Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 101

Temat: Z jakim silnikiem wybrać 159 ??

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    @Ryki67 - Corolla E12, Corolla E15, Auris, Yaris.

    @Janio - nie siej paniki Klapy wirowe to problem silników 1.9 JTDm 16V z początku produkcji (2005-2006). Poza tym, nikt tu nic nie "musi" - ja jeżdżę z fabryczym EGRem, DPFem i żyję. A pisząc o tym, że 1.9 JTS i 1.9 JTDm mają praktycznie zbliżone osiągi...Hmm, spójrz na wartość momentu obrotowego w tych silnikach.
    klapy wirowe to problem wszystkich diesli JTDM nawet z końca produkcji...później po prostu wzmocnili trochę łożyskowanie, ale nie zmienia to faktu, że każdy kolektor wytrzyma max 150tyś. piszę oczywiście o 1,9 nie wiem jak się ma sprawa w 2,4
    Born to be wild.

  2. #62
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bllondas
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Nierada
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2007R 1.9 JTDM 16V 174KM Bez dpf i egr po programie
    Postów
    370

    Domyślnie

    ja wybralem 150km i jest niezle nie wziolbym slabszej a chcialbym wiecej tych konikow
    RAFAŁ ...

  3. #63
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Airen Zobacz post
    Janio, wszystko OK, problem w tym, że wybór JTSów znikomy, a te co są, to przeważnie najuboższe wersje (baaaaaardzo rzadko zdarza się jakiś Distinctive z benzyniakiem)
    Ja może i bym się zdecydował na benzynę, bo przebiegi robię niewielkie, ale jak szukałem, to może 2-5% 159ek miało ten silnik...
    Mnie się udało, 2006 r., wersja High, co na rynku niemieckim, bo stamtąd ściągałem samochód, oznacza nasze Destinctive - przebieg 52 400 km - wyposażenie kompletne, oprócz skóry - nie lubię, elektrycznie sterowanych foteli - uważam za zbędny balast, elektrycznie składanych lusterek - szkoda, bo fajny bajer, xenonów - na początku żałowałem, ale jak po włożeniu Osram Night Braker włączyłem światła, to po prostu rewelacja, dodatkowo mam fabryczny szyber - na gotowo wyszła mi 38 tys., z tym że ponad 3 tysie, to moje fanaberie - dwulufowy wydech, fabryczne osłony na progi i jak zapewne zauważyłeś, indywidualne tablice - o drobiazgach typu malowanie zacisków nawet nie warto wspominać

    ---------- Post added at 07:59 ---------- Previous post was at 07:40 ----------

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    @Janio - nie siej paniki Klapy wirowe to problem silników 1.9 JTDm 16V z początku produkcji (2005-2006). Poza tym, nikt tu nic nie "musi" - ja jeżdżę z fabryczym EGRem, DPFem i żyję. A pisząc o tym, że 1.9 JTS i 1.9 JTDm mają praktycznie zbliżone osiągi...Hmm, spójrz na wartość momentu obrotowego w tych silnikach.
    Nie znam z autopsji problemów z JTD - napisałem, jakie informacje uzyskał od nas kolega, który pytał o to, jaki polecamy mu silnik.
    Kumpel ma ten silnik (1,9 JTD) w SAAB-ie 9,5 - EGR czyści sam, klapy wymieniali mu gdzieś pod Krakowem, z DPF-em się męczy, ale znając problem, po prostu pamięta, żeby od czasu, do czasu zrobić jakąś dłuższą trasę, a więc dzieciaki się cieszą, bo jeżdżą na wycieczki.

    Jeśli chodzi o osiągi, nie ścigałem się z żadnym 1,9 JTD, opieram się na danych producenta:
    1. Przyspieszenie 0-100 km:
    - JTD 9,4 sek
    - JTS 9,7 sek
    2. Prędkość maxymalna:
    - JTD 210 km/h
    - JTS 212 km/H
    3. Kilometr ze startu zatrzymanego:
    - JTD 30,7 s
    - JTS 30,8 s
    Konia z rzędem temu, który jest w stanie w warunkach eksploatacyjnych odczuć te 0,3 sek przy przespieszeniu i te 0,1 sek przy kilometrze ze startu zatrzymanego.
    Ostatnio edytowane przez janio ; 07-05-2012 o 09:09

  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    to juz od kolegi zalezy czy woli beznyzne cze diesla, bo jak widac parametry 1.9 jts i 1.9 jtd maja podobne - diesel ma swoje przywary i oplaca sie w trasy, jak ktos jezdzi wiecej po miescie to juz srednio bo pali podobnie jak benzyna.
    Wadliwe kolektory dotycza tez 2.4 w dieslu.

  5. #65
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Lancia Pherda ma jednostę 2.0 PSA i zdecydowanie się nie zgadzam , ze jest to silnik bezawaryjny.
    HDI pierwszej generacji (2.0 109KM i 2.2 128KM) to była totalna porażka - silniki strasznie skomplikowane pod wzgledem sterowania, podciśnienia , elektrozawory , siłowniki i inne bezsensowne psujące się bzdury, turbiny praktycznie nie do regeneracji, wtryski bardzo czułe na jakość paliwa do tego masakrycznie się zapiekające (raz wymieniałem głowicę ze względu na zapieczony wtrysk który w końcu się złamał) , rozrządy przeskakujące bez wyraźniej przyczyny, skomplikowany system oczyszczania FAP.
    Generalnie z tymi silnikami miałem zawsze najwięcej problemów.
    Tylko że ja pisałem o silnikach 2.0 HDI 136/140KM. Starsze PSA to są problematyczne.
    W nowszych masz rozrządy, z którymi NIC się nie dzieje (a są pacjenci, którzy zrobili 300.000 km na oryginalnym pasku), wtryski praktycznie nie padają, a jeśli już - to ich demontaż jest banalny i nieproblematyczny. Turbiny wytrzymują po 200 tysięcy bez proszenia. FAP - problematyka podobna jak przy 159 - jeżeli pojawiają się problemy to wywalasz go i masz święty spokój. Ale z moich doświadczeń z tymi FAP-ami wygląda na to, że tak samo do 200 tysięcy nic się z nimi nie ma prawa dziać (przy sprawnym silniku). Kwestia tylko uzupełnienia płynu Eolys (ok. 600 PLN za uzupełnienie) do dopalania FAP-a i tyle. Niestety - gdybym miał pozycjonować ten silnik w rankingu awaryjności - stawiam go wyżej, niż 150-konny JTDm.
    Wady - dwumasa dość delikatna, niezbyt dobrze znosi duże przyrosty mocy po chipie.

    ---------- Post added at 11:20 ---------- Previous post was at 11:15 ----------

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    Nie tylko. Dodajmy silnik 1.4 D4D Toyoty - na łańcuchu, brak dwumasu a do 2009 montowany bez DPF-u. Do tego super cichy i oszczędny.

    Silnik marzenie !
    Zgadza się - tak samo jak benzynowe 1.0 i 1.3 Toyoty. Niestety nie da się tego powiedzieć o jednostkach 2.0 D4D i 2.2 D4D, które zrównoważyły średnią awaryjność Toyotowskich diesli - w dodatku ceny części zamiennych były takie (wtryski, koła dwumasowe, itp.), że włosy klientom dęba stawały. Z 6-ciu Avensisów z firmy ojca, silniki 2.0 D4D (przebiegi pod 150 tysięcy km), żaden nie ustrzegł się uszkodzenia uszczelki pod głowicą oraz samej głowicy (pęknięcia na skutek przegrzania). Kolejne 2 Ave 2.2 D4D - jeden wymiana kompletnej głowicy na gwarancji (koszmarne zużycie oleju, przebieg 70 tysiecy kilometrów), drugi - wymiana kompletnego silnika na gwarancji (przebieg 45 tysięcy). I tak w Avensisach i Corollach jedynym sensownym motorem był benzynowy 1.8 VVTi...

    ---------- Post added at 11:23 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    @Ryki67 - Corolla E12, Corolla E15, Auris, Yaris.
    @Janio - nie siej paniki Klapy wirowe to problem silników 1.9 JTDm 16V z początku produkcji (2005-2006). Poza tym, nikt tu nic nie "musi" - ja jeżdżę z fabryczym EGRem, DPFem i żyję. A pisząc o tym, że 1.9 JTS i 1.9 JTDm mają praktycznie zbliżone osiągi...Hmm, spójrz na wartość momentu obrotowego w tych silnikach.
    Klapy wirowe to problem wszystkich 159 z 1.9 JTDm 150KM. Gorzej (kontrowersyjnie ) mają właściciele aut z nowym typem kolektora - łożyskowanie nie pada, za to wyrywa klapy i sieje spustoszenie w silniku. Właśnie na warsztacie mam kolejne auto (tym razem Croma) z takim problemem. Problem nieznany właścicielom Opli i Saabów (z wyjątkiem 180-konnego TiD) - bo inaczej w nich rozwiązano temat samych klapek.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #66
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Klapy wirowe to problem wszystkich 159 z 1.9 JTDm 150KM. Gorzej (kontrowersyjnie ) mają właściciele aut z nowym typem kolektora - łożyskowanie nie pada, za to wyrywa klapy i sieje spustoszenie w silniku. Właśnie na warsztacie mam kolejne auto (tym razem Croma) z takim problemem. Problem nieznany właścicielom Opli i Saabów (z wyjątkiem 180-konnego TiD) - bo inaczej w nich rozwiązano temat samych klapek.
    Myślę, że kolega Tomek, jako praktyk, rozwiał wszelkie wątpliwości w tym temacie.

    Sorry, że tak drążę temat, ale niestety byłem w podobnej sytuacji i czytając to forum stwierdziłem, że na pewno nie JTS, ale jak zacząłem drążyć temat, to okazało się, że na niepochlebne opinie na jego temat, nie ma żadnego uzasadnienia.
    Ostatnio edytowane przez janio ; 07-05-2012 o 11:09

  7. #67
    Użytkownik Świeżak Avatar adek28zadek
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 1.9 JTS 2008r, Toyota Aygo Sol
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    Mnie się udało, 2006 r., wersja High, co na rynku niemieckim, bo stamtąd ściągałem samochód, oznacza nasze Destinctive - przebieg 52 400 km - wyposażenie kompletne, oprócz skóry - nie lubię, elektrycznie sterowanych foteli - uważam za zbędny balast, elektrycznie składanych lusterek - szkoda, bo fajny bajer, xenonów - na początku żałowałem, ale jak po włożeniu Osram Night Braker włączyłem światła, to po prostu rewelacja, dodatkowo mam fabryczny szyber - na gotowo wyszła mi 38 tys., z tym że ponad 3 tysie, to moje fanaberie - dwulufowy wydech, fabryczne osłony na progi i jak zapewne zauważyłeś, indywidualne tablice - o drobiazgach typu malowanie zacisków nawet nie warto wspominać

    ---------- Post added at 07:59 ---------- Previous post was at 07:40 ----------



    Nie znam z autopsji problemów z JTD - napisałem, jakie informacje uzyskał od nas kolega, który pytał o to, jaki polecamy mu silnik.
    Kumpel ma ten silnik (1,9 JTD) w SAAB-ie 9,5 - EGR czyści sam, klapy wymieniali mu gdzieś pod Krakowem, z DPF-em się męczy, ale znając problem, po prostu pamięta, żeby od czasu, do czasu zrobić jakąś dłuższą trasę, a więc dzieciaki się cieszą, bo jeżdżą na wycieczki.

    Jeśli chodzi o osiągi, nie ścigałem się z żadnym 1,9 JTD, opieram się na danych producenta:
    1. Przyspieszenie 0-100 km:
    - JTD 9,4 sek
    - JTS 9,7 sek
    2. Prędkość maxymalna:
    - JTD 210 km/h
    - JTS 212 km/H
    3. Kilometr ze startu zatrzymanego:
    - JTD 30,7 s
    - JTS 30,8 s
    Konia z rzędem temu, który jest w stanie w warunkach eksploatacyjnych odczuć te 0,3 sek przy przespieszeniu i te 0,1 sek przy kilometrze ze startu zatrzymanego.
    Zgadzam się z kolegą Janio, mnie także udało się kupić Alfe 1.9 JTS z fajnym wyposarzeniem, dodatkowo kolega Kenobi pomógł w sprawdzeniu VIN i wszystko okazało się w należytym porządku. Zresztą kupując używane auto, nie wiesz co Cię czeka. Natomiast, co się tyczy tego czy benzyna czy diesel - rzecz gustu - a o gustach się nie dyskutuje . Pozdrawiam

  8. #68
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Taka mała dygresja: przy porównaniu osiągów kolega janio zapomniał o elastyczności (wykorzysywanej najczęściej-czyli na co dzień) a tutaj robi się przepaść na korzyść jtdm.

  9. #69
    Użytkownik Świeżak Avatar adek28zadek
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 1.9 JTS 2008r, Toyota Aygo Sol
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    Taka mała dygresja: przy porównaniu osiągów kolega janio zapomniał o elastyczności (wykorzysywanej najczęściej-czyli na co dzień) a tutaj robi się przepaść na korzyść jtdm.
    Znów pojęcie względne.
    Diesle posiadają moc mniejszą niż silniki benzynowe jednakże uzyskują ją przy niższych obrotach. Benzyniaki - praca motoru na wysokich obrotach no cóż grzechem jest porównywać do diesli. Powiem tak, przejazd z otwartymi szybami w tunelu - redukcja na 3-ci bieg – gaz – dźwięk silnika bezcenny. Są tacy co zawsze lubią wysokie obroty. Diesle ze swojego uroku, budowy, nie obracają się tak szybko jak benzyniaki (nie jest to wada) bo odwdzięczają się maksymalnym momentem przy niższych obrotach. Także Panowie Remis jest najlepszym rozwiązaniem. Co kto lubi, co kto woli.
    Pozdrawiam.

  10. #70
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Nie zgodze sie z kolega eleastycznosc nie jest wzgledna jest mierzalna. W codziennej jezdzie korzystamy wszyscy z momentu obrotowego. Na pewno sa tacy co lubia wysokie obroty ale z nich na codzien nie korzystaja bo jest to po prostu za drogie i meczace. Wysokie obroty ZAWSZE to tylko na torze.
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. alfa 156 ale z jakim silnikiem?
    Utworzone przez Kazikk w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-01-2013, 17:40
  2. Alfa 147 z jakim silnikiem szukac?
    Utworzone przez mariocccp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-06-2008, 13:23
  3. 164-ka z jakim silnikiem wybrać??
    Utworzone przez Garos w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-12-2006, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory