Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Czy takie powinno być przyśpieszenie ?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    U mnie już tak przy 1800 rpm dostaje kopa a wg instrukcji max moment obrotowy dostaje przy 2000 rpm.

    Także normalnie masz.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM 2003r.
    Postów
    80

    Domyślnie

    to na jakich obrotach jeździć zeby nie męczyć silnika a zarazem było ekonomicznie ?

  3. #13
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Turbo powinno się załączyć i dmuchać porządnie już od 1800,1900obr/min. Ekonomiczna jazda wg kompa to jazda z włączoną turbiną i lekkim muskaniem gazu, czyli jazda tak od 2000obr- 2500. Jednak aby nie zapiec sobie zmiennej geometrii należałoby co jakiś czas przegonić bellę na wyższych obrotach. Pozdro

  4. #14
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Co wy z tym załączaniem turba? Turbospręzarka działa cały czas nie jest odłączna/wyłączana/czy co tam jeszcze podczas pracy silnika...

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Ekonomiczna jazda pomiędzy 2000 a 2500 tys? nie za wysoko trochę? może się nie znam... Po prostu wydaje mi się wysoko jak dla diesla jesli chodzi o eco... w instrukcjach piszą o takich obrotach dla benzyniaków raczej.

  6. #16
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Co wy z tym załączaniem turba? Turbospręzarka działa cały czas nie jest odłączna/wyłączana/czy co tam jeszcze podczas pracy silnika...
    Nie czepiaj się pierdół proszę... wszyscy wiemy o co chodzi i o czym tutaj piszemy, jeśli się nie podoba to wybacz że to tak okropnie i niezrozumiale nazywamy, bo faktycznie niektórzy pomyślą że przy niskich obrotach turbosprężarka się chowa automatycznie pod zderzak....
    Cytat Napisał zales00 Zobacz post
    Ekonomiczna jazda pomiędzy 2000 a 2500 tys? nie za wysoko trochę? może się nie znam... Po prostu wydaje mi się wysoko jak dla diesla jesli chodzi o eco... w instrukcjach piszą o takich obrotach dla benzyniaków raczej.
    Sprawdzałem to wg komputera, faktem jest że na niższych biegach eko jest również przy niższych obrotach, jednak przy utrzymywaniu stałych obrotów kiedy turbosprężarka pompuje ładnie ciśnienie (czyli od około 1900obr/min) również ładnie kształtuje się spalanie. Wszystko zależy oczywiście od biegu na jakim jedziemy.
    Najlepiej samemu to sprawdzić i mieć "swój sposób" na ekologiczną jazdę. Moja żona jak jeździ właśnie oszczędnie to praktycznie nie dojeżdża do 2000obr/min, ja znowu jeżdżę tak od 2000obr i nie energicznie bo spalanie wtedy mocno skacze.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 24-04-2012 o 01:15

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    spoko wytestuje sobie wszystko.

    Chociaż coś może w tym być bo ostatnio w trasie bawiłem się ze spotkaną beemką. Był sprint na ok 50 km gdzie było hamowanie przed ostrymi zakrętami i ponowne przyśpieszanie. Bałem się patrzeć na spalanie po takiej zabawie a tu tylko 5.6 ... także faktycznie sprężarka jest po to aby pompowała, a nie po to aby ją oszczędzać.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    610

    Domyślnie

    Ogólnie turbo daje więcej powietrza które powoduje lepsze spalanie mieszanki więc większą energię.
    Mam tak 1,9tys obrotów prędkość w granicach 100km/h spalanie 5,2 skacze przy naciśnięciu pedału gazu do 5,8 czasem 6 jak większa górka (mówię o stałej prędkości) a jak jadę gdzieś tak 2,1 tys to mam na liczniku około 120km/h i spalanie 5,5-5,6 i praktycznie brak skoków na kompie przy jakichś górkach.

    ---------- Post added at 13:44 ---------- Previous post was at 13:42 ----------

    Dodam że do pracy mam 20km prosta wojewódzka droga przez 18km. I faktyczne spalanie na tej trasie wynosi 5l przy jeździe tak 100km/h

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał patryk_dziedzic Zobacz post
    ...A mianowicie sprawa wygląda tak, jadąc np na 5 biegu, obroty jakieś 1400-1500 wciskam gaz i autko powoli przyśpiesza a dopiero od 2000 obrotów dostaje kopa ? podobnie na 4 i 6 biegu. ....)
    Jak tak bedziesz jeździł to zamulisz silnik i sprzęgło brdziesz miał niedługo do wymiany.... To silnik 16 zaworowy - lubi obroty i zdrowo będzie dla niego nie schodzic poniżej obrotów maksymalnego momentu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    A tak z innej bajki - przy jakich max. obrotach macie odcięcie paliwa? Próbowałem wczoraj na III-cim biegu i na maxa weszła mi na niecałe 5 tys.
    Czy to jest OK? Czy powinna wyżej się kręcić?
    Ja przy jeździe głównie po mieście, raczej dynamicznej (dociągam przy zmianach biegów do 3-3,5 tys.) mam spalanie na kompie 8-8,5 l/100km.
    W trasie nie mogę jechać spokojnie 100 km/h i przy prędkościach w okolicy 120 i więcej przy wyprzedzaniu osiągam 5,7 l/100km.
    DF

Podobne wątki

  1. Słabe przyśpieszenie
    Utworzone przez grubys w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 18:21
  2. przyśpieszenie w jtd 16v
    Utworzone przez muckers w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 03:16
  3. przyśpieszenie zapłonu
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory