Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Zamiana turbiny z nowszego modelu 2,4 JTD

  1. #1
    bula81
    Gość

    Domyślnie Zamiana turbiny z nowszego modelu 2,4 JTD

    witam

    samochód to Alfa 166 2,4 JTD - 136KM 2000r
    mam pytanie do kogoś kto zetknął się z podobnym problemem, zmieniłem turbinę na teoretycznie taką samą ( też od silnika 2,4 JTD ) tyle że od modelu 156 i na pewno nowszego
    turbina wygląda identycznie ale brakuje na stronie wylotowej zaznaczonego w na zdjęciu miejsca do zamocowania krótkiej gumowej rurki, co dalej z tym zrobić ? zaślepić ? podłączyć w inne miejsce ? dorobić po stronie wylotowej taki element ?
    wszystko zostało już złożone, samochód odpala jeździ i zachowuje się normalnie (praca silnika itd)



    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1b07995a392f60a5.jpg
Wyświetleń:	418
Rozmiar:	111.9 KB
ID:	53068

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    moment moment. W silniku 136 km turbina jest ze zmienną geometrią ALE sterowana ciśnieniem. W tej aluminiowej stronie turbiny ( strona zimna ) jest wirnik który wytwarza ciśnienie i to właśnie ciśnienie idzie wężykiem go gruchy ( zarysowałem go na czarno ) i to ono rusza zmienną geometrią. Im więcej gazów wylotowych na stronie ciepłej tym szybciej kreci sie wirnik strony zimnej i tym większe ciśnienie a co za tym idzie tym większe wychylenie dźwigni zmiennej geometrii.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1b07995a392f60a5.jpg
Wyświetleń:	567
Rozmiar:	136.4 KB
ID:	53086
    Jeżeli nie masz tego elementu to auto powinno wchodzić w tryb awaryjny spowodowanym przeładowaniem turbiny.

    podsumowując - masz złą turbinę.

    a jak wszystko jak OK to chyba czary
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 15-04-2012 o 19:03

  3. #3
    bula81
    Gość

    Domyślnie

    ale silnik pracuje normalnie, nie zapala się żadna kontrolka świadcząca o jakimkolwiek błędzie, inna sprawa to taka że w tym modelu turbiny który mam nie ma żadnego wyjścia na wężyk który sterował by pracą.
    a swoją drogą na czym polega "zmienna geometria" skoro łopatki w turbinie po żadnej stronie nie wyglądają jak by miały zmieniać swoją "geometrie" ?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    to nie łopatki które widać się ruszają. pod muszlą w środku są zapadki sterujące przepływem powietrza i to jest zmienna geometria.

    http://www.godula.pl/index1.php?page...n=det&artid=50

    zrób fotkę tej turbiny co ją założyłeś

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Kolego, autko może będzie Ci jeździć "poprawnie" i nawet będzie ładować ciśnienie, jednak będziesz miał przeładowanie turbiny jak będziesz mocniej "depać w gaz".

    Właśnie wspomniana gruszka, steruje "łopatkami" i jak ciśnienie doładowania wzrasta, wówczas zmienia ona te łopatki tak, żeby nie nastąpiło przeładowanie i w ten sposób nigdy nie przekroczysz 2,3 bara (1,3 doładowanego).
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  6. #6
    bula81
    Gość

    Domyślnie

    a jeśli po stronie "zimnej" wywiercę otwór założę końcówkę identyczną jak na pierwszym załączonym zdjęciu i połączę obydwa elementy jak narysował pampik to wtedy będzie wszystko ok ?

    ---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 21:17 ----------

    wychodzi na to ze turbina która była wcześniej przy tym silniku to model o takim oznaczeniu według ePER 10252/01 symbol M20 - 2400 JTD CF2 140 CV i sterowanie geometrią odbywało się przez ciśnienie doładowania.(jeśli w ogóle było...zmienna geometria była od modelu silnika CF3 )
    a model założony aktualnie to M21 lub M22 , pytanie teraz czy sterowanie turbiną też realizowane jest przez ciśnienie doładowania czy w inny sposób ?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Zrób zdjęcie tej która masz. - zeby zobaczyc jak wygląda sterowanie gruchą. Ja mam 136 km i to garret 454150-5. To jest oznaczenia jakim sie posługuje garret.

    I wszystkie 2.4 JTD miały turbine ze zmienna geometria! Wszystkie! Tylko pierwsze byłby sterowane ciśnieniem z muszli a nowe elektrycznie

  8. #8
    bula81
    Gość

    Domyślnie

    jeszcze jedna sprawa , czy ta "grucha" do której należy podłączyć wężyk nie nazywa sie czasem "wastegate" i to do niej należy podłączyć przewód z nadcisnieniem w wypadku tej turbiny, element "wastegate" odpowiada tutaj za wypuszczenie "bokiem" części spalin żeby właśnie nie przeładować ciśnienia turbiny

    poprawcie mnie jeśli coś źle kombinuje . . .

    ---------- Post added at 22:17 ---------- Previous post was at 22:15 ----------

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Zrób zdjęcie tej która masz. - zeby zobaczyc jak wygląda sterowanie gruchą. Ja mam 136 km i to garret 454150-5. To jest oznaczenia jakim sie posługuje garret.

    I wszystkie 2.4 JTD miały turbine ze zmienna geometria! Wszystkie! Tylko pierwsze byłby sterowane ciśnieniem z muszli a nowe elektrycznie
    właśnie wychodzi na to że mam tą pierwszą wersje (kwiecień 2000 a zmienna geometria była od września 2000) sterowaną ciśnieniem z muszli, czy kolejne generacje też były sterowane nadciśnieniem czy trzeba założyć dodatkowe elementy sterowania tą turbiną

  9. #9
    jurek1980
    Gość

    Domyślnie

    Witam wszystkich uczestników tego forum.
    Tak się składa, że naprawiam wraz z bula81 ten samochód. Rozróżnijmy może dwa pojęcia, czym innym jest zmienna geometria turbiny, czym innym jest regulacja ciśnienia doładowania poprzez zawór overboost. Jak widać na załączonym obrazku nie wszystkie modele tego samochodu miały zmienną geometrię turbiny, gdyż zamontowana oryginalnie jej nie posiada. Posiadała tylko zawór overboost w dodatku nie regulowany elektronicznie tylko poprzez ciśnienie z doładowania. Zasadnicze pytanie jest czy w zamontowanej obecnie turbinie ( również bez zmiennej geometrii) można gdzieś podłączyć przewód ciśnieniowy do zaworu aby działał poprawnie. W tej turbinie nie ma miejsca - króćca na wylocie do intercoolera. Tak więc sterownie dla tej turbiny jest inne. Czy ktoś robił tego typu modyfikację? Czy zawór dla tej turbiny regulowany jest pod czy nadciśnieniem? Jak dla mnie to dopóki nie podłączy się zaworu ciśnieniowego to jest on w pozycji raczej nie doładowania niż przeładowania. Co w przypadku gdyby taki przewodzik się zepsuł? Silnik po kilku kilometrach przeładowany ciśnieniem doładowania uszkodził by się? Przecież to nie logiczne.
    Zamontowana turbina najprawdopodobniej powinna być już sterowana poprzez element elektroniczny. Pytanie czy daje on ciśnienie czy podciśnienie?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    Wszystkie turbiny montowane w AR z silnikami 2,4 JTD miały zmienną geometrię ( w lanciach i fiatach już nie koniecznie)- różniły się tylko sposobem sterowania. W silnikach 136KM siłownik (grucha) zasilany był cisnieniem doładowania, a w późniejszych wersjach podciśnieniem doprowadzanym poprzez zaworek overboost. Można sobie założyc turbinę bez podpinania sterowania do zmiennej geometrii, kierownice są wtedy ustawione w skrajnym położeniu (chyba że są zapieczone), które albo będzie wywoływac przeładowanie, albo silnik bedzie słaby w dolnym zakresie obrotów.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 17-04-2012 o 12:07
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [GTV] Zwrotnica z nowszego modelu a czujnik abs.
    Utworzone przez Speed223 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-02-2015, 10:05
  2. Czy da się założyć maglownicę nowszego typu ??
    Utworzone przez Mariusz_91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 23:45
  3. Wykladzina od modelu sprzed fl do modelu po fl??
    Utworzone przez Wielki Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 17:07
  4. [75] Oznaczenie modelu
    Utworzone przez Paproch w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 21:20
  5. Zamiana zwykłych lamp na ksenony w modelu po lifcie.
    Utworzone przez dddarekj w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-10-2007, 20:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory