Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Silnik 2.0 JTS opinie i uwagi

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pomorze - Żuławy
    Auto
    w planach 156SW FL, obecnie Toledo II
    Postów
    32

    Domyślnie Silnik 2.0 JTS opinie i uwagi

    Witam, próbowałem znaleźć coś przez wyszukiwarkę, ale 3 litery JTS to dla niej za mało :-) znalazłem tylko jeden temat, ale do rzeczy...
    Powoli rozglądam się za Alfą 156SW po lifcie najlepiej w 1.9JTD, jednak w pobliżu mojego miejsca zamieszkania znalazłem ładną 156-kę ale z silnikiem 2.0 JTS, nawet miałem okazję się nią przejechać. Co możecie powiedzieć o tym silniku, bo na papierze parametry wyglądają nieźle, a informacji za dużo o tej jednostce nie ma. Dlatego mam kilka pytań...
    1. Jak przedstawia się zapotrzebowanie na paliwo przy normalnej jeździe?
    2. Czy ta jednostka ma też problemy z wariatorem jak TS-y?
    3. Czy zużycie oleju jest podobne do tego w TS-ach?
    4. Jaka jest masa tego silnika w porównaniu do 1.9JTD 140KM?
    5. Na co zwrócić uwagę, przy zakupie tej jednostki?
    6. Jak oceniacie trwałość tej jednostki i osprzętu?
    7. Czy w przypadku tego silnika mocno brakuje 6 biegu?
    Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam jeśli jest już gdzieś podobny temat.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Jest taki temat Porady przy zakupie , poszukaj i tam znajdziesz odp.na pytania

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Mam ponad rok JTS-a.
    Ad 1. 10-11 miasto 7-8 trasa
    2. Nie ma problemów z wariatorem ma już wzmocniony
    3. Nie mam pojęcia nie miałem TS-a , ale jak nie kręcisz ponad 4000 to zużycie jest niezauważalne
    4. ???????
    5. Na to samo co przy zakupie każdej innej.
    6. Moja ma nalatane 240 000 km z tego u mnie około 20 000km i wszystko trzyma się kupy.
    7. W tym aucie 5 mało kiedy można włączyć a co dopiero 6 , no chyba że po za miastem.
    Moja Bella

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ja mam 5 rok TS bez LPG i autko niezawodne. No wiekowe jest i wymieniłęm juz chłodnice, termostat, 2 razy rozrząd z wariatorem. Oleje co 10 tyś. 5 rok na mobilu jezdzę i jest ok. Największy problem to korozyja dachu i progów która zaczyna powolutku wkraczać do akcji... Hmmm.. Nie wiem czy to u mnie czy nie tylko. 238 tys przebiegu prawdziwego...


    edit. nie doczytalem ze rozchodzi sie o JTS a nie TS . sorki.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 09-05-2012 o 22:34 Powód: ślepota

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS
    Postów
    25

    Domyślnie

    1. Srednie 9-9,5 l/100km
    2. Ja w swoim wymienialem, ale generalnie jest lepiej niz w TS-ach
    3. U mnie nie bierze ani grama oleju, ale pewnie zalezy od egzemplarza.
    4. ???
    5. Ponoc czesc egzamplarzy cierpi na problem z nagarem na gniazdach zaworow. Najlepiej sprawdzic, czy sie rozpedza do Vmax i bedzie wiadomo. Ja nie mam tego problemu u siebie
    6. To co sie najbardziej sypie, to elektronika Boscha
    7. Zdecydowanie nie brakuje

    Jak cos, to moj egzemplarz jest do wziecia:
    http://moto.gratka.pl/tresc/alfa-rom...bee997d726b8,1



  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Z tym nagarem to chyba jak z "czarnym ludem" , którym się straszy dzieci.
    Jakiś kolega tu z forum robił remont JTS-a i jako ciekawostkę napisał że nie znalazł tego słynnego nagaru.
    Moja Bella

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2004r
    Postów
    67

    Domyślnie

    Ja mam JTS'a jakieś pół roku, ale zdążyłem już trochę poznać ten silnik od tej dobrej i zlej strony:
    1. Średnie spalanie 8,5-9,5l/100km. W trasie potrafi spaść napewno o 1,5l.
    2. Ja w swojej profilaktycznie razem z rozrządem wymieniałem wariator.
    3. Nie mogę powiedzieć że mi nie bierze oleju. Bierze trochę. Muszę kontrolować co jakiś czas. Ale nie ma tragedii.
    5. Warto zwrócić uwagę na pracę zimnego silnika na biegu jałowym. Czy nie trzęsie za bardzo. Zdarzają się problemy z wypadaniem zapłonu. Ale to raczej przy większych przebiegach.
    6. Za krótko mam przyjemność wozić się tym autem żeby to stwierdzić
    7. Dla mnie w zupełności wystarcza 5 biegów. To nie jest diesel i można przeciągnąć na biegach trochę. Sama przyjemność posłuchać tego silnika na wyższych obrotach


  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    1. Spalanie: trasa jazda płynna do 120 - 7,8l, trasa jazda po 180, gdzie się da, plus dynamiczne wyprzedzanie - 9l ( jadąc w 2 osoby, taka sama trasa z kompletem na pokładzie 9,6l), miasto dosyć dynamicznie 10-12l ( zależy jakie natężenie ruchu, w Olsztynie pali mi 10, w Warszawie 12)
    2. Moja ma nakulane 166tyś km i wariator oryginał. Ja już 2 razy wymieniałem rozrząd i nie ma potrzeby wymiany wariatora, pracuje idealnie.
    3. Zużycie oleju zależy od jazdy. Jak jeżdżę do 120 w trasie i bez szaleństw po mieście to rzeczywiście zużycie jest mało zauważalne. Jak jeżdżę szybkie trasy po 180 i po mieście sobie czasem mocniej depnę to dolewam ok 0,5l na 2-2,5 tyś km ( w tym czasie poziom oleju obniża się z maksimum do trochę poniżej połowy ).
    4. ????
    5. Warto sprawdzić stan oleju z jakim jeździł właściciel, jak auto pracuje w całym zakresie obrotów i czy nie ma problemów z mocą - słynny nagar, o którym ja na szczęście na razie się nie przekonałem. Jeżeli wywala błąd silnika to zapewne wypadanie zapłonu - JTS'y są na tym punkcie dosyć wrażliwe, u mnie też wywaliło raz błąd katalizatora, ale na szczęście później się już nie pojawił, a minęło już prawie 0,5 roku.
    6. Z mojego 2 letniego doświadczenia i ponad 50tyś km wspólnej jazdy miałem 3 awarie związane z silnikiem. 2 razy ta sama - cewka zapłonowa pierwszego i czwartego cylindra. Poza tym poleciały mi uszczelniacze. Poza tym kompletnie bezawaryjnie.
    7. O 6 biegu czasem sobie w myślach pomyślę przy prędkościach powyżej 180km/h, na pewno przyczynił by się do większej ekonomii przy szybkich przelotach. Poniżej tej prędkości jest zupełnie zbędny.

    Ja po 2 latach użytkowania bardzo polecam JTS'a - świetny silnik za super cenę.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pomorze - Żuławy
    Auto
    w planach 156SW FL, obecnie Toledo II
    Postów
    32

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi, ja poruszam się ok. 60% miasto - 40% trasa, przebiegi do 15 tys. rocznie... myślę o dieslu ze względu na opinie o jego bezawaryjności i ekonomice jazdy, znowu benzyna to większe koszty paliwa, ale mniejsze potencjalne koszty serwisowe... Muszę jeszcze przejechać się zdrowym 140KM JTD, będę miał porównanie do JTSa.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Ja robiłem remont JTS'a I fakt, u mnie tego nagaru jakoś nie było. A teraz jak już nowe wałki mam to nagarem się nie przejmuję Ja polecam silnik, mimo pecha i musu remontu nadal uważam, że jest fajny. Także jeśli własciciel się zgodzi to podjechać do serwisu i sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa oleju, ja niestety mądry po szkodzie

Podobne wątki

  1. Centrum Sprzedaży Aut przy FAP - jakieś uwagi, opinie?
    Utworzone przez odrobina156 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-02-2015, 21:19
  2. jaki silnik - wasze opinie
    Utworzone przez cinek2006 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-03-2011, 20:25
  3. [GTV] Swap turbiny od Audi - ile koni? Czy silnik to wytrzyma? Proszę o opinie
    Utworzone przez czarnadusza89 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-10-2009, 20:51
  4. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 09:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory