Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: [145] swap na 2.0 turbo / uturbic / czy kompresor

  1. #11
    kocur28
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattman
    wiele razy o instalacjach turbo w samochodach wolnossących była mowa, wiele razy było też pisane o alfach i turbo....

    1. rozsądna instalacja to koszt w granicach 12.000- nawet i 20.000 w zależności od silnika i stopnia zaawansowania modyfikacji

    2. Jeśli turbo w TS-ie to tylko i wyłącznie na kutych elementach ! ! ! (więc już na starcie wyższy koszt)

    3. Jeśli alfa na seryjnych gratach to ewentualnie tylko kompresor

    4. Ani AT2000, a już tym bardziej Grabowski do takich modyfikacji...
    Jest dokładnie tak jak kolega Mattman napisał :cry:

    Podzwonilem,popytalem i....znalazlem lancio-alfowskiego mechanika który wcisnie mi pod maskę 2.0 turbo 20V z fiata coupe wraz z ukladem przeniesienia napedu i skrzynia.
    Do tego chip i stanie gdzies w okolicach 250-270KM. :twisted:

    Co dalej ..to sie okaze.napewno (pomimo wczesniejszych glupich pomyslow odspzedaży ops: ) zostanie u mnie do końca swoich dni.

    A przy ewentualnym sprowadzeniu jej do polski przerobi sie uklad kierowniczy(przekładka koszt 3000pln)

    pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattman
    "niskociśnieniowy" jak piszesz jest... kompresor !
    niestety kolego mijasz sie z prawda.SOFT TURBO to w narzeczu wislan i warcian to niskocisnieniwe turbo wlasnie :mrgreen: :mrgreen: masz tu opisik TS 1,6 turbo(soft) http://polskajazda.pl/Samochody/Alfa%20Romeo/156/16439
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Postów
    54

    Domyślnie

    mattman: ;]

    kompresorami rotrexa mozna doładować nawet 2 bary więc Ty zweryfikuj swoją wiedze...
    a cisnienie doładowania zależne jest od przełożenia napedu kompresora.
    1980r. E21 335csi reconstruction in progress ;]

  4. #14
    Zun
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattman
    Cytat Napisał Jaras E21
    i Ty też isę mylisz kompresorem też można dużo nadmuchać tyle że w zalezności od obrotów ;]
    przecież Ty nie masz pojęcia o czym piszesz....
    Na razie udowodniłeś to , że to Ty nie wiesz co piszesz. Zarówno instalacja turobspręzarki jak i sprężarki może być nisko ciśnieniowa (jak to lesio ładnie określił w żargonie suszarkofanów soft turob) i wysoko ciśnieniowa. To , że zaleca się sotsowanie kompresorów zamiast turbosprężarek w alfach jest podykotwane nie osiąganym ciśnieniem , tylko samą specyfiką doładowania , a dokładniej przebiegiem takiego doładowania w funkcji obrotów. Turbosprężarka jest "brutalna" , im większa tym większy kop przy wyżsych obrotach (takie mocne uogólnienie ...) , natomiast kompresor daj kopa od samego dołu i zwiększa ciśnienie wraz ze wzrostem obrotów. I jedno i drugie ma swoje wady i zalety , ale niepodwarzalną zaletą kompresora jest to , że mniej "stresuje" silnik ......

    Co do uturbiania - sam się nad tym zastanawiałem . I też mi chodził po głowie swap , choćby własnie z fiata. Ale jak sie to dobrze przekalkuluje to wychodzi na to ze czy to swap , czy to uturbianie to koszty sa w przyblizeniu takie same. Swap to nie tylko koszt silnika ale rowniez naprawde masa przerobek , wbrew pozorom bardziej czasochlonnych niż uturbienie. Tak naprawde uturbienbie nie jest jakas specjalnie trudna operacja. Ale faktem jest , ze malo kto potrafi to zrobic dobrze i bezpiecznie. Nie mowiac juz o rozsadnych kwotach. Ja zrezygnowałem z tego . Na razie zostaje przy swojej 155 , ale jak już mnie przyciśnie to .... sprzedam 155 i za te same pieniądze (lub nie znacznie dopłacając) kupie dedre turbo.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar krycho91
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radzyń Podlaski
    Auto
    164 T.S
    Postów
    620

    Domyślnie

    Odkopałem jakiegoś trupa z wyszukiwarki. A więc tak. Planuje swojej Pani na lato podarować jakieś 145 ale tu od razu zrodził się pomysł. Żeby to nie był ts od fiata ani boxer dlatego że to delikatne jednostki (przynajmniej tak ludzie piszą). Myślę o tym, żeby kupić jakąś kompletną budę i dorzucić do niego 1.7 Twin Sparka bez wariata. I tu rodzi się pytanie, czy to skomplikowana operacja, i czy opłacalna?? Mi się wydaje, że tak.
    Ze 164 trudno się wyleczyć

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Myślę że nie od rzeczy było by założenie działu BAJKI & MRZONKI
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    A musi to być benzyna? Wsadzenie 8v do 145... hmm chyba tego nikt jeszcze nie przerabiał. Może grzybek niech się wypowie, bo się naoglądał już tych silników\
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Wsadzenie 8V do 145/6 to to samo co wsadzenie do 155 16V czyli łatwizna Moim zdaniem dobry pomysł i niedrogi w realizacji, tylko koniecznie 145 bazowe to musi być TS. Najlepiej kupić dawcę 'po panewce' Sam rozważałem i w sumie nadal rozważam opcję czy na czas remontu 155 nie kupić zajechanej (w sensie silnika) 145 i wsadzić tam swój silnik.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar krycho91
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radzyń Podlaski
    Auto
    164 T.S
    Postów
    620

    Domyślnie

    Diesla nie chce bo ani dym z niego ani dzwięk, charakterystyka mi nie odpowiada Właśnie myślę kupić jakąś całą budę bez serducha albo z padniętym 16V, i co z gratów potrzeba oprócz silnika wiązki i ECU??
    Ze 164 trudno się wyleczyć

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Silnik potrzebujesz z całym osprzętem bo nic od 16V nie pasuje. Do tego skrzynia biegów, może być rozwalona bo z tego co oglądałem to wystarczy przełożyć dzwon i pasuje bez problemu. Najlepiej mieć dawcę całego albo jakiegoś kumatego handlarza który wie że opuści Ci trochę z ceny ale pozbędzie się zalegającego złomu

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] Swap 2.0 v6 turbo do spider 1.8ts?
    Utworzone przez ian3 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 20:12
  2. [156] Turbo czy kompresor 2.0ts
    Utworzone przez konradkola w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-04-2011, 21:40
  3. [156] Swap AR 2.0 TS na 2.0 V6 Turbo z gtv
    Utworzone przez skala0 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 05-02-2011, 08:50
  4. [156] Swap czy Turbo?
    Utworzone przez tomasz7730 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 16-03-2009, 12:28
  5. Kompresor/turbo do boksera
    Utworzone przez Rudolf w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-06-2007, 07:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory