Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Zawód EGR a spalanie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar deltahfmk
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 156 GTA
    Postów
    119

    Domyślnie Zawód EGR a spalanie

    Witajcie
    Mialem ostatnio kłopot z moim autkiem. Padł mi zawód EGR. Nie wywoływał błędu w komputerze ale zawieszał się i w FES-ie pokazywał wartość 4%. Auto straciło moc, ledwie można było ruszyć z miejsca. Aby na szybko uruchomić samochód zaslepilem całkowicie zawór. Powoduje to komunikat check engine ale można przynajmniej jechać. Nie chcę kupować nowego EGR bo w najbliższym czasie planuję wzmacniać silnik i usunąć EGR z komputera więc szkoda kasy.
    Niestety po tej operacji (przynajmniej tak przypuszczam) auto pali o 2 litry więcej a moc przy przyspieszaniu czuć dopiero od około 2200tys obrotów silnika. Po podpieciu do FES-a brak błędów oprócz tego jaki wywołuje zaslepiony EGR. Jak by tego było mało z komory silnika do kabiny dochodzi dziwny dźwięk, coś jakby powietrze wpadało w rezonans w jakiejś tubie.
    Czy ktoś miał taki przypadek ze po zaslepieniu EGR auto zaczęło wiecej palić? A może przyczyna tkwi jeszcze gdzieś indziej? Proszę o poradę.
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Przy całkowitym zaślepieniu EGR należy wyłączyć go też programowo, Ty tego nie zrobiłeś, więc być może to przyczyna Twoich kłopotów.
    Poza tym na temat całkowitego zaślepiania EGR krążą podzielone zdania, a wśród nich są też mówiące o negatywnym wpływie na silnik, więc może zanim to zrobisz przemyśl dwa razy.
    BTW regeneracja zaworu kosztuje 150zł.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Poza tym na temat całkowitego zaślepiania EGR krążą podzielone zdania, a wśród nich są też mówiące o negatywnym wpływie na silnik
    Ja na przykład słyszałem o zbyt wysokiej temperaturze w dolocie. (Zaznaczam-słyszałem)

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    Cytat Napisał deltahfmk Zobacz post
    Niestety po tej operacji (przynajmniej tak przypuszczam) auto pali o 2 litry więcej a moc przy przyspieszaniu czuć dopiero od około 2200tys obrotów silnika.
    Z ruszeniem z miejsca nie ma problemu po zaślepieniu?

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar deltahfmk
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 156 GTA
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał radzik2908 Zobacz post
    Z ruszeniem z miejsca nie ma problemu po zaślepieniu?
    Nie ma żadnego problemu. Rusza tak jak sprawne auto.

    ---------- Post added at 14:37 ---------- Previous post was at 14:33 ----------

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Przy całkowitym zaślepieniu EGR należy wyłączyć go też programowo, Ty tego nie zrobiłeś, więc być może to przyczyna Twoich kłopotów.
    Poza tym na temat całkowitego zaślepiania EGR krążą podzielone zdania, a wśród nich są też mówiące o negatywnym wpływie na silnik, więc może zanim to zrobisz przemyśl dwa razy.
    BTW regeneracja zaworu kosztuje 150zł.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Jak bym nie chciał zaślepić w przyszłości zaworu EGR to teraz kupił bym po prostu nowy. A regeneracja jak dla mnie nie wchodzi w grę.
    Też taką mam nadzieję, że te kłopoty wynikają jedynie z tego ze programowo nie został jeszcze usunięty.
    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał deltahfmk Zobacz post
    A regeneracja jak dla mnie nie wchodzi w grę.
    Bo? Jesteś miłośnikiem płacenia 3x więcej za nowy element, skoro stary jest naprawialny?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar deltahfmk
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 156 GTA
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Bo? Jesteś miłośnikiem płacenia 3x więcej za nowy element, skoro stary jest naprawialny?
    Może i naprawialny ale jaka pewność że będzie to trwała naprawa. Nie fajnie by było jak by padł gdzieś na trasie.
    A wracając do sprawy spalania to wczoraj kolega podłączył mi pod FES-a i trochę pojeździliśmy. Zrobiliśmy porównanie ciśnienia doładowania oczekiwanego w stosunku do zmierzonego.
    Wyszły duże różnice, zwłaszcza na 4 biegu przy wkręcaniu silnika na obroty od najniższych do najwyższych. Wykres oczekiwany jest wtedy linią prawie poziomą a wykres ciśnienia zmierzonego przypomina sinusoidę tylko mniej płynną. Podejżenie jest takie, że padł czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym. W niedzielę będę podmieniał z autka kolegi i się okaże czy to słuszna diagnoza.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał deltahfmk Zobacz post
    Jak bym nie chciał zaślepić w przyszłości zaworu EGR to teraz kupił bym po prostu nowy
    ale Ty już teraz masz zaślepiony i to niewłaściwie, więc czego się spodziewasz?
    Dziwi mnie, że nie wywala Ci jakiegoś błędu, ale "check'a"
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FISHA159JTDM
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 150KM Lusso 2008 UK
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Ja na przykład słyszałem o zbyt wysokiej temperaturze w dolocie. (Zaznaczam-słyszałem)
    Chodzilo zapewne o mozliwosc zwiekszenia temperatury spalania np. podczas jazdy ze stala predkoscia kiedy to oryginalnie egr jest otwarty czyli w mieszance jest mniej tlenu...tyle podstaw a co na to praktyka?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał deltahfmk Zobacz post
    Może i naprawialny ale jaka pewność że będzie to trwała naprawa. Nie fajnie by było jak by padł gdzieś na trasie.
    A wracając do sprawy spalania to wczoraj kolega podłączył mi pod FES-a i trochę pojeździliśmy. Zrobiliśmy porównanie ciśnienia doładowania oczekiwanego w stosunku do zmierzonego.
    Wyszły duże różnice, zwłaszcza na 4 biegu przy wkręcaniu silnika na obroty od najniższych do najwyższych. Wykres oczekiwany jest wtedy linią prawie poziomą a wykres ciśnienia zmierzonego przypomina sinusoidę tylko mniej płynną. Podejżenie jest takie, że padł czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym. W niedzielę będę podmieniał z autka kolegi i się okaże czy to słuszna diagnoza.
    JAk ci mierzy ciśnienie, to jak mógł paść czujnik ?
    Wymontuj go i przeczyść - to pierwsza rzecz. One praktycznie nie padają. Po drugie - ciśnienie doładowania przy maksymalnym bucie zawsze będzie przypominało lekką sinusoidę, bo przecież cały czas jest ono regulowane przez zawór overboost.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. JTD V max i spalanie
    Utworzone przez kubacik w dziale 156
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 13-11-2014, 23:02
  2. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  3. 156 1.6 TS Spalanie
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 16:42
  4. [164] Spalanie AR 164
    Utworzone przez konradward w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-06-2009, 20:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory