Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: 2.0V6 TB nierówno pracuje - skończyły mi się pomysły...

  1. #1
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie 2.0V6 TB nierówno pracuje - skończyły mi się pomysły...

    Problem jest dziwaczny. Stało się to z dnia na dzień. Jednego dnia ok, drugiego klapa.
    Odpalam auto i dosłownie po 2-3s jakby tracił zapłon. Słabnie, telepie aż w końcu gaśnie. Dodawanie gazu nie wiele pomaga. Komp nie pokazuje żadnych błędów.
    Stawiałem na zapłon. Więc wymienione świece (dwa komplety świec przerobiłem, widziałem że były zalane), podmieniony moduł zapłonowy z cewkami. I dalej to samo.
    Dzisiaj dostałem ostatnie - przewody WN. Nowiutkie NGK. Odpalam i kur...a dalej to samo. Tym razem nie zwracałem uwagi na szarpanie i starałem się go gazować żeby chociaż mi nie zgasł. Po kilku minutach już zaczął pracować o własnych siłach. Telepało ale pyrkał jakoś. Wykulałem się nim na drogę i zacząłem trochę jechać. Było coraz lepiej. Ale pomimo zrobienia kilku kilometrów nadal na wolnych obrotach szarpie i nie równo chodzi. Przyśpiesza ale czuć ewidentnie jakby gubił zapłony. Dzieje się to samo i na LPG i na Pb. Nie ma znaczenia. Choć zauważyłem pewną dolegliwość. O ile przełączanie z Pb na LPG idzie płynnie to w drugą stronę się dusi i jest jeszcze gorzej. Muszę go wtedy podgazować żeby się chyba "oswoił" z benzynką i po chwili jest już ok. Tzn nie ok bo kur..a szarpie i przerywa. Ale jest jak na LPG.

    Co jeszcze mogę dodać? Nie wiem, mam głowę pustą, skończyły mi się pomysły, ręce opadły.... Tydzień przed tym zdarzeniem regulowałem zawory wylotowe. Wszystko ładnie pięknie, przestał już tak przeraźliwie klekotać tylko wrócił do cykania. Zrobiłem z 600-700km i wszystko ok. Aż tu pewnego ranka dupa. Już mi przechodzi przez myśl że źle dokręciłem nakrętki na konikach ale do cholery jasnej przez noc się same rozkręciły???

    Czekam drodzy forumowicze na pomysły, tylko rzeczowe. Mi już czacha paruje.....

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Sprawdż czy wtryskiwacze nie sa zapieczone lub nie leją paliwa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Marek a może masz problem z temperaturą silnika (czujnikiem), co powoduje wadliwe działanie automatycznego ssania i zalewania go paliwem ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Gdyby to była wina wtryskiwaczy to na gazie chodziłby ładnie. A tu dupa.....
    Danus czujnik temp też bym wykluczył bo nagrzałem go ładnie do 90 stopni i tez nie równo chodzi.
    Brzmi to cholera ewidentnie jakby gubił zapłony. Ale cały układ zapłonowy jest nowy (cewka tylko podmieniana)

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Marek ale nagrzałeś go do 90 stopni na podstawie wskaźnika kabinowego czy odczytując temperaturę z ECU kabelkiem, bo chyba wiesz, że czujnik jest dwuobwodowy (jeden obwód na wskaźnik kabinowy i drugi dla ECU ).
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Gdyby to była wina wtryskiwaczy to na gazie chodziłby ładnie. A tu dupa.....
    ........o ile przełączenie na gaz wyłącza pompę paliwa a nwet gdy ja wyłaczy to lejace wtryski dalej podają paliwo przez jakiś czas

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Słuszna uwaga. O tym zapomniałem. Aczkolwiek chłodnice się włączyły. Poza tym silnik aż strzelał z nagrzania jutro podejdę drugi raz do auta. I obu mu się kur...a odwidziało jak to przyszło nadal dumam czy nie zajrzeć ponownie na zawory.... Gdyby się nie domykały mogło by być podobnie? Znaczy się efekt jakby zapłony wypadały? Nawet mi się to wydaje zdumiewające. Z dnia na dzień? Ale różne hipotezy mi już latają po głowie....

    Andrew... możliwe. Ale jadąc z kilometr na LPG to chyba raczej wtryski benzyny już definitywnie nie grają tu roli. Fakt że zastanawia mnie to chwila "zawahania" jak przełączam na Pb ale co to może mieć wspólnego z całością? Przecież jak jest ciepły to nawet na gazie mogę go odpalić.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 04-05-2012 o 21:24

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Marek sprawdź jeszcze wszystkie wężyki od podciśnienia. W poprzednim oplu Vectrze spadł mi kiedyś wężyk podciśnienia z tyłu silnika i miałem podobne efekty jak ty, a jazda możliwa była jedynie z gazem wciśniętym minimum do połowy. Na kompie nie było żadnych błędów, a przeglądając parametry kazali mi w warsztacie specjalizującym się w oplach wymienić od całego układu zapłonowego po krokowca, kolektor ssący i wtryski. Skończyło się na wymianie świec, kabli WN i krokowca (oczywiście niepotrzebnie). Przy okazji znalazłem urwany wężyk od podciśnienia. Popatrz i posprawdzaj wszystkie te wężyki oraz sprawdź czy domyka sie zawór recyrkulacji oparów paliwa EVAP (jeśli masz).
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Marek daj pliki z fesa.
    Odłacz akumulator.
    Napewno nie łapie ci lewizny?
    Odpuść sobie narazie LPG.
    Nie pomyliłeś kabli od LPG?Tzn.
    Nie pomieszałeś kolejności?
    Wiesz co a ta Twoja przepływka tani zamiennik jeszcze żyje?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Marek daj pliki z fesa.
    Odłacz akumulator.
    Napewno nie łapie ci lewizny?
    Odpuść sobie narazie LPG.
    Nie pomyliłeś kabli od LPG?Tzn.
    Nie pomieszałeś kolejności?
    Wiesz co a ta Twoja przepływka tani zamiennik jeszcze żyje?
    Aku zaraz odłączę.
    Lewizny nie łapie ale cholera dla pewności dzisiaj sprawdzę. Poszukam też rysunków jak powinny być przewody po podłączane bo może faktycznie z głupoty coś nieświadomie zamieniłem.
    Przepływka miała się dobrze. Robiłem pomiary tuż przed awarią. Sprawdzę jeszcze raz jak tylko zacznie coś działać.

    Przed chwilą go odpaliłem próbnie i dupa. Gaśnie, nie utrzyma obrotów. Tak jak przedtem. Czyli to że wczoraj zaczął jechać to po prostu przez to że go na siłę zagrzałem.

Podobne wątki

  1. [GTV] 2.0V6 TB nierówno pracuje - skończyły mi się pomysły...
    Utworzone przez marek230482 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 19:29
  2. Kopci na czarno, nierówno pracuje 2.0V6 TB
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 10:45
  3. Alfa 156 1.6 nierówno pracuje
    Utworzone przez rafalvergil w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2010, 16:30
  4. [GTV] V6 Turbo - kiedy silnik się rozgrzeje pracuje nierówno
    Utworzone przez kerim26 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 10:23
  5. [33] Silnik ciężko odpala i nierówno pracuje na wolnych obro
    Utworzone przez scorpion1236 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 18:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory