Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: Problem z klimą na postoju

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SilverV6
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa-Praga
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 jest :-D
    Postów
    284

    Domyślnie Problem z klimą na postoju

    Witam wczoraj nabijałem klime i robiłem całą jej diagnoze i mam problem z tym że klima nie działa jak stoję w miejscu podczas jazdy wszystko ok zimno jak djabli ale gdy stoje w korku niestety klima też stoi jak podniosłem maskę i patrzymy się na kompresor to co ok 1 minutę załącza się i po 1 sec się wyłącza nie wiem dlaczego może ktoś z was ma jakiś pomysł

    Pozdrawiam maciekqm

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Sprawdź czy wentylator ma 1 bieg. Czy w ogóle działa u ciebie wentylator i czy poszczególne biegi działają (1 i 2). Ten test można wykonac w fesia.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SilverV6
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa-Praga
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 jest :-D
    Postów
    284

    Domyślnie

    niestety nie mam fesa a nie da rady inaczej tego sprawdzić??

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nie da rady i nie uruchamiaj klimatyzacji, bo jej więcej już nie włączysz.

    Albo padł Ci 1 bieg dmuchawy, albo przekaźnik 1 biegu, albo presostat. Nie masz klimy na postoju, bo chłodnica klimatyzacji osiąga jakieś 130 stopni i nie ma wymiany ciepła w czynniku przy rozprężaniu. Sprężarkę wyłącza Ci zabezpieczenie nadciśnieniowe w presostacie, żeby nie rozerwać węży w układzie.

    Jak nie ogarniasz tematu chłodnictwa to lepiej zostaw to komuś, kto ma pojęcie o tym, co i dlaczego. Swoją drogą dziwne, że nie zauważyli tego na serwisie, przeważnie auto koło 10 minut powinno chodzić na biegu jałowym z włączoną klima na maksymalne chłodzenie. Zmień warsztat, albo raczej nie jeździj do "napełniaczy". Przy pełnym serwisie klimy wykryliby Ci taką poważną usterkę.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SilverV6
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa-Praga
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 jest :-D
    Postów
    284

    Domyślnie

    oczywiście że wykryli ale nie zajmują się serwisem klimy tak dla pewności to fes to wykryje i co powinienem zrobić lub wymienić

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    A mi sie wydaje ze nabili ci za duzo czynnika. I dlatego tak sprezarka wariuje. Mialem podobnie.

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    To podczas jazdy tez by wyczuł szarpania wozem. Co nie wyklucza jednak kolejnej teorii, bądz zostaje jeszcz jedna tj. uszkodzna, zgniecona, poobijana, powgniatana chłodnica klimy.

    Z ciekawości ile nabili Ci czynnika? Masz wydruki/wyniki?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar muckers
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Pułtusk
    Auto
    Teraz: Chrysler Pacifica 3.5L LPG 2004 AWD. Poprzedni:Alfa 156 1.9 JTD 16V 2003 SW
    Postów
    39

    Domyślnie

    po prostu możesz włączyć klime i zobaczyć czy wentylatory startują. zabezpieczenie działa skoro wyłącza klimatyzację więc nic więcej złego się nie stanie. a fakt że wygląda że nie działają lub masz za dużo czynnika bądź powietrze w układzie albo po prostu brudny lub zniszczony skraplacz.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    kolega muckers ma racje, po dłuższym postoju odpal auto, włącz klimę i sprawdź w miarę szybko czy załacza wentylatory na chłodnicy i czy po rozłączeniu sprężarki wentylatory pracują na maksymalnych obrotach, jeśli tak to są trzy możliwości: 1) za dużo czynnika (jest błąd w dokumentacjach i powinno być o 100 gr mniej), 2)brudny osuszacz (jeśli długo nie było czynnika to na ciągnął wilgoci i się zapchał), 3) powietrze w instalacji (źle wykonana próżnia).
    Odrzuciłbym brudny skraplacz czyli chłodnica ponieważ działa ci podczas jazdy ale też może być taka ewentualność.
    Jeśli wentylatory nie działają to masz problem z wentylatorami, spalone bezpieczniki, przekaźniki, wentylatory lub przerwa w kablach.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Cytat Napisał czarek82 Zobacz post
    kolega muckers ma racje, po dłuższym postoju odpal auto, włącz klimę i sprawdź w miarę szybko czy załacza wentylatory na chłodnicy i czy po rozłączeniu sprężarki wentylatory pracują na maksymalnych obrotach, jeśli tak to są trzy możliwości: 1) za dużo czynnika (jest błąd w dokumentacjach i powinno być o 100 gr mniej), 2)brudny osuszacz (jeśli długo nie było czynnika to na ciągnął wilgoci i się zapchał), 3) powietrze w instalacji (źle wykonana próżnia).
    Odrzuciłbym brudny skraplacz czyli chłodnica ponieważ działa ci podczas jazdy ale też może być taka ewentualność.
    Jeśli wentylatory nie działają to masz problem z wentylatorami, spalone bezpieczniki, przekaźniki, wentylatory lub przerwa w kablach.
    A nie zalezy to od rocznika? Lub inaczej - ile według Ciebie powinno być?
    Teoria o osuszaczu raczej chybiona, wywaliłoby czołowe uszczelnienie sprężarki. Jeśli jest to wina presostatu to może nie uruchamiać wcale wentylatorów, chociaż rozłącza sprzęgło sprężarki. Miałem przypadek odwrotny - załączało maxymalne obroty wentylatora zaraz po odpaleniu klimatyzacji, więc i z tym elementem może być różnie.

    Dobry serwis to by podpiął manometry i od razu byłoby wiadomo co jest nie tak. Radzę jeździć do serwisów, nie napełniaczy...

Podobne wątki

  1. problem z klimą
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-05-2015, 12:41
  2. [159] Problem z klimą!
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 12:43
  3. Problem z klimą.
    Utworzone przez tomekd w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 23:18
  4. [146] 146 problem z klimą
    Utworzone przez tomekkus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 12:34
  5. [145] Problem z klimą.
    Utworzone przez Gienio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-03-2008, 11:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory