Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Temat: Wymiana wahaczy górnych - niepowodzenie.

  1. #31
    Użytkownik Świeżak Avatar mbos
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Porsche 911 3.4l, Obecna: AR 159 1.9 8V JTDm, Renault Clio Extreme
    Postów
    114

    Domyślnie

    Idealnie jednak jeszczene nie jest. Podczas gwatownego skrętu gdzie auto się odchyla słychać "Stuk", to samo jak zjeżdżam z krawężnika (raczej wypustki na drodze), też słychać "stuk", macie jakieś pomysły ?

  2. #32
    Użytkownik Embrion Avatar buszmeno
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Piła/Wysoka
    Auto
    156 1.9 jtd sw 00r.
    Postów
    183

    Domyślnie

    a wiesz kolego ze mam nieorginalny zapas i musiałem wykręcić te bolce jutro wkręcę z powrotem w zapasie zawsze mozna wywiercić otwór na bolec

    a co do stuków po kompletnej wymianie wahaczy z przodu tez jak przejeżdzając przez tory to słyszałem stukanie mechanik powiedział mi że mam już słabe amory niestety jeszcze ich nie wymieniłem teraz po przejechaniu prawie 70tyś km czeka mnie znowu akcja wahacze i chyba skusze sie na amory
    Ostatnio edytowane przez buszmeno ; 20-04-2012 o 22:05

  3. #33
    Użytkownik Świeżak Avatar mbos
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Porsche 911 3.4l, Obecna: AR 159 1.9 8V JTDm, Renault Clio Extreme
    Postów
    114

    Domyślnie

    Cytat Napisał buszmeno Zobacz post
    a wiesz kolego ze mam nieorginalny zapas i musiałem wykręcić te bolce jutro wkręcę z powrotem w zapasie zawsze mozna wywiercić otwór na bolec

    a co do stuków po kompletnej wymianie wahaczy z przodu tez jak przejeżdzając przez tory to słyszałem stukanie mechanik powiedział mi że mam już słabe amory niestety jeszcze ich nie wymieniłem teraz po przejechaniu prawie 70tyś km czeka mnie znowu akcja wahacze i chyba skusze sie na amory
    Sam już nie wiem amorki w sumie do wymiany też bo około 58% mam sprawności..

    Skręcę drugą stronę i zobaczę.

    Ten efekt przy hamowaniu u mnie w 100 procentach był zależny od tego ze resztka bolca zamiast trafić w otwór w tarczy, znalazła się pod tarczą i w tym miejscu nie przylegała do piasty.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał buszmeno Zobacz post
    co do stuków po kompletnej wymianie wahaczy z przodu tez jak przejeżdzając przez tory to słyszałem stukanie mechanik powiedział mi że mam już słabe amory
    Prędzej stawiałbym na gumy stabilizatora.

    Cytat Napisał buszmeno Zobacz post
    a wiesz kolego ze mam nieorginalny zapas i musiałem wykręcić te bolce jutro wkręcę z powrotem w zapasie zawsze mozna wywiercić otwór na bolec
    Rok jeżdżę bez tych bolców i nigdy żadnego problemu z tym nie miałem.
    A koła często zdejmowane były.
    Możliwe że coś wpadło pod tarczę i dlatego tak sie działo.
    Teoretycznie tarcza jest dociskana śrubami od kół. i gdyby była krzywo koło naszłoby krzywo na piaste i odstawało na śrubach.
    147 powodów do zadowolenia

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Też maiłem sport packa i robiłem to bez problemów.
    To ja nie wiem, jak Wy to robicie.
    Ja nie dałem rady wyjąć wspornika bez ściśnięcia sprężyny.

  6. #36
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,536

    Domyślnie

    Kolega pisał,ze bolec miał ułamany i wystawał kawałek ponad piastę.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #37
    Użytkownik Świeżak Avatar mbos
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Porsche 911 3.4l, Obecna: AR 159 1.9 8V JTDm, Renault Clio Extreme
    Postów
    114

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Kolega pisał,ze bolec miał ułamany i wystawał kawałek ponad piastę.

    Dokładnie tak i gdy owy kawałek bolca nie trafił w otwór w tarczy (tak jak na zdjęciu) to znalazł się ten kawałek bolca pod tarczą i odstawił tarczę o tą odległość i tarcza leżała nie równo.

    Kolego Buszmeno, miałem w 100 % takie same objawy jak Ty tak więc szukaj przyczyny w tarczy, nie zagłębiaj się w inne elementy IMO.

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał mbos Zobacz post
    Dokładnie tak i gdy owy kawałek bolca nie trafił w otwór w tarczy (tak jak na zdjęciu) to znalazł się ten kawałek bolca pod tarczą i odstawił tarczę o tą odległość i tarcza leżała nie równo.
    To w jaki sposób dokręcone zostało koło ?
    jakoś nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić żeby dokręcić koło z krzywą tarczą która nie przylega do piasty
    Nie twierde ze to nie możliwe ale musiało to być widać Tak przynajmniej mi sie wydaje
    147 powodów do zadowolenia

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar Cool_Kid
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 145 1,8 T.S 144KM - nero - 1998r. / Giulietta Veloce 2,0 JTDm 170KM - etna nero - 2012r.
    Postów
    593

    Domyślnie

    Cytat Napisał mbos Zobacz post
    Idealnie jednak jeszczene nie jest. Podczas gwatownego skrętu gdzie auto się odchyla słychać "Stuk", to samo jak zjeżdżam z krawężnika (raczej wypustki na drodze), też słychać "stuk", macie jakieś pomysły ?
    Może to zabrzmi naiwnie, ale zanim zaczniesz wydawać kasę na części sprawdź dokręcenie amortyzatora na centralnej śrubie (od góry). Szwagier w toyocie niepotrzebnie wymienił wahacze, gumy stabilizatorów, łączniki i inne badziewia, a okazało się, że ma poluzowaną właśnie tą śrubę. Objawy dokładnie takie same: zjazd z krawężnika - stuk, ostry skręt - stuk.

    145 1,8 TS 144KM - nero - 1998
    Giulietta Veloce 2,0JTDm 170KM - etna nero - 2012
    "Jak wszyscy wiemy moderator zawsze punkt znajdzie, więc lepiej nie fikać. I tyle w temacie." - Wrażliwy Administrator.

    http://i.imgur.com/m4g6E.jpg

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar mbos
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Porsche 911 3.4l, Obecna: AR 159 1.9 8V JTDm, Renault Clio Extreme
    Postów
    114

    Domyślnie

    Mattom - poprawiłem tarczę, reszta bolca wskoczyła w otwór w tarczy - hamuje poprawnie, brak piszczenia i drgania kierownicą

    Cool_Kid Wydaje mi się że znalazłem przyczynę stuków. Odkręciłem obydwa przednie koła, Jedną ręką chwyciłem drążek kierowniczy, drugą kierownice, ruch prawo lewo kierownicą i ostre stuki w maglownicy. Gorzej bylo jak docisnąłem drążek "do dołu" miałem wrażenie jakby zęby na zębatce maglownicy się blokowały. Dziwne uczucie.

    Co dziwne, maglownica regenerowana około 1.5 mca temu. Około 1300 Km temu..
    Jutro zadzwonię z reklamacją maglownicy.

Podobne wątki

  1. samodzielna wymiana wahaczy górnych
    Utworzone przez bejo911 w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-09-2014, 01:21
  2. Wymiana wahaczy górnych przednich
    Utworzone przez kolos22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 20:11
  3. Wymiana wahaczy tylnych górnych - "banany"
    Utworzone przez yago_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-08-2013, 20:20
  4. [147 156 166] tuleje górnych wahaczy
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-11-2009, 22:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory