąd FESW`a o którym piszesz. Przepływkę juz zamówiłem. Trudno.
    @sdero
    no niby można wyczyścić, ale po takim czyszczeniu nigdy nie wiadomo czy przepływka podaje prawidłowe parametry czy nie.

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał iwok Zobacz post
    no niby można wyczyścić, ale po takim czyszczeniu nigdy nie wiadomo czy przepływka podaje prawidłowe parametry czy nie.
    Przeciez nie zmieniasz wartości termistora ani nie przelutowujesz platynki No chyba, że urwiesz podczas czyszczenia.
    Natomiast znam przynajmniej kilka przypadków, że nowo kupiona przepływka przekłamywała lub miała znaczną bezwładność. Ot, silnik już nie działał tak samo. Do tej pory każde moje czyszczenie przepływki kończyło sie sukcesem. Nawet tych klapkowych z potencjometrami.
    Ale, jeśli ktoś woli wydać parę stówek na przepływkę...
    Ja tylko podpowiadam
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Zgadzam się z kolegą wyżej. Większość osób na forum traktuje przepływomierze jak jakąś kosmiczną technologię.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Logi z MES - prośba o analizę
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 01-03-2016, 15:17
  2. Prośba o analizę logów.
    Utworzone przez michal.115 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-10-2014, 17:39
  3. Prośba o analizę logów 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 06:27
  4. Prośba o analizę logów 1.9 jtd 16v 140km
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 11:59
  5. Prośba o analizę logów JTD 105km
    Utworzone przez mkenad w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 14:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory