Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 101

Temat: Z jakim silnikiem wybrać 159 ??

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    1.9 jts ma 160 koni, nie ma DPFu i nie ma problemu z kolektorem oraz EGRem

  2. #32
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 Jts
    Postów
    285

    Domyślnie

    Ja jestem posiadaczem AR 159 z silnikiem 1.9 JTS od maja zeszłego roku .Silnik bardzo dobry tylko że wada jest taka że bierze 12-13 w mieście . 160km to już jest sporo i wystarczająco dla normalnego człwowieka który jeździ w trasy raz na jakiś czas . Więc ja by polecał 1.9 JTS .

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    za 1500 zrobisz kolektor, usuniesz dpfa, chip, egr ? powodzenia
    Ryki 2.4 to taka srednia sobie oszczednosc, jezdzac krotkie dystanse, po miescie spali podobnie jak Tbi, dopiero w trasie jest lepiej.
    za 1500 mozna usunac ale sam DPF; byc moze podals cena jakby kazdy samemu mial to zrobic, ale nie kazdy jest z powolania mechanikiem, czy ma takie zdolnosci, niektorzy lubia kupic auto i po prostu cieszyc sie z jazdy a nie zastanawiac sie np czemu nie ma mocy i kupowac programy diagnostyczne, kable itp - wtedy 3ba odwiedzic warsztat, w ktorym nie zaplacisz 1500 tylko co najmniej 3 - 4 tysie ww.
    A kupujac diesla na rynku wtornym masz prawie 99 procent pewnosci ze te tematy bedziesz musial przerobic.
    Zgodze sie z Lukaszem, ze kupujac diesla ladujesz sie w ww. niby pierdoly ale po zsumowaniu czasochlonne i kasochlonne
    i tu dochodzimy do stwierdzenia ze diesel wcale nie jest oszczedny w porownaniu z benzyna.
    Szewi gadalem z Bocianem, grupowe chipowanie u Cinka to koszt 1600 juz razem z EGR i DPF
    Tak ze wiem co mowie

  4. #34
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    1.9 jts jest za słaby do 159 (podczas przemieszczania się w mieście spala 14l WTF?), moje odczucia. Jak benzyna to TB lub 3.2 jts, ale silników ponad 2 l chcesz ominąć.

  5. #35
    Anka Cyganka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    Tym jts w 159 mozna zarzucic to ze prawie nie maja nic wspolnego z marka Alfa Romeo i chodz by byly zajebiste to ciezko sie pogodzic z tym ze ma sie samochod z logo Alfa Romeo a silnik od GM chyba ze kogos to wali to wtedy wiadomo
    hahahah no zaczyna sie .
    Prawie nic?? ciekawe.
    Nawet biorac pod uwage modele z silnikiem GM to niealfowska jest plyta podlogowa i silnik. Reszta czyli nadwozie i wnetrze to wg ciebie GM ? hahah
    A modele jak moj z silnikiem 2.0 JTDM to maja tylko płyte niealfowska.
    Ile to procent calosci ? 20 %?
    Czyli pozostale 80% to prawie nic .
    Mnie na matematyce uczyli inaczej

    Sorry za offtop ale nie moglam sie postrzymac , choc juz kiedys prowadzilam takie bezsensowne dyskusje o zawartosci cukru w cukrze

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał ryki67 Zobacz post
    Szewi gadalem z Bocianem, grupowe chipowanie u Cinka to koszt 1600 juz razem z EGR i DPF
    Tak ze wiem co mowie

    mowilismy o chipie, dpf, egr, klapach w kolektorze

    wszystko ok, ale jak do tego co piszesz dodasz koszt zrobienia kolektora (wymiany) to wyjdzie Ci te 3 tys, wiadomo jak grupowo robisz to zawsze bedzie taniej, ale to okazja raz na jakis czas, ja mowie jak robi sie te rzeczy osobno / bez promocji, kiedy Ciebie zaskoczy np ze klapy w kolektorze sie zacinaja itp. i jestes w czarnym lesie z checkiem i w trybie serwisowym w takiej sytuacji nie czekasz na grupowy chiptuning 400 km od Twojego miejsca zamieszkania tylko chcesz ogarnac problem szybko.

  7. #37
    wojtcem
    Gość

    Domyślnie

    siweczek23 ja też szukam Alfy 159 i mówię ci że choćby ci tu wszyscy napisali jeszcze z 14 stron komentarzy to i tak musisz sprawe sam przemysleć. Ja po ogarnięciu za i przeciw benzynie tzn. ZA = brak problemów ze wszystkimi tymi rzeczami o których piszą koledzy czyli dpf, erg, kolektor + czyszczenie wtrysków + mało jeżdżę + mój znajomy ma vectre z silnikiem Jdtm 1.9 i ma co chwila jakieś problemy z w/w duperelami a mechanika od tego 120 km dookoła mnie nie uświadczysz oraz PRZECIW = wysokie spalanie i rociągający się łańcuch rorządu i nagary....wybrałem benzynę 1,9 albo 2,2 bo tak po mojemu to ma więcej plusów..........i tutaj zaczeły się problemy gdyż samochodów z tymi silnikami jest niestety bardzo mało...:/ No ale czekam - coś może się w końcu trafi

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anka Cyganka Zobacz post
    hahahah no zaczyna sie .
    Prawie nic?? ciekawe.
    Nawet biorac pod uwage modele z silnikiem GM to niealfowska jest plyta podlogowa i silnik. Reszta czyli nadwozie i wnetrze to wg ciebie GM ? hahah
    A modele jak moj z silnikiem 2.0 JTDM to maja tylko płyte niealfowska.
    Ile to procent calosci ? 20 %?
    Czyli pozostale 80% to prawie nic .
    Mnie na matematyce uczyli inaczej

    Sorry za offtop ale nie moglam sie postrzymac , choc juz kiedys prowadzilam takie bezsensowne dyskusje o zawartosci cukru w cukrze
    Nic sie nie zaczyna to sa suche fakty ze w modelu 159 nie bylo dobrych silnikow benzynowych dlatego ze byly popaprane z GM ani dobrze nie przyspieszaja a pala jak stare dobre V6.Tak nawiasem juz ich nie ma krotka byla ich historia.Tak wiec rozsadnym rozwiazaniem jest kupienie sprawdzonego diesla lub Tbi bo przynajmniej jedzie do przodu i pali w miare ok i tyle .Rozumiem ludzi ktorzy rozpoczeli swoja historie z Alfa Romeo od modelu 159 tak wiec proponuje troche luzu
    Ostatnio edytowane przez salatin ; 04-05-2012 o 20:20
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    mowilismy o chipie, dpf, egr, klapach w kolektorze

    wszystko ok, ale jak do tego co piszesz dodasz koszt zrobienia kolektora (wymiany) to wyjdzie Ci te 3 tys, wiadomo jak grupowo robisz to zawsze bedzie taniej, ale to okazja raz na jakis czas, ja mowie jak robi sie te rzeczy osobno / bez promocji, kiedy Ciebie zaskoczy np ze klapy w kolektorze sie zacinaja itp. i jestes w czarnym lesie z checkiem i w trybie serwisowym w takiej sytuacji nie czekasz na grupowy chiptuning 400 km od Twojego miejsca zamieszkania tylko chcesz ogarnac problem szybko.
    Szewi masz całkowita racje, ale chiptuning i resztę co napisałem nie robimy jak sie coś zepsuje w lesie czy gdziekolwiek indziej a jest to zaplanowany w pełni cel ktory trzeba wykonać tak jak sie wymieńia rozrzad oczywiście jeśli ktoś chce.
    nastepna sprawa Kolektor, klapy w kolektorze w niczym nie przeszkadzają jak sie zatną, można jeździć do bólu i nic sie nie stanie,
    Co 100 tys km i tak trzeba wyjąć Kolektor i go wyczyscic bo jest obraz nędzy i rozpaczy,
    bez sensu jest go wymieniać na nowy skoro ludzie regeneruje za 550zl robiąc to na lozyskach z dwoma uszczelniaczami, taki Kolektor wytrzyma napewno ze 200 tys, ale tez co z tego jak i tak ponownie po 100tys trzeba go wyczyscic,
    nastepna sprawa jeszcze taniej można wogole klapy wyciąć i po klopocie - one naprawdę niewiele daja Zaprojektowane w celach ekologicznych.

    Tak ze robiąc z głowa można za nieduże pieniadze diesla uzytkowac,
    moim zdaniem najdroższym elementem ktory nie powinien tyle kosztować w tych autach są wtryskiwacze.
    Ale bez nich zapewne by padły obecne koncerny produkujące auta, bo jezeli kolega ma huindaya polciezarowke, z 2000 roku, przejechane 750tys km i nie ma mowy żeby któryś wtrysk niedomagal,
    a w tym roku dopiero wymienił sprżeglo no to coś z tymi nowymi autami jest chyba nie tak.
    uwazam ze specjalnie wykonuje sie elementy które trzeba poprostu wymieniać.

  10. #40
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    Tym jts w 159 mozna zarzucic to ze prawie nie maja nic wspolnego z marka Alfa Romeo i chodz by byly zajebiste to ciezko sie pogodzic z tym ze ma sie samochod z logo Alfa Romeo a silnik od GM chyba ze kogos to wali to wtedy wiadomo
    No, to kolega poszedł "po bandzie", czyli: SAAB z 1,9 JTD - to nie SAAB, OPEL z 1,9 JTD - to nie OPEL, bo jedynie Alfa z tym silnikiem zasługuje na swą zaszczytną nazwę - to chyba jakieś oznaki alfowskiego szowinizmu
    Tak, jak pisałem, jedyny rozsądny zarzut to duże spalanie, reszta to "szeptanka" i takie "niepoważne pseudo argumenty" podparte równie bezsensownym wpisem o rozpoczynaniu przygody z Alfą od 159, a jeśli nawet to co mialoby z tego wynikać?
    Wrzucasz coś jeszcze z luzem w tle i już wychodzisz na twardziela i eksperta

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_JTD
    Ostatnio edytowane przez janio ; 04-05-2012 o 20:38

Podobne wątki

  1. alfa 156 ale z jakim silnikiem?
    Utworzone przez Kazikk w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-01-2013, 17:40
  2. Alfa 147 z jakim silnikiem szukac?
    Utworzone przez mariocccp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-06-2008, 13:23
  3. 164-ka z jakim silnikiem wybrać??
    Utworzone przez Garos w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-12-2006, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory