Jedną z prostszych metod jest dodanie do układu dolotowego silnika Diesla niewielkiej ilości gazu (do 30%). Pozwala to na skuteczne usunięcie cząstek stałych ze spalin. Jest to szczególnie istotne w pojazdach eksploatowanych w miastach (autobusy miejskie, pojazdy komunalne). Dodatkową korzyścią, szczególnie istotną dla użytkowników, jest obniżenie kosztów eksploatacji, co jest związane z zastąpieniem części dawki oleju napędowego gazem. W ten sposób zasilany silnik ma również wyższe parametry trakcyjne (moc i moment obrotowy). Sumaryczne zużycie paliwa (olej napędowy + gaz) jest około 5% mniejsze w stosunku do pracy silnika z wykorzystaniem wyłącznie ON.
Systemy tego typu nie wymagają żadnych zmian konstrukcyjnych w jednostce napędowej. Dodany do układu dolotowego gaz, zwiększający parametry silnika powoduje, że kierowca w mniejszym stopniu naciska pedał przyspiesznika. Z tego faktu oraz z niższej ceny gazu, który zastępuje część dawki oleju napędowego wynika oszczędność z zastosowania takiej instalacji.