Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Dziwne gaśnięcie JTD

  1. #1
    irekg1111
    Gość

    Question Dziwne gaśnięcie JTD

    WITAM WSZYSTKICH I PROSZĘ O POMOC WSZYSTKICH KTÓRZY ORIETUJĄ SIĘ W TYM TEMACIE.
    MAM ALFE 166 2001R. 2.4JTD 136KM.

    WSZYSTKO ZACZĘŁO SIE JAKIEŚ 2 MIESIACE TEMU KIEDY TO MOJA ALFA ZGASŁA PORAZ PIERWSZY PODCZAS JAZDY. PO PODŁĄCZENIU KOMPA
    OKAZAŁ SIĘ JEDEN BŁĄD P0191 I WYŚWIETLA SIĘ DO TEJ PORY. SWOJĄ PRZYGODE ZACZĄŁEM OD WYMIANY FILTRA PALIWA- NIC NIE POMOGŁO,
    W NASTEPNEJ KOLEJNOŚCI WYMIENIŁEM POMPE PALIWA W ZBIORNIKU- NIC NIE POMOGŁO, NASTEPNIE WYMIENIŁEM REGULATOR CIŚNIENIA NA POMPIE KTÓRY BYŁ Z TEGO WSZYSTKIEGO NAJDROŻSZY- I POMOGŁO ... NA TYDZIEŃ ZROBIŁEM 1000KM I WCIĄŻ TO SAMO. SPRAWDZAŁEM CIŚNIENIE NA LISTWIE NA WOLNYCH OBROTACH WACHAŁO SIĘ MIEDZY 390 A 400. PODMIENIŁEM NAWET CZUJNIK CIŚNIENIA NA LISTWIE Z TYMI SAMYMI NUMERAMI ALE OD LANCI KAPPY- I TEZ TO NIC NIE DAŁO. PRACA SILNIKA JEST JAK LOTERIA CZASAMI ZGAŚNIE PODCZAS WYPRZEDZANIA PRZY 120KM/H A CZASAMI NA ŚRODKU NAJBARDZIEJ RUCHLIWEGO SKRZYŻOWANIA, CZASAMI NIE ODPALA WCALE A CZASAMI Z PÓŁOBROTU I NIE WAZNE CZY JEST CIEPŁY CZY ZIMNY. KIEDY ODPALI NA DESCE JEST CZYSTO A KIEDY MA ZGASNAC WCZESNIEJ 10 SEKUND ZAPALA SIĘ MARCHEWA I CISZA.. KIEDY ZNÓW PODŁĄCZE KOMPA - JEDEN BŁĄD P0191. CZY JEST KTOŚ W STANIE MI PORADZIĆ GDZIE SZUKAĆ PRZYCZYNY, CO SPRAWDZIC, WYMIENIC, WYCZYŚCIĆ... CHOĆ CZYSCIŁEM REGULATOR, I FILTER NA POMPIE W ZBIORNIKU NIC TO NIE ZMIENIA. KTÓREGOŚ RAZU KIEDY ZGASŁA ODKRĘCIŁEM CZUJNIK NA LISTWIE I NAWET JEDNA KROPLA ROPY NIE WYPŁYNĘŁA....
    Z GÓRY DZIEKUJE TYM KTÓRZY ZMARNUJĄ TROCHE CZASU NA MÓJ PROBLEM..

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Kolego wpisz w szukajce "Czujnik położenia wału korbowego" Jeżeli powymieniałeś tyle gratów i nic to nie dało to prawdopodobnie może to byc ten czujnik. Sam to przechodziłęm i wymiana pomogla.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sek300
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    Było AR 156 1,9 jtd 8V'99 Jest AR 166 2,4 jtd 20V FL'05
    Postów
    83

    Domyślnie

    Tez mialem podobne objawy w 156 (nieoczekiwane gasniecie) i powodem byl czujnik. Komp wyswetlal mi wtedy bledy przeplywki ogra i jeszcze ze 2 inne nie zwiazane z czujnikiem po wymianie problem zniknal, a ja zajelem sie pozostalymi bledami

  4. #4
    irekg1111
    Gość

    Domyślnie

    Ok dzięki za porade zajme sie tym. no i rozumiem że orginał będzie najlepszy w tym wypadku? wiec do roboty-po wymianie czujnika odezwe się.. pozdrawiam..

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Koszt czujnika to "sto coś" plnów i wymiane można samemu przeprowadzić. Nie chće CI mieszac bo mechanikiem nie jestem, najlepiej otwórz wieczorem browara usiadz przed kompem i poszukaj info nt. tego czujnika na forum- to dość popularna bolączka leciwych JTD i tematów jest masssssssssssaaa..

  6. #6
    irekg1111
    Gość

    Domyślnie

    dziś kupiłem czujnik boscha 85zł w inter carsie jutro wymienie iiii zobaczymy... tym czasem wyjąłem stary znajdował się pod rozrusznikiem od strony grodzi..

  7. #7
    Sam07
    Gość

    Domyślnie

    Na wstępie jako,że jest to mój pierwszy post na forum chciałbym wszystkich przywitać.

    Podłączam się pod temat żeby nie zakładać nowego,a mam podobny problem, przeczytałem już naście wątków o podobnej tematyce i za każdym coraz bardziej "głupieje".

    Zacznę od tego, że moje auto to AR166 2,4 JTD 99' - nie mam jej długo ale zrobiłem już parę tyś. km i jakoś problemów nie miałem,
    stało się to podczas jazdy, na autostradzie przy prędkości licznikowej 230 pedał gazu miałem wciśnięty na ok 50-60% i jechałem chwile z taką prędkością, następnie podczas wciśnięcia pedału do oporu po ok 0,5sek. silnik zgasł, siłą rozpędu dotoczyłem się do zjazdu po czym próbowałem go odpalić - kręciłem rozrusznikiem 4 razy po ok. 5 sek. i dopiero wtedy odpalił, przejechałem spokojnie parę km zatrzymałem się i przygazowałem mu trochę do ok 3700 obr. i wtedy zgasł, potem podczas powrotu do domu silnik gasł praktycznie co chwilę zawsze przy dynamiczniejszym przyśpieszaniu ( ale nie pedał wciśnięty do oporu) i zwykle ok 2tys. obr. - chociaż można było czasem rozkręcić silnik do 2700 obr. i nie zgasł ale to bardzo sporadycznie. Silnik gaśnie nieregularnie, może to być co paredziesiąt sek, jak i parę minut jazdy. Dodam,że podczas gdy się to stało na autostradzie w zbiorniku chwile wcześniej zaświeciła się rezerwa - chociaż to chyba nie miało wpływu. Samochód nie miał wcześniej żadnych problemów z elektryką chociaż po oględzinach kabli od czujników - zwłaszcza wału,że było tam coś kombinowane niezbyt profesjonalnie. ( do żółtego kabelka (od czujnika położenia wału) był przylutowany 6cm kabelek, który się urwał na drugim końcu - miejsca gdzie mógłby być przylutowany nie zlokalizowałem - ktoś ma pomysł na tą zagadkę?
    Wracając do tematu gaśnięcia: błąd który mi wyrzuca to P0191 czyli ciśnienie w listwie wtryskowej, poza tym jest błąd EGR - ten mam zaślepiony od początku. więcej błędów podczas gaśnięcia nie ma. Jak zgaśnie podczas jazdy to świeci się również marchewka ( po pierwszym zgaśnięciu na autostradzie i paru kolejnych nie wyświetlała się!), marchewka świeci cały czas - również podczas pracy silnika po ponownym odpaleniu - skasowanie błędu powoduje,że przestaje świecić. Po zgaśnięciu samochód można odpalić raczej bez problemu - czasem zdarza się ,że od razu jak chce go odpalić to nie chce i trzeba poczekać parenaście sekund.
    Wolne obroty falują - a ciśnienie jakie wtedy pokazuje komp. to ok 185 - 220 bar - po rozgrzaniu różnica jest trochę mniejsza i obroty tak nie falują - nadal jest ok 205bar bez dodawania gazu.
    Na postoju silnik nie gaśnie (nieważne czy stoi długo na wolnych obrotach czy się "gazuje"! - gaśnie tylko podczas jazdy!!
    Odpięcie czujnika ciśnienia powoduje że samochód nie gaśnie i można nim jeździć normalnie, ale "nie ma mocy" i żeby odpalił trzeba potrzymać rozrusznik dłużej niż gdy czujnik jest podpięty. Obroty przy odpiętym czujniku nie falują!
    przeczyściłem regulator ciśnienia w pompie i wymieniłem oringi - chociaż nie były w bardzo złym stanie (czy jest jakiś sposób na sprawdzenie poprawności działania tego regulatora?). Pompę w zbiorniku słychać jak pracuje, dzisiaj mam zamiar zrobić test przelewów wtryskiwaczy.

    Od momentu pierwszego zgaśnięcia spaliny śmierdzą i troszkę podkapca.
    Interesuje mnie czy w przypadku uszkodzenia czujnika położenia wału po odłączeniu czujnika na listwie silnik ma prawo pracować normalnie (nie gasnąć) oraz czy uszkodzenie tego czujnika pokazałby komputer w błędach. Niechciałbym go wymieniać na darmo.
    Moment ,w którym silnik zgasł pierwszym razem pozwala sądzić,że uszkodzeniu uległ jakiś element mechaniczny ukł. paliwowego, może poprostu nie wytrzymało coś ciśnienia.

    W momencie gdy silnik gaśnie ciśnienie paliwa spada, a "otwarcie" zaworu regulatora dąży do 100% - mam wykres pokazujący ten moment.

    Proszę o jakieś porady. pzdr

    Kolor zielony na wykresie to: ciśnienie paliwa - regulator, (min 0%, max 100%)
    czerwony - ciśnienie paliwa - sygnał (min. 0503V - max 2,664V)
    niebieski - ciśnienie paliwa, (min. 1,8 - max 635,5 bar)
    pomarańczowy - jakość sygnału powietrza. (min. 1,048 - max. 3,583V)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC00141.jpg
Wyświetleń:	183
Rozmiar:	84.1 KB
ID:	53482  
    Ostatnio edytowane przez Sam07 ; 20-04-2012 o 12:23 Powód: Brak opisu wykresu

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    mi przyszło do głowy przestawienie rozrządu ale może wypowie sie ktos jeszcze

  9. #9
    Sam07
    Gość

    Domyślnie

    Nie za bardzo wiem jak miałoby to wyglądać, rozwiń swoją myśl. Objawy raczej nie wskazują na przesunięcia w rozrządzie - wtedy kaprysiłby raczej ciągle, a tak nie jest.



    Edit:

    Jestem po teście przelewowym, który wyszedł następująco:
    czas trwania: 2,5min. - wolne obroty - test z podpiętym czujnikiem
    (od rozrządu)
    1: 15ml
    2: 16ml
    3: 16ml
    4: 19ml
    5: 16,5ml

    Czy mam się martwić czwartym wtryskiwaczem?

    Nieustannie czekam na wieści od irkag1111 czy pomogła wymiana czujnika w jego przypadku.
    W którym intercarsie kupiłeś ten czujnik? Patrzyłem teraz do nich na stronę i kosztuje ok. 120zł
    Ostatnio edytowane przez Sam07 ; 20-04-2012 o 17:20

  10. #10
    irekg1111
    Gość

    Domyślnie

    Witam chciałbym serdecznie podziekować wszystkim szczególnie tym którzy odpisali na mój post, a zarazem prosić innych o pomoc ponieważ ich teoria legła w gruzach no i niestety po wymianie czujnika połżenia wału nic się nie zmieniło. Może niektórych zaskocze ale prowadze warsztat i z tym autem mam niezły problem, niestety na jtd nie znam się aż tak bardzo no a chętnie zdobęde jakieś nowe doświadczenie w tym kierunku.. co do czujnika to mam dobry rabat w IC a ceny we wszystkich są podobne. Kolego ta stronka która jest w internecie przedstawia ceny detaliczne dla przecietnego człowieka a stany magazynowe sa niestety z centrali.. czekam na jakieś nowe propozycje..

Podobne wątki

  1. Gaśnięcie na wolnych obrotach, 156 2.0 jts
    Utworzone przez kogucinski w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 16:11
  2. Falowanie obrotów i gaśnięcie ar 166 2.0 TS Pomocy
    Utworzone przez MackoWR w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-11-2014, 17:26
  3. Skrzyżowanie / hamulce = gaśnięcie silnika
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 12:12
  4. [145] Gaśnięcie
    Utworzone przez dzida84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-06-2010, 17:34
  5. [33] Dziwne gaśnięcie silnika???
    Utworzone przez Scuderia w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 11:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory