Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Przegrzewający się silnik 2,4 JTD

  1. #1
    Bad-Boy
    Gość

    Domyślnie Przegrzewający się silnik 2,4 JTD

    Problem pojawił się dopiero wczoraj do dziś dnia nie było podobnego kłopotu, otóż w korku temperatura zaczęła sobie rosnąć(około 95 stopni) ale nie przejąłem się tym zbytnio bo około 100 stopni zawsze załączały się wentylatory i zbijały temp do poziomu 90 stopni, dojechałem do sklepu poszedłem na zakupy i po powrocie niestety temp. po uruchomieniu silnika była już na poziomie około 110 st. w czasie jazdy wraz ze wzrostem obrotów wskazanie na wskaźniku temp nieznacznie się podnosi (i to jest dla mnie dziwnym objawem, bo wcześniej tak nie było). No cóż stwierdziłem że może zawiesiły się wentylatory, albo jakiś bezpiecznik padł. Przejrzałem bezpieczniki i wszystko jest ok, zjechałem szybko do domu i dziś od rana zaczęły się poszukiwania usterki.

    -Wentylatory- podłączone na krótko i wszystko działa
    -Bezpieczniki- sprawne
    -Przekaźniki- sprawdzone, nie wykazują awarii
    -Skrzynka z przekaźnikami- wygląda na szczelną, nie widać śladów wilgoci
    -Termostat- otwiera obieg, sprawny.

    Zastanawia mnie bardzo fakt rosnącej temp. przy dodawaniu gazu (tylko gdy temp jest już powyżej 95 stopni wg. wskazań temperaturomierza).
    Czy możecie coś podpowiedzieć w tej kwestii. Co do powyższego obstawiam może uszkodzony czujnik temperatury, choć do końca nie jestem pewien. Będę wdzięczny za rady.

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    w 156 kiedys walczylem z podobnym problemem i okazalo sie ze chlodnica jest tak zgnita, że temp mi nie zbija. A wymienialem oporniki, termostat itp... Może wykręć czujnik temp z termostatu i przeczyść go na bank jest na nim sporo osadu więć nie zaszkodzi go przeczyścic.

  3. #3
    Bad-Boy
    Gość

    Domyślnie

    Wykręciłem czujnik, był czysty ale dla pewności go przeczyściłem. Niestety nie pomogło wentylatory jak się nie załączały tak nie załączają się dalej. Nie bardzo wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny, skoro przekaźniki są ok bezpieczniki też, na czujniku nie ma osadu. Ale dziękuję Masa625 za podpowiedź.
    Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    JEst jeszcze opcja sprawdzenia wentylatorów przy pomocy programiku Fiat ecu scan. Tam możeż sobie włączac zdalnie 1 i 2 bieg wentylatorów i wtedy byś wiedział czy te oporniki przy wentylatorze odpowiadające za ich prędkośc sa sprawne.
    Kabelek kosztuje ok 40 pln. Wystarczy , że masz jakiegoś laptopa i będziesz mógł sprawdzic wiele parametrów z autka. Bardzo przydatna rzecz.

  5. #5
    Bad-Boy
    Gość

    Domyślnie

    Generalnie jak wentylatory załączam z zewnętrznego źródła zasilania to śmigają więc ewentualnie mogą być oporniki uwalone i może nie być pierwszego biegu. Sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny. A wiesz może co wyzwala impuls na załączenie się wentylatorów? Czy jest to czujnik temp. czy może jakieś inne ustrojstwo?

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Niestety nie wiem, ale może bardziej obcykani koledzy podpowiedzą... Właścicieli JTD jest tu "kilku" ale szkoda , że nie chce im się pomóc... Moze sie kto jeszcze wypowie w tym temacie. PANOWIE co z wami

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Ja miałem podobny przypadek w innym aucie i powodem była zasyfiona chłodnica. Zdemontowałem, wyczyściłem sprężonym powietrzem i po kłopocie. Panowie co ja z niej wydmuchałem.. piach, błoto, śmieci,komary, muchy itp. Była totalnie zaklejona. Niestety podczas jazdy powietrze z całym tym syfem wali prosto w chłodnice i po czasie wychodzą właśnie takie problemy.

  8. #8
    Bad-Boy
    Gość

    Domyślnie

    Chłodnice, intercooler też czyste. Niestety wentylatory nadal się nie załączają Koledzy i koleżanki podpowiedzcie coś jeszcze bo zachodzę już w głowę i chyba bez komputera się nie obędzie, może wyjdzie na jaw jakiś błąd który coś podpowie i pozwoli się studzić normalnie silnikowi bo jak tak dalej pójdzie to coś padnie poważniejszego (uszczelka pod głowicą lub coś gorszego) a tego chciałbym uniknąć.
    Dziękuję wszystkim za wsparcie i pomoc

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Auto
    Giulietta Veloce 1.75 TCT
    Postów
    526

    Domyślnie

    ja natomiast mam nowa chlodnice, a jak pogonie 180-220 na trasie to tez temp rosnie. Moze trzeba chlodniczke klimy wycziscic? Jak tam najlepiej dojsc bez zbednego rozkrecania?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Panowie miałem coś takiego w ts 1.8 w lewym górnym rogu jest taki, że tak powiem tranzystor spirala zielona trzyma się na dwóch śrubkach dochodzą do niej 2 wtyczki jeśli ona jest pęknięta lub nie przewodzi dobrze to będzie się grzało auto. U mnie po wymianie było ok. Dodam że jest ona zamontowana w obudowie od chłodnicy, na tej do której przymocowane są wiatraki....

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory