Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: przyśpieszenie zapłonu

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Question przyśpieszenie zapłonu

    temat zakładam tutaj bo po prostu chce wiedzieć co nie co
    chodzi mi o silnik 1.6 z wariatorem
    z jakich czujników alfina pobiera sygnał do przyspieszania tudziez opóźniania zapłonu
    na pewno w grę wchodzi czujnik położenia wału
    jakieś czujniki na wałkach rozrządu ??

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Tylko czujnik położenia wału, chcesz podłubać zapłon pod LPG? Ze swojego doświadczenia powiem że seryjną mapę zapłonu robioną pod Pb95 można pod PB98 i LPG pchnąć miejscami o nawet +16 stopni.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Można przyspieszyć zapłon bez modyfikacji mapy zapłonu? Oszukując czujnik położenia wału? Jak to wygląda w przypadku V6?

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Można przyspieszyć zapłon bez modyfikacji mapy zapłonu? Oszukując czujnik położenia wału? Jak to wygląda w przypadku V6?

    Można bez ruszania mapy zapłonu w seryjnym ecu silnika. Wujek google => TAP-01 AC => ściągnij sobie do niego instrukcje i soft i zobaczysz o co biega.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Czy złącze czujnika wału znajduje się może przy kolektorze ssącym w okolicach zbiorniczka odmy?
    Jakieś sugestie odnośnie wyprzedzania zapłonu? Ile w jakim zakresie obrotów przy jeździe na PB98+LPG?
    Czy są dostępne adaptery do V6 (w instrukcji AC brak informacji)?
    Ostatnio edytowane przez feecle ; 05-02-2012 o 22:12

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Złącze od czujnik położenia wału masz koło termostatu. Co do wyprzedzenia zapłonu trzeba sobie mapę wypracować samemu, zmienne masz tylko dwie TPS i RPM, do tego komp, kabel OBD i nasłuchiwanie Knock Sensorów i zrobisz bez problemu.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Czy adapter AW-8 będzie pasował? Według instrukcji stosuje się taki w przypadku AR155 V6.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Daj spokój z adapterami, nóż+lutownica+cyna i poszedł ;] Wepniesz się przy sterowniku PB, pinologia złącza ECU silnika ogólnie znana.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    przesuwałem kiedyś czujnik w renault 19 pod lpg efekt był zauważalny u kilku osób tylko była lekko gorsza praca na Pb 95
    zwiększyła się elastyczność na lpg

    ---------- Post added at 11:18 ---------- Previous post was at 06:40 ----------

    odbiorę autko z warsztatu to zobacze czy jest możliwość przesunięcia czujnika o te 5-10 stopni

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    w jakim celu chcesz przyspieszac zaplon

Podobne wątki

  1. Słabe przyśpieszenie
    Utworzone przez grubys w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 18:21
  2. Czy takie powinno być przyśpieszenie ?
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 21-07-2012, 18:28
  3. przyśpieszenie w jtd 16v
    Utworzone przez muckers w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 03:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory