Ja też zauważyłem jakiś wyciek.Życzliwy kolega powiedział " ooooo turbina do wymiany"
Co się okazało na "tym grubym wężu" nie było opaski zaciskowej, a druga była tak luźna że palcami można było ją podkręcić![]()
Ja też zauważyłem jakiś wyciek.Życzliwy kolega powiedział " ooooo turbina do wymiany"
Co się okazało na "tym grubym wężu" nie było opaski zaciskowej, a druga była tak luźna że palcami można było ją podkręcić![]()
Miałem dokładnie to samo- wymiana opasek i jest OK
Szymon
U mnie w zasadzie analogicznie. Jak przywiozłem auto to zauważyłem, że ten gruby przewód gumowy jest mocno spocony. Co się okazało ? Jedna z objemek była nie zaciśnięta tylko luźna. Założyłem objemkę od nowa, wytarłem ten syf na połączeniu przewodów i teraz jest praktycznie sucho.
Panowie nie wiem czy dobrze widziałem na zdjęciu, że to rura odmy z turbiny. Jeśli tak to praktycznie zawsze w każdym doładowanym dieslu przewód ten jest "przypocony" poprostu tak ma bycTakże nic strasznego, że jest ona wilgotna minimalnie
Chyba że już widnieje na niej gruba warstwa oleju z kurzem to może świadczyc, że coś się dzieje z turbiną.
Reasumując: jak to tylko przypocenie to spokojnie bez obaw tak ma byc![]()
Ciężko mi ocenić, czy to tylko przepocenie, bo jak widać na zdjęciu, trochę oleju jest też na tym pierścieniu, a czarny osad również częściowo na turbinie. Być może wystarczy docisnąć opaskę, jak niektórzy pisali. Spróbuję. W każdym razie trochę mnie uspokoiliście![]()
Dopisuję epilogByłem na "wiosennym" przeglądzie w ASO na 1-Sierpnia w Wawie. Panowie powiedzieli, ze owszem, turbina pracuje może nieco głośniej i dość mocno zapocona jest, ale wszystkie parametry w normie i na razie co najwyżej do obserwacji.
u mnie też zapocona jak na zdjęciach
Ja tez mam tak zapocona rure i moj mechanik mowi, ze tak ma byc i to calkowicie normalne przy mniejszym jak i wiekszym przebiegu.
Odgrzewam
Czy ktoś wie czy rura Turbo -> IC z 2.4 jest taka sama co w 1.9? Muszę swoją wymienić bo mi gryzon jakiś upier...